Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mihai -  01 wrz 2017, 21:02
 śląskie
#256453
Mam problem z moim Golfem V 1.9 TDI 105 KM BXE
Na zimnym silniku wszystko jest OK turbina dmucha.
Problem zaczyna się na ciepłym silniku około 90C. Po ponownym zapaleniu silnika przy tej temperaturze jest błąd turbiny i turbina przechodzi w tryb awaryjny. (nie za każdym razem się to dzieje) Po ponownym uruchomieniu silnika turbina działa prawidłowo.
Wcześniej miąłem tak, że na ciepłym silniku nie chciał odpalać tak jak by nie dostawał dawki paliwowej, pojechałem do Tunera i wgrał mi podniesienie dawki na ciepłym silniku bo wskazania były zerowe. (golf nie odpalał a turbina przechodziła automatycznie w tryb awaryjny silnik ostygł i turbina wróciła do normalnej pracy)

Co to może być??
Awatar użytkownika
By damagus -  03 wrz 2017, 12:50
 śląskie
#256528
Witam.

Posiadam MK5 silnik 2.0 TDI BKD. Od jakiegoś czasu walczę z problemem utraty mocy. Zrobiłem już chyba wszystko co było możliwe m.in. czyszczenie turbo, sprawdzenie dolotu i podciśnień, czyszczenie EGR, sprawdzenie przepływki.

Autko z dołu nie ma takiej mocy jak wcześniej. Co bardzo ciekawe po zrobieniu większej trasy, powiedzmy 300km na jeden dzień wszystko wraca do normy, jest moc, po czym kolejnego dnia traci się ona z powrotem.

Z moich obserwacji zauważyłem syczenie podczas przyspieszania(okolice 1700-2200 obrotów)jakby z okolic turbo. W zwykłe, chłodne dni nie jest to głośne, natomiast kiedy temperatura zewnętrza dobija do 30 stopni, syczenie jest bardzo mocno słyszalne nawet przy włączonej klimie i radiu. Co więcej kiedy porządnie dogrzeję autko i na postoju trzymam obroty w okolicach 2000 obrotów słychać te syczenie kilka razy głośniej i z okolic dolotu. Po zdjęciu karbowanej rury za przepływką znalazłem źródło hałasu, jest to turbosprężarka, wówczas w rurze dolotowej do strony ssącej syk jest potwornie głośny.

Proszę o pomoc co to może być(pada turbinka - przebieg 200K)? Dlaczego słychać to tak mocno w gorące dni, a w chłodne niemalże wcale? Na dodatek w dni chłodniejsze auto jest jakby mocniejsze, nie mniej jednak nadal brakuje mu tego "gwintu", który miał jeszcze nie dawno.
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  10 paź 2017, 12:49
 dolnośląskie
#257619
Panowie pojawił mi się problem. Mianowicie ostatnio robiłem remont silnika (szlifowanie wału, z tego co pamiętam zaworów) nowy wałek rozrządu wraz z popychacznami, planowanie głowicy, nowe ,,gumy" na wtryskiwaczach, wymiana jednego korbowodu wraz z panewkami. Auto aktualnie jest na dotarciu jednak przy większym obciążaniu (jak jechałem w 5 osób) pod górkę auto wpadło w tryb awaryjny i zaczęła mrugać spirala (oczywiście brak mocy). Wywaliło błąd 000665 - regulacja ciśnienia doładowania - P0299 - 000 - Przekroczona granicja regulacji - MIL zapalona. Aktualnie auta nie mogę ani kręcić ani ,,butować" więc logów nie zrobię. Wszystkie wężyki są szczelne, dobrze pozakładane. Test N75 poprzez kabel pokazuje w trybie ON 94,4 % a w OFF 4,8% (nie wiem czy tak powinno być). Dodam iż przed remontem wszystko było ok, było słychać lekki świst turbo teraz nic. Znajomy mechanik mi mówił żeby jeździć aż się nie ułożą pierścienie i wszystko spasuje wtedy będziemy myśleć. Jak jechałem powiedzmy lekko dynamiczniej oglądałem wykresy na kanale 11 to się rozjeżdżają N75 w ON średnio ok. 80%. Jakieś sugestie?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 paź 2017, 13:27
 pomorskie
#257621
kukulek88 pisze:
10 paź 2017, 12:49
. Aktualnie auta nie mogę ani kręcić ani ,,butować" więc logów nie zrobię.
zrobisz, nie musisz kręcić do odcinki, zrób krótki test, choćby od 1500 rpm do 3000 rpm z pedałm gazu na 100%, to zobaczysz jak turbo dmucha, możliwe że zostało źle wyregulowane po remoncie
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  10 paź 2017, 14:19
 dolnośląskie
#257622
Mettenoos pisze:
10 paź 2017, 13:27
kukulek88 pisze:
10 paź 2017, 12:49
. Aktualnie auta nie mogę ani kręcić ani ,,butować" więc logów nie zrobię.
zrobisz, nie musisz kręcić do odcinki, zrób krótki test, choćby od 1500 rpm do 3000 rpm z pedałm gazu na 100%, to zobaczysz jak turbo dmucha, możliwe że zostało źle wyregulowane po remoncie
Z tego co z nim rozmawiałem mówił że nic tam nie było grzebne. Log zrobiłem od 1500-3000 grupy 03 i 11. Zaraz wrzucę do odpowiedniej kategorii. W każdym bądź razie nie wpadł w tryb awaryjny.
By Mariusz1988 -  01 lis 2017, 12:21
 mazowieckie
#258344
Dzień dobry.
Podepnę się pod temat, ponieważ mój Golfer również boryka się ze spadkiem mocy, myślę jednak iż ma to związek z rozrządem który - jak mi się wydaje sam się przestawił rozjechała się synchronizacja. Golfa kupiłem półtora roku temu i od początku brykałem się z rozrządem, najpierw czujnik g40 który ciągle był pocięty, okazało się że winny był pulsator za kołem rozrządu który byl krzywy i ciachał wszystkie czujniki. Wymieniłem koło, założyłem nowy czujnik G40 SWAG, i wszystko było super auto mało paliło miało moc (auto po zmianie mapy 141 koni, kod silnika BLS DPF wycięty) I tak było aż do niedawna. Około miesiąca temu zaczęły się fajerwerki, auto raz traci raz odzyskuje moc. Trochę ciężej odpala rano, spalanie chwilowe na biegu jałowym to 0,5l lub 0,6l - wacha się, kiedy auto ma 0,5 l traci moc a spalanie 8,5 do 9 litrów. Kiedy spalanie chwilowe jest na 0,6 auto odzyskuje moc jednak nadal dużo pali. Sprawdziłem sychro walka rozrządu i wygląda na to że się przestawiło bo jest -3,5. Czy jest ktoś z Warszawy lub okolic kto zna się na tych silnikach i udzielił by mi porady lub pomógł rozwiązać ten problem bo już nie mam więcej pomysłów na to auto. Dodam że błędów żadnych nie ma, dziwne jest również to że około 1 temu wywalało błąd świecy żarowej (była spalona)na 4 cylindrze a teraz po skasowaniu go już go nie wywala. Zaobserwowałem też ostatnio, ze przy niższych temperaturach, 4 do 7 stopni celcjusza, przy porannym odpaleniu średnie spalanie na kompie zaczyna się nawet od 40 litrów na sto kilometrów, i wtedy też auto nie ma mocy. Ale nie jest to regułą czasami w takich samych warunkach spalanie pa całonocnym postoju zaczyna sie od 16 - 17 litrów i spada w miarę przejechanego dystansu do 5 litrów auto wtedy ma moc. Bardzo proszę o jakąś pomoc, podaję swojego maila: [email protected]
Awatar użytkownika
By Andrej32 -  04 lis 2017, 17:22
 podlaskie
#258463
Witam
pojawił mi sie taki błąd i odcięło turbo
jakieś pomysły ?


Znalezione bledy
16683(0x412B):10 Regulacja cisnienia doładowania Nieosiagnieta granica regulacji

Lamp OFF status nieznany
Obroty: 2562,00 RPM
Moment obrotowy: 190,00 Nm
Predkosc: 120,00 km/h
Obcia¿enie: 56,47 %
Napiecie: 14,52 V
Przełaczniki: 00101000 bin
Cisnienie absolutne: 2029,80 mbar
Cisnienie absolutne: 1550,40 mbar
Kat zapłonu: -54,60 o
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 lis 2017, 20:31
 pomorskie
#258468
Kod: Zaznacz cały

16683 / P0299 / 000665 - Regulacja ciśnienia doładowania: nie osiągnięto zakresu regulacji

Możliwe objawy
Zredukowana moc wyjściowa
Tryb Lamp MIL OFF

Możliwe przyczyny
Węże / przewody nieprawidłowo podłączone, odłączone lub nieszczelne
Usterka zaworu kontroli ciśnienia ładowania
Usterka turbosprężarki
Zawór przełączający uszkodzony

Możliwe rozwiązania
Sprawdź węże / rury między komponentami
Sprawdź / wyczyść / wymień kontrolę ciśnienia ładowania
Sprawdź turbosprężarkę
Sprawdź zawór rozdzielający

Specjalne notatki
Jeśli turbosprężarka jest uszkodzona z powodu problemów mechanicznych / wewnętrznych lub układ wydechowy jest ograniczony (zazwyczaj katalizator), błąd ten może być wynikiem końcowym.
By Mariusz1988 -  12 lis 2017, 16:12
 mazowieckie
#258788
Cześć, problem braku mocy rozwiązany, winny był zabrudzony mapsensor. Zostal wyczyszczony i auto śmiga jak powinno.
Teraz borykam się z innym problemem. Niestety musiałem wymienić radio w samochodzie. A skoro już musiałem chciałem kupić coś z kolorowym wyświetlaczem, w moim budżecie wybór padł na RCD510 lub RCD 330+. Wiem że przy moim Getway radia te będą mi zżerały prąd i muszę zaopatrzyć się w mocniejszą bramkę i takową mam już na oku. Nie mam pojęcia natomiast jak ją zakodować, czy Byłbyś w stanie mnie poratować w jakiś sposób?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18