Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Paulek -  28 mar 2014, 19:03
 -------
#125746
No to kolejna osoba po szczęśliwej wymianie wałka.. :/ Ja również mam auto poskładane na takich gratach i 20K km i smiga dobrze.. Powodem mogło być też to ze wg ksiażki serwisu niemieckiego deutsche wymieniały oil co 30k km :/
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  28 mar 2014, 21:54
 pomorskie
#125773
nie wiem od czego to w końcu zależne, mój BRU też był na LL co 30 tys do samego końca bytności w moim garażu, jakieś 285 tys km i nic się z nim nie działo, parametry mial wzorcowe
By nikodem -  14 lis 2015, 11:32
 małopolskie
#200404
Witam mam taki problem w swoim golfie jest to golf 5 1.9TDI 105KM da desce rozdzielczej świeci się cały czas żółta kontrolka silnika samochód pali bardzo ładnie silnik pracuje równo jedynie jak sie zagrzeje ta praca silnika już nie jest taka równa, na mocy też delikatnie stracił był podpinany pod komputer jedynie jakie błędy były to świeca żarowa cylinder 2 usterka w obwodzie prądowym oraz czujnik temperatury paliwa przerwa zwarcie do plusa powiedzieli mi, że wtryski do wymiany jest jakaś szansa, że to może być inna przyczyna albo da się to zregenerować z tego co wiem to są bardzo duże koszty takiej naprawy Obrazek
Awatar użytkownika
By pitt52 -  14 lis 2015, 11:51
 śląskie
#200408
Pewnie, że bardzo duże. Jak pytałem z ciekawości w serwisie Boscha to uzyskałem informację, że koszt regeneracji 1 sztuki pompowtrysku to około 500-750 zł. Szukaj używek takich, co mają ewentualnie gwarancję chociaż rozruchową. Piszesz o pompie wtryskowej w temacie. W tym silniku nie ma takiego urządzenia, ale na ten temat już było na forum. Poczytaj w dziale silników diesla. :P
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 lis 2015, 14:40
 pomorskie
#200422
nikodem pisze:Witam mam taki problem w swoim golfie jest to golf 5 1.9TDI 105KM da desce rozdzielczej świeci się cały czas żółta kontrolka silnika samochód pali bardzo ładnie silnik pracuje równo jedynie jak sie zagrzeje ta praca silnika już nie jest taka równa, na mocy też delikatnie stracił był podpinany pod komputer jedynie jakie błędy były to świeca żarowa cylinder 2 usterka w obwodzie prądowym oraz czujnik temperatury paliwa przerwa zwarcie do plusa powiedzieli mi, że wtryski do wymiany jest jakaś szansa, że to może być inna przyczyna albo da się to zregenerować z tego co wiem to są bardzo duże koszty takiej naprawy
co oznacza tytuł "pompa wtryskowa"? Nie ma nic wspólnego z silni8kami PD

Dodano po 53 sekundach:
pitt52 pisze: Szukaj używek takich, co mają ewentualnie gwarancję chociaż rozruchową.
najpierw niech jedzie do niezależnego warsztatu który to zweryfikuje bo wymieniać pompki na p[odstawie jednej opinii to szaleństwo
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 gru 2015, 10:55
 pomorskie
#203343
nikodem pisze:Problem został rozwiązany była padnięta jedna świeca oraz przerwany przewód od czujnika temperatury paliwa wszystko wróciło do normy :)
spalona świeca generuje błąd w sterowniku ale nie sygnalizuje na desce rozdzielczej więc powodem kontrolki zapewne był zerwany przewód czujnika temperatury. Dobrze że nie skończyło się na wymianie pompek :ok:
By jacol210 -  12 sty 2016, 18:16
 wielkopolskie
#210011
Witam serdecznie!
Dopadła mnie niestety bardzo przykra historia.....
Pompowtryski w moim A3 2.0 TDI BMN mają już dość........
Auto ciągnie bezproblemowo ma moc itp....
Jedynie zaboserwowałem problemy z odpalaniem po nocy......trzeba dłużej trzymać kluczyk i odpala,,,,,,
Na wolnych obrotach występują czasami "drgawKI".
Co dalej? Regeneracja? Jeśli tak, to gdzie w okolicach Kalisza można to dobrze zrobić? Ewentualnie inne używki?
Poniżej zrzuty ( auto dogrzane ponad 80 stopni)

Obrazek

Dodano po 4 minutach 41 sekundach:
http://zapodaj.net/3a1f59309409f.png.html
Obrazek

Dodano po 46 sekundach:
Proszę o jakieś wskazówki
Awatar użytkownika
By soil -  12 sty 2016, 18:42
 śląskie
#210014
Też mi się wydaje, że pompki masz ok. Wymieniałeś je na akcji serwisowej?

Co do kwestii odpalania, to chyba większość bmnów ma z tym problem :tooth: Na forum było kilka postów o tym.
Dwie rzeczy mogą pomóc:
- zmiana rozrusznika na 11 zębów
- sprawdzenie synchronizacji wałka i ewentualnie jej zmiana

Dodano po 1 minucie 46 sekundach:
jacol210 pisze:Nie wiem aż tak bardzo w temacie PD się nie orientuje, ale pompka 3 od lewej ma korekcje -053 a to jest chyba katastrofa.....
W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej -/+100.
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=7909
Awatar użytkownika
By Krzycho -  12 sty 2016, 18:47
 małopolskie
#210016
mam nową głowicę, nowe wtryski, nowy akumulator, powymieniane filtry paliwa i powietrza, wymieniony rozrząd i kąt zapłonu ustawiony mniej więcej na 0 a mimo to jak się trochę ochłodzi to mój BMN ma problemy z rozruchem... jedynie co to mi się nie chciało jeszcze robić synchronizacji wałków ale chyba się w końcu za to wezmę...
By jacol210 -  12 sty 2016, 18:50
 wielkopolskie
#210017
Synchronizacje wałka mam na "0" ewentualnie na ciepłym jest +0,36
Mam wpis że były wymieniane pompki w Niemczech, gość w Niemczech nie napisał, że były robione pompki, dopiero jak oglądałem książkę serwisową to na ostatniej stronie jest wpis o pompkach.....
W piątek kolega mechanik wymienił uszczelkę pod pokrywą zaworów i nie stwierdził niczego niepokojącego jeśli chodzi o wałki, dźwigienki itp.....
Zamówiłem akumulator, jutro może będę go miał to wymienię i zobaczę jak będzie odpalał. Obecny jest ori VW z 2011 roku,
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7