Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By gintur -  26 sty 2014, 19:48
 -------
#117900
nie masz jakiegoś znajomego co ma jakiegoś 1,9TDI z takim blokiem zaworów żeby wziąć i podmienić na próbę
problem w tym ,że nie mam ,gdyby tak było to miałbym juz diagnoze .Zdemontuje jutro ten blok i przeczyszcze wszystko jeszcze raz a potem zrobie tą zamiane z wężykami ,problem w tym ,że np wczoraj celowo zrobiłem 60 km i wszystko jest ok.
Czy turbina z VGT różni sie jakoś wyglądem od zwykłej (różnice zewnętrzne)?Może dodam jeszcze ,że kiedy zdemontuje wężyk zasilający blok,ten od pompy vacum czuć pod palcem a nawet słychać jak zaciąga powietrze natomiast na pozostałych wyjsciach (6 wężyków )już nie czuć prawie nic,może ten podciśnienie jest zbyt niskie i w pewnym momencie brakuje sterowanie turbem.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 19:55 przez gintur, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Danielo -  26 sty 2014, 19:49
 dolnośląskie
#117901
mettenos pisze:proszę cię stary :silence:
nie musisz mnie prosic :) sprostowalem tylko twoja wypowiedz zeby czytajacy nie powielali nie do konca prawdziwych informacji. Koniec OT !
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 lut 2014, 20:07
 pomorskie
#118685
gintur pisze:Witam.
Zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne
http://vaglog.rtnet.pl/gintur_158160.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a to jest link kiedy auto traci moc,zauważyłem ,że praktycznie każde jedne kolejne uruchomienie silnika przywraca moc ...nie na długo...
http://vaglog.rtnet.pl/gintur_158152.html" onclick="window.open(this.href);return false;
osiągasz górne graniczne ciśnienie doładowania 2519.4 mbara czyli chwytasz notlauf, dlatego każde wyłączenie zapłonu resetuje sterownik, typowy notlauf, mi to wskazuje na zapieczoną zmienną geometrię turbosprężarki, widać że blok zaworów zbija ciśnienie więc działa
By gintur -  01 lut 2014, 21:04
 -------
#118696
widać że blok zaworów zbija ciśnienie więc działa
a mógłbyś przybliżyć mi działanie tego zaworu tzn jak odczytać jego pracę z logów.
Czy notlauf wystąpi tylko i wyłącnie gdy turbina osiągnie górną granice bo czasami jest tak ze auto traci moc przy bardzo spokojnej jezdzie
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 lut 2014, 23:25
 pomorskie
#118729
gintur pisze: Czy notlauf wystąpi tylko i wyłącnie gdy turbina osiągnie górną granice
w twoim przypadku z tych logów które pokazałeś - tak
bo czasami jest tak ze auto traci moc przy bardzo spokojnej jezdzie
mało prawdopodobne, musiałbyś to pokazać w logach do momentu osiągnięcia notlaufu
By gintur -  02 lut 2014, 10:54
 -------
#118739
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa ,kiedy ostatnio na dworze panował mróz nic się nie działo ,zrobiłem ponad 350 km i wszystko było ok .Dzisiaj kiedy było +6 po przejechaniu 2 km od razu strata mocy ....a już myślałem że bedzie git.Pisze o tym bo może faktycznie gdzieś wilgoć dostała sie do wiązki .
By gintur -  02 lut 2014, 20:22
 -------
#118799
Tutaj jest próba wykonania logów ale w trakcie stracił moc
http://vaglog.rtnet.pl/gintur_158394.html" onclick="window.open(this.href);return false;
potem ponowne odpalenie silnika
http://vaglog.rtnet.pl/gintur_158396.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/gintur_158395.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Podczas robienia pierwszej próby auto straciło moc przy wyższych obrotach co widać ale podczas wracania z trasy była zmian z 3 na 4 bieg dopiero na 4 biegu i to przy spokojnej jezdzie auto zmuliło.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 lut 2014, 20:29
 pomorskie
#118802
dziwne, nagle w ciągu 1 sekundy ciśnienie doładowania skoczyło za 1999 mbara do 2590 mbara, to akurat wskazuje wg mnie na blok zaworów a nie winę geometrii
Awatar użytkownika
By Sajmon -  03 lut 2014, 0:55
 śląskie
#118831
Miałem bardzo podobne objawy i też palił się check. Byłem u paru mechaników i każdy z nich podpinał auto pod kompa i każdy z nich mówił turbina się kończy, czujnik ciśnienia doładowania a ostatni z nich dodał jeszcze do tego przepływomierz zepsuty.

W sumie oni wszyscy wymienili mi dwa czujniki doładowania, podejrzewam ze oba były dobre i już byłem gotowy wymieniać turbine ale wpadłem na pomysł ze może jak mechanicy nie ogarniają tematu to podjade do elektryka może on coś poradzi.

Bez podpinania pod kompa powiedział mi że nasze golfy mają przypadłość że jakaś wiązka/instalacja gnije i prawdopodobnie u mnie jest to samo, nie wiem dokładnie o jaką wiązke chodzi nie sprecyzował mi ale po jego interwencji jak ręką odjął problem się skończył raz na zawsze. Tak jak mówił miałem tą instalacje zgnitą, przetartą jak zwał tak zwał. :shock:

W czasie tej przypadłości przestał mi działać też tempomat więc może któryś z naszych kolegów ogarniających elektryke wie które kable są z owym tempomatem powiązane i spróbuj pójść w tym kierunku. Po naprawie elektryka oczywiście tempomat też zaczął poprawnie działać.

Jak nie uda ci się nic znaleźć to podjedź do elektryka może coś poradzi.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18