Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By trzeci5 -  05 mar 2014, 22:00
 śląskie
#122651
poczytaj może ci w czymś pomoże,czasami za niedomadganie pompki jest odpowiedzialny zły styk w kostce przy PD,ja bym to sprawdził bo ciekawe że to tak nagle wtrysk zaczą kuleć,czasami delilatne przegięcie pinów w kostce załatwia problem
http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3430" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-pomp ... ku-1-9tdi/" onclick="window.open(this.href);return false;
By kriswawa -  05 mar 2014, 22:19
 -------
#122654
unseen całkiem możliwe, że coś źle zapamiętałem drugie parametry. Pierwszy to na pewno 023. Niestety będę w stanie podpiąć ponownie pod kompa dopiero w piątek
trzeci5 dzięki za linki - bardzo pomocne - szkoda, że sam nie mogę sprawdzić, ani nie znam znajomego, kto mógłby podpiąć samochód i miał dodatkowo wiedzę, którą ma wielu z Was
Awatar użytkownika
By Manios -  06 mar 2014, 1:08
 pomorskie
#122668
To i ja dodam swoje trzy grosze.
Ostatnio miałem ten sam problem, silnik zaczął bardzo nierówno pracować na biegu jałowym, a podczas przyspieszania bardzo duże wibracje.
Po podłączeniu vcds okazało się ze pompowtrysk na drugim cylindrze ma dawkę +2,99
Po kontakcie z trzema warsztatami, wybrałem jeden który teoretycznie był najdroższy ale finalnie okazał się najtańszy :)
W przeciwieństwie do informacji jakie uzyskałem w pozostałych warsztatach w których od razu chcieli wyjmować wszystkie pompowtryski, tu najpierw sprawdzili wiązkę, która okazała się być sprawna, następnie zdemontowali w/w drugi pompowtrysk i wg informacji jakie mi przekazali, po kontroli na stole probierczym pompka wymagała tylko czyszczenia oraz regulacji. Po złożeniu auto działa jak należy, z rana odpalanie poprawiło się a spalanie spadło.
Oczywiście nie oznacza to że Twój przypadek jest zbieżny z moim ale, spróbować warto :D
By trzeci5 -  06 mar 2014, 10:09
 śląskie
#122676
ja bym zrobił tak że najpierw robię pożądną diagnostykę a potem zabrał bym się za sprawdzenie połączenia elektrycznego tej pompki tym bardziej że problem pojawił sie nagle,w mojej okolicy jest warsztat który czyści wtryski bez wyciągania z silnika
By kriswawa -  06 mar 2014, 11:14
 -------
#122684
Taki też mam plan - niestety w Twoje okolice mam trochę daleko...
Przed chwilą przejechałem kilka kilometrów samochodem i co dziwne na zimnym silniku wyglądało, że wszystko jest ok, ale po rozgrzaniu problem powrócił
Awatar użytkownika
By Manios -  06 mar 2014, 13:40
 pomorskie
#122694
kriswawa, jeśli chcesz zaoszczędzić pieniążek to musisz wziąć sprawy w swoje ręce i zrobić tak jak chłopaki piszą, najpierw kontrola wtyczek (i już tu może się okazać że będzie strzał w dziesiątkę) a jak to nie pomoże, to czyszczenie wtrysków we własnym zakresie.
Jeśli nie czujesz się na siłach na jakiekolwiek prace przy aucie to nie ma się nad czym zastanawiać tylko znajdź w necie w swojej okolicy warsztaty regenerujące pompowtryski, bierz telefon i dzwoń, posłuchaj co Ci powiedzą, ewentualnie szukaj opinii na temat warsztatów w necie...
nie widzę innych możliwości, no chyba że chcesz czekać do całkowitego unieruchomienia auta, wtedy dolicz koszt lawety plus błyskawiczne szukanie gdzie naprawić auto...wybór należy do Ciebie :friends:
A co do objawów na zimnym, też tak miałem, dopiero w momencie jak się rozgrzał zaczynały się cyrki, na zimnym spokój.
By kriswawa -  06 mar 2014, 17:05
 -------
#122709
Przed chwilą chciałem zdjąć dekiel, ale do dwóch śrub będę potrzebował przedłużki - wieczorem pewnie podjadę kupić. Odnośnie warsztatu od wtrysków, to tak jak napisałem na początku. Zdecydowanie chcieli zdemontować wszystkie 4 wtryski i je sprawdzić, bo powiedzieli, że tak się robi - koszt od 1,5 do 3,5 kpln
By kriswawa -  20 mar 2014, 17:33
 -------
#124533
Sprawdziłem połączenia i wg mnie wszystko jest ok. Wymieniłem filtr paliwa, bo był w kiepskim stanie i długo niewymieniany, ale problem nie ustąpił. Podłączyłem również pod VCDS'a poniżej wyniki(dwie próby). Czy macie może jakieś spostrzeżenia w tym temacie? Z góry dzięki
Adres 01: Silnik (03G 906 021 KH)

13:13:22
-1.20 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
1.72 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.00 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-0.47 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
-8.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
0.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-5.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-18.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4

-1.32 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
1.41 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.21 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-0.28 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
-12.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-1.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-11.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-15.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 mar 2014, 17:42
 pomorskie
#124535
na drugim cylindrze dość duża dawka, pierwszy też średni choć w normie ale różnie to bywa z tymi normami, trzeba sprawdzić kompresję na tłokach żeby wyeliminować winę sprężania, bo jeśli sprężanie jest słabe to cylinder w celu wyrównania pracy zqasilany jest większą ilością paliwa, jeśli sprężanie w normie to pompki raczej do regeneracji, niedawno regenerowałem 4 pompki do passata ajm za 800 zł komplet, przy okazji wymiana wszystkich uszczelniaczy, to tak pokrótce bo te logi kiepskie, zrobione niefachowo
By kriswawa -  21 mar 2014, 13:25
 -------
#124617
Czekam na kumpla, żeby sprawdzić na zimnym silniku. W międzyczasie podjechałem do mechanika, który specjalizuje się w VW. Sprawdziliśmy wtryski. Podczas jazdy na 2 cyl. momentami dawał 2,99(silnik szarpał). Podczas drugiej próby, po ponownym uruchomieniu samochód przestał szarpać i pompka miała wtedy prawidłowe parametry. W poniedziałek mam podjechać na demontaż wtrysku. Mechanik wspominał jeszcze, że może to być kwestia wałka, ale ja bardziej stawiam na wtrysk. Dziwi mnie tylko, że czasami szarpanie ustępuje. Czy macie może pomysł co z nim może być nie tak?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7