Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By gintur -  04 lut 2014, 19:54
 -------
#119033
Sprawdziłem dzisiaj przewody ,które idą pod zabudową filtra powietrza i nie znalazłem tam nic podejrzanego ,dodatkowo sprawdziłem tą wiązke do samego komputera silnika i też nic .Przydałoby się sprawdzić jeszcze miernikiem przejscia od samego czujnika do sterownika ale nie moge znalezć schematu i nie wiem pod jakie piny idą przewody z czujnika.Tak z czystej ciekawości odpiełem wtyczke od czujnika auto straciło moc ale kontrolka check nie zapaliła się i tak właśnie wygląda sytuacja w rzeczywistości tz brak mocy ale żadna kontrolka się nie zapali ,dopiero jak odepne wtykę od bloku zaworowego to auto również słabnie tylko,że zapala się kontrolka.Gdybym tylko wiedział na jakie piny idą kable z czujnika miałbym przynajmniej pewnośc co do wiazki.Jeżeli chodzi o sam czujnik to mam cały czas ten sam ....ale kiedy auto stało u mechanika to powiedział mi ,że czujnik był podmieniany dla sprawdzenia no i ,ze podobno nic to nie dało .W ostateczności mój czujnik wrócił na miejsce .Teraz to mam wątpliwości czy mechanior faktycznie zmieniał czujnik.
By gintur -  04 lut 2014, 20:09
 -------
#119037
może po prostu tak nie cisnąłeś auta i nie osiągał ponad 2500 mbara
większość razy zamula gdzieś na trasie ale zdarza sie,że ruszam z parkingu i po chwili auto słabe
dziwne, nagle w ciągu 1 sekundy ciśnienie doładowania skoczyło za 1999 mbara do 2590 mbara, to akurat wskazuje wg mnie na blok zaworów a nie winę geometrii
i to jest dla mnie najlepsza opcja :D ,nie mogę tylko nigdzie znalezc jak sprawdzić ten blok żeby mieć 100% pewności .Niektórzy,na innych forch, upieraja sie ,że to turbina przeładowuje ale gdyby tak było to przecież tryb awaryjny włączyłby się za każdym razem ,kiedy ciśnienie doładowania osiąga /przekracza dopuszczalną wartość a tak nie jest ,sam zauważyłeś ,że był duży przeskok ciśnienia z 1999 na 2500 przy tych samych obrotach.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 lut 2014, 20:58
 pomorskie
#119052
gintur pisze:Niektórzy,na innych forch, upieraja sie ,że to turbina przeładowuje
no bo tak jest :D przyczyn przeładowania może być kilka a nie tylko zapieczone jej sterowanie
By gintur -  05 lut 2014, 11:18
 -------
#119103
Widziałem ostatnio logi dynamiczne w przypadku kiedy była zapieczona geometria.Wracając do tego loga http://vaglog.rtnet.pl/gintur_158394.html" onclick="window.open(this.href);return false;
grupa 011 pierwsza wartość ciśnienia to wartość żądana przez sterownik silnika a druga to wartość turbiny a ostatnia kolumna to praca zaworu N75 a w moim przypadku blok zaworów elektromag. Blok ten ma za zadanie regulować ciśnieniem turbiny w taki sposób aby było one zbliżone do ciśnienia jakie sobie żąda ECU.Wróce do logów ze wspomnianego przypadku.Tam ECU żadał sobie 1950 a turbina dawała 2250 i szło w górę, patrzą na pracę zaworu N75 widać ,że próbuje zbić ciśnienie otwierając się w 95% tzn chce przesterować zawór upustowy aby zbić ciśnienie ale ze względu na zapieczoną geometrie nie daje rade i auto łapie notlauf.Wracając do mojego przypadku .Patrząc na w/w log ECU żąda sobie 1904 mbar a turbina daje 2539 a jak reaguje N75(blok) otwiera się w 6.7% i właśnie tego nie rozumiem dlaczego nie otwiera mocniej zaworu upustowego tylko tym znikomym procentem zjeżdza z 2539 do 2193 i tak utrzymuje a ,że jest to o 1000 za dużo od tego czego żąda sobie ECU auto wchodzi w tryb awaryjny.Gdyby zawór pokazał dużo większy % np 80-90 a ciśnienie nadal stałoby wysoko no to wtedy moge juz tylko podejrzewać geometrie/lub gruszkę.Wg mnie mój blok zaworowy w pewnym momencie zachowuje sie jak w przypadku niedoładowania.
Czy mój sposób myslenia w tym przypadku jest prawidłowy.
By gintur -  07 lut 2014, 9:42
 -------
#119325
Pojechałem dzisiaj na kanał ,żeby jeszcze raz sprawdzić wszystko po kolei-dręczyła mnie ta zmienna geometria.Po drodze złapałem tryb awaryjny i to przy wyjezdzie z parkingu (bardzo spokojna jazda).Nie gasząc ani razu auta dojechałem na kanał i co sie okazało ,sztanga nie została zaciągnięta przez gruszkę,na przewodzie brak najmniejszego podciśnienia bo auto było w trybie awaryjnym.Zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem gruszka zareagowała,podciśnienie sie pojawiło turbina pracuje.Sprawdziłe po raz kolejny dzwignie kierownic chodzi płynnie w pełnym zakresie,potem dużą strzykawka sprawdziłem pracę gruszki i wg mnie pracuje prawidłowo więc stwierdziłem ,że turbina na obecną chwile jest sprawna.Nastepnie co zrobiłem to odpiełem wtyczkę od czujnika ciśn. i temp. powietrza dolotowego i mój "ubogi fejsik" pokazał temp. 134 C i 2193 mbar, skojarzyłem tą wartość ciśnienia z ciśnieniem z logu dynamicznego kiedy auto złapało tryb awaryjny bo tam też było identyczne ciśnienie 2193.Doszedłem do wniosku ,że takie wartości przyjmuje sterownik kiedy nie ma kontaktu z czujnikiem a więc coś musi byc w instalacji .Po godzinie sprawdzania instalacji w końcu trafiłem na miejsce gdzie były uszkodzone 4 przewody m.in od czujnika.Kabelki zostały polutowane i zabezpieczone i póki co auto śmiga :)
Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc.
By rj193tsn -  15 lut 2014, 14:04
 łódzkie
#120420
moze to nie to forum ale zapytam...W Oplu Astrze 2 2.0 DTI mojego brat nie ma mocy.Dzisiaj wsiadam pedal w podloge a ona nie chce jechac.W dodatku przewody od intercoolera sa zalane olejem i widac jakby z egra lecial olej.Turbina sie skonczyla?
By kriswawa -  30 mar 2014, 22:55
 -------
#126065
Dzisiaj na kanale ruszałem sztangą turbiny - chodzi, ale też nie wiem, czy wystarczająco lekko, bo nie mam porównania.
Podczas jazdy miałem wrażenie, że lepiej z dołu przyspiesza(ale może to tylko wrażenie). W każdym razie podczas jazdy znowu tryb awaryjny(bez kontrolki) na 3 biegu i błąd 000564 Boost Pressure Regulation. Limit Exceeded(overboost condition)
P0234 - 0 --
RPM 3402/min - II próba 3549
Speed 85km/h - 89
Load 98,8% -93,7
Voltage 14,52 V
Absolute Pres 2029,8 bar - 2029,8
Absolute Pres 2519,4 bar - 2519,4
Już sam nie wiem co to może być - gruszka wydaje się pracować, ale też nie wiem, czy pracuje prawidłowo.
Czy macie pomysł co to może być?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18