Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By marnon -  02 maja 2012, 23:40
 śląskie
#71640
trochę odgrzewam temat... widzę że i mnie dziś też spotkał notlauf, jechałem w trasie i cisnę pod górkę na 4 biegu dochodzi do 3tysięcy obrotów i nagle cyk nie ma mocy... od razu pomyślałem sobie turbo, ale patrzę za mną ani grama dymu... zastanawiam się czy takie czyszczenie turbiny która za niedługo może być do wymiany ma sens... oczywiści w najbliższym czasie pojadę na kompa to się wszystko wyjaśni.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 maja 2012, 15:14
 pomorskie
#71734
jeśli wina leży po stronie kierownic to oczywiście że ma sens, w ubiegłym roku czyściłem wraz z kuzynem turbo w passacie AJM, kierownice, pierścień wyglądały masakrycznie, sztanga w ogóle nie dała się ruszyć, po czyszczenie do dziś ma wzorcowe wskazania ciśnienia doładowania
Awatar użytkownika
By marnon -  24 maja 2012, 22:41
 śląskie
#73509
mettenos pisze:za tzw. "odcięcie" odpowiada czujnik ciśnienia doładowania i "odcina" turbo wtedy, kiedy przekroczysz pewną granicę ciśnienia doładowania przez określony czas, granicę tę określa sterownik, jeśli tej granicy nie przekroczysz to nie odetnie, po wyłaczeniu zapłonu czujnik ciśnienia doładowania się resetuje i dlatego objaw ustaje, jesli więc nie będziesz butował to auto nie będzie chwytało notlaufu a zarazem kierownice będą się coraz to bardziej zapieprzać

byłem na kompie i pokazał mi błąd czujnika ciśnienia doładowania... jest możliwe że sam czujnik jest walnięty? czy lepiej najpierw wyciągnąć turbo i posprawdzać, mechanik mi mówił że spoko może mi wyczyścić turbo, ale zdarza się że po czyszczeniu jest gorzej, więc zrobiłby to na moją odpowiedzialność...
By roberto -  04 wrz 2012, 14:13
 łódzkie
#81107
Witam
Dołącze się do tematu ,mam podobny problem w BKC (przebieg 100 000),w trasie podczas wyprzedzania redukcja biegu na niższy i pedał , wtedy obroty dochodzą do 3000 po czym nagle spadają do 2200 auto traci moc.Przy rozpędzaniu auta 1-2-3-4 wszystko jest ok turbo ciągnie aż miło.Podjechałem na diagnostyke ,w pierwszym przypadku mechanik stwierdził zbyt wysokie doładowanie (sprawdzał to na postoju dodając gazu)stwierdził zmienna geometria do czyszczenia i możliwy do wymiany zawór koszt ok 750 zł ,w drugim przypadku inny mechanik stwierdził za małe doładowanie
(sprawdzał to podczas dynamicznej jazdy ,ale jak na złość usterka nie wystąpiła)błędów komputer nie pokazuje jedynie zbyt wysokie napięcie na pompie płynu chłodzącego ,ale to nie ma nic wspólnego został sprawdzony zawór który jest ok i mogą go przeregulować jednak to jest naprawa metodą prób i błędów.
Co o tym sądzicie ,po dwóch diagnozach jestem w punkcie wyjścia

P.S. Podjechałem do ASO diagnoza 200 zł i też nie dają gwarancji co może być przyczyną
By gintur -  26 sty 2014, 15:00
 -------
#117801
Witam.
Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km.
Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem i ustalił ,że uszkodzona jest membrana .Dodał,że nie jest to jakaś usterka ,która może zagrażać silnikowi ale kontrolka będzie się palić do póki nie wymienie EGR.Jadąc ostatnio autem w pewnym momencie Skoda straciła moc ,brak przyspieszenia na niskich biegach.Zgasiłem auto i uruchomiłem ponownie.Moc wróciła ale po przejechaniu kilkunastu km znowu to samo .Kupiłem nowy EGR,wymeniłem ,skasowałem bląd na kompie .Dziwne było to ,że po wyjechaniu z warsztatu kontrolka Check ponownie się zapaliła a auto straciło moc Zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie ,kontrolka świeci ale moc wróciła i znowu po przejechaniu np.20-30 km mocy brak.Pojechałem do mechanika ,podłączył kompa i pojawił się błąd :Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temp.powietrza dolotowego .Dodał ,że obie te wartości mierzy jeden czujnik ,który jest zamontowany na rurce od turbiny do intercoolera.Po skasowaniu błędów i odpięciu tego czujnika od razu pokazuje ten sam błąd.Podejrzenie padło na czujnik,turbine i wszystko co jest związane z jej sterowaniem .Czujnik wymieniony był dwukrotnie i dalej bez zmian Auto traciło moc bez wyraźnej przyczyny. Zauważyłem,że gdy moc jest wąż który idzie od turbiny jest nabrzmiały czyli doładowanie jest ale kiedy auto słabnie ten sam wąż jest miękki a gdy mu ostro przypiłuje to nawet delikatnie zapadają mu się ścianki. Mechanik sprawdził turbine ,gruszke przy turbinie i stwierdził brak luzów i większych wycieków-turbina jest sprawna a w silniku BXE nie ma zmiennej geometrii –może coś z podciśnieniem ?Ogólnie fachowcy rozkładają ręce.Za sterowanie podciśnieniem odpowiada u mnie blok zaworów elektromagnetycznych o nr.6Q0 906 625 (na końcu nie ma żadnej litery).Ma on 7 wężyków :zasilanie z vaum,EGR,turbina ,filtr powietrza,akumulator podciśnienia (taka większa gruszka) a dwa ostatnie jeszcze nie zlokalizowałem.Zdjelem wężyk idący do turba i podpiełem większą strzykawkę i tak sprawdziłem gruszke przy turbinie,ciegno ma zakres 2-3 cm i pracuje bez oporów,potem strzykawke podpiełem pod egr i było słychać jak ładnie pracuje .Po tych 2 czynnościach zgasła mi żółta kontrolka silnika mimo ,że auto dalej słabe a komp pokazuje błąd czujnika cieśn.Dlaczego sama zgasła nikt nie potrafi mi wytłumaczyć.Na necie znalazłem opis wtyczki elektrycznej od tego bloku zaworowego ma ona 6 pinów ,po 2 piny na zawór .Korzystając z opisu(fotka) zmierzyłem oporności między pinami 1-2 30ohm / 3-5 15 ohm / 4-6 15 ohm, inne kombinacje pinów nie wykazuje żadnych przejść,dodatkowo sprawdziłem napięcia na wtyczce gdzie pin 1,3,4 to plusy a 2,5,6 minusy podawane ze sterownika silnika.Pomiędzy 1-2 10,8 V 3-5 10,8 V 4-6 10,8V.Nie jestem pewny czy te napięcia nie są za niskie,spodziewałem się napięcć zbliżonych do napięcia akumulatora(13-13.5V) Pomiędzy pinami plusowymi a masą akumulatora jest 13.5V i tak samo pomiedzy pinami masowymi a plusem z akumulatora jest 13,5V.Czy ktoś orientuje się jakie powinny być prawidłowe napięcia na wtyczce i opory cewek od bloku zaworowego (jedna ma 2 razy większy opór niż 2 pozostałe cewki).Potrzebuje jeszcze informacji jakie podciśnienie powinna wytworzyć pompa vacum zasilająca blok zaworowy a jakby ktoś napisał jakie powinny być podciśnienia na wszystkich elementach ,którymi steruje blok zaworów elektromagnetycznych EGR, turbina itp. to byłbym bliski wykrycia usterki .
Może macie jakieś propozycje co jeszcze sprawdzić ?
Obrazek
Obrazek
By trzeci5 -  26 sty 2014, 15:26
 śląskie
#117805
na początek podmień blok zaworowy i zobacz czy auto będzie jeździć jak należy,czemu twierdzisz że w BXE nie ma zmiennej geometrii?jeśli podmiana bloku zaworów nie pomoże to spróbuj podmienić wężyki z egr daj do turbo i zobacz czy to coś zmieniło,dodam jeszcze tyle że w bloku zaworowym na każdym króćcu jest taka mała siateczka i one często się zapychaja brudem warto je wyczyścić może akurat będzie jakiś brud i zawór nie ma możliwości sterować turbiną(łopatkami) w pełnym zakresie,ten objaw co opisujesz to raczej zapieczone łopatki zmiennej geometrii,pozdrawiam
By gintur -  26 sty 2014, 16:37
 -------
#117819
No jak do tej pory nie udało mi się znależć zaworu zastepczego ,który pasowałby do mojego silnika,pozostaje kupno na allegro ale przed zakupem wolałbym mieć pewność dlatego kiedy auto straci moc chciałbym zmierzyć podciśnienie jakie idzie na turbine z tego bloku no i potrzebuje info jakie to podciśnienie ma mieć wartość.Jeżeli chodzi o turbine to znalazłem liste silników 1.9 TDI ktore maja zmienną geometrię było tam 21 odmian silników ,BXE na szczęście nie znalazłem .
By paweu -  26 sty 2014, 18:32
 podkarpackie
#117847
Czy cały czas wyrzuca błąd czujnika ciśnienia/temperatury?
Panowie, czy czujnik ciśnienia i temperatury to 2w1? Czy to jest jeden czujnik?

Sprawdź czy wiązka na załamaniu na podłużnicy pod filtrem powietrza nie jest przetarta.
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=65&t=7359" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=8954" onclick="window.open(this.href);return false;
By trzeci5 -  26 sty 2014, 18:50
 śląskie
#117854
nie masz jakiegoś znajomego co ma jakiegoś 1,9TDI z takim blokiem zaworów żeby wziąć i podmienić na próbę,nie musi to być golf V,w tym zestawieni raczej ktoś zapomniał o BXE bo w każdym PD jest turbo z geometrią,jeśli nie znajdziesz zaworu na podmianę to zanim zamówisz to zrób najpierw tak jak pisałem wcześniej,podmień wężyki lub sprawdź czy te siateczki na króćcach a w szczególności od tego króćca od którego idzie wężyk do gruszki turbo nie są przytkane brudem
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 sty 2014, 19:05
 pomorskie
#117867
gintur pisze:Trudno powiedzieć ,moge jedynie oprzeć się na poniższym linku

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... patek.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
każdy BXE ma zmienną geometrią turbo, wszystkie diesle z serii Bxx /BKC, BUK, BRU, BXE, itp.../ artykuł jest niepełny

a czy w ogóle któryś z mechaników zrobił diagnozę dynamiczną? Bo w przypadku spadku mocy od tego należy zacząć przed wymontowywaniem czegokolwiek
Awatar użytkownika
By Danielo -  26 sty 2014, 19:18
 dolnośląskie
#117875
mettenos pisze: każdy BXE ma zmienną geometrią turbo, wszystkie diesle z serii Bxx /BKC, BUK, BRU, BXE, itp...
nie wszystkie diesle z serii Bxx maja zmienna geometrie :sly: np BNM ma zwykle turbo z WG :]
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 sty 2014, 19:27
 pomorskie
#117884
napisałem trochę niejasno - miałem na myśli 1.9, co do BMN i jej turbo się nie wypowiadam bo nie znam się, nie miałem do czynienia

BNM czy BMN? :D

na forum A3 gość do a3 BMM zakładał turbo BMN więc jak to możliwe ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18