Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By malinex2 -  23 mar 2016, 10:48
 łódzkie
#221217
pinio pisze:
jacol210 pisze: Jedynie zaboserwowałem problemy z odpalaniem po nocy......trzeba dłużej trzymać kluczyk i odpala,,,,,,
Na wolnych obrotach występują czasami "drgawKI".
U mnie takowe objawy były identyczne tylko,że mój to 1.9 TDI BKC i w dodatku 4 pompka dawał na plusie ok. 2.45,pozostałe jechały na minusach.Wymieniłem ową 4 pompkę (zakup używki),zestaw uszczelki pompowtrysków oringi jakoś tak zwał na wszystkie cztery i problem rozwiązany.
Twoje natomiast jak piszą wyżej mają dobrą kondycję...
MiAlem idealnie to samo , tez bkc i identycznie rozwiazalem problem ;) po zadnym z problemow nie ma sladu .
By druido -  02 paź 2016, 21:24
 mazowieckie
#240091
Hej koledzy i koleżanki. Liczę na Waszą pomoc.
Poszukuje przyczyn problemów w moim golfie tzn. drgań na jałowych i w zakresie(1500-2000 tyś obrotów) jakby wypadanie zapłonu. Do tego dochodzi ciężkie odpalanie na ciepłym okrutny smród spalin(aż uciekam z garażu żeby sąsiedzi nie wiedzieli że to mój...) dużo pali(w trasie nie mogę zejść poniżej 6l) i raz jedzie jak szalony a raz jakbym ciągnął przyczepę.
Pomijam problem z turbiną z racji uszkodzonej wiązki od czujnika ciśnienia (wyskakiwał brak sygnału) - naprawione wraz uszkodzoną izolacją 2 kabli od wtrysków. Wydaje mi się że turbo i tak będzie do czyszczenia ale nie w tym problem.
Drgania od poduszek i dwumasy odpadają(poduszki wszystkie nowe a dwumas wraz ze sprzęgłem ma jakieś 13tyś)
Obroty jałowe przestawiłem na 880-890 ale też bez rewelacji.
Sprawdziłem kąt synchronizacji wałka (od rozrządu 13tyś więc już się ułożyło). Wyszło -2,9 i skakało do -4. Skorygowałem na 0,0 ale jakoś wydawało mi się, że ciężej palił. Przestawiłem na -1(skacze do -1,5) i choć praca jest twardsza to jakby równiejsza więc zostawiłem.
Przejechałem z 5km z włączonym logowaniem kanału 13,18,23. I tak jak w kanale 13 dawki jakby się zmniejszyły po korekcji tak w 23 BIPy tak samo wysokie. A tendencja wzrostowa w zależności od cylindra sugeruje jakby faktycznie problem z podawaniem i ilością paliwa.

Logi na jałowych przed korekcją synchronizacji
Logi na jałowych i z trasy w mieście po korekcji

Pompę tandemową sprawdzałem ale pod kątem podciśnienia gdy szukałem przyczyn przeładowania i było wzorcowe. Odnośnie paliwa nie sprawdzałem. Czy zapchany filtr paliwa może dać takie wyniki? Wymieniałem w zeszłym roku w sierpniu z rozrządem ale może trzeba wymienić. Czy przy okazji wymiany filtra nie pokusić się oczyszczenie wtrysków na małym obiegu jakimś preparatem Forte czy Liqui Moly Diesel Spulung? Ma to jakiś sens? Czy nie tędy droga i czas dać wtryski do regeneracji?
By karmel -  09 paź 2016, 17:37
 małopolskie
#240543
Identyczne zachowanie mojego BKC przerabiałem,telepało nim na wolnych obrotach aż podskakiwał,ciężko palił aż kiedyś nie odpalił. Kolega podjechał z kompem ale nic nie pokazało,żadnego błędu,nic. No to w ruch poszedł plak i auto odpaliło by dojechać do mechanika. Mechanik wyczyścił EGR,zalecił wymiane oringów,uszczelek na pompkach. I stał się cud,auto pali na dotyk,brak drgań a spalanie na wolnych wynosi 0,5l/h a przed naprawą było 1,0/h :eek:
Zestaw naprawczy zakupiłęm na portalu aukcyjnym,razem ze śrubą za 45 zł na jeden pompowtryskiwacz.
By Mateos91 -  13 sty 2017, 8:11
 śląskie
#245896
Witam. Pierwszy raz mam problem z moim golfem i proszę Was o pomoc. Motor to 2.0 Tdi BMN 170KM, 201 tys nalotu pptwierdzonego. Wczoraj samochód jadąc wolno szukając miejsca parkingowego zgasnął ale zaraz odpalił ale za minutę później zgasnął i już nie odpalił. Kręcił bez skutku. Jakąś godzinkę później odpalił bez problemu. Podpialem vcds i w sterowniku silnika pojawił się błąd P2146 - 009 - Supply Voltage for fuel Injector Group A - Open Curcuit.
Poczytałem trochę o tym błędzie i wszędzie auto już nie odpala, a u mnie błąd się normalnie skasował i zrobiłem na probę prawie 200km i wszystko w normie. Korekcję sprawdzałem ok. Na co mogę zwrócić jeszcze uwagę? Może wiązka do pompowtrysku? czy zasilanie pompowtrysków idzie bezpośrednio z ECU czy jest jakiś przekaźnik? Z góry dzięki za pomoc

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
By Mateos91 -  13 sty 2017, 8:21
 śląskie
#245898
Tylko jakby to był pompowtrysk to by ten bład był cały czas z tego co czytałem

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 sty 2017, 8:24
 pomorskie
#245899
ross-tech mówi co innego, poza tym konektorki wtyczek na pompkach bym na początek sprawdził i docisnął
Mateos91 pisze: Korekcję sprawdzałem ok.
korekcja niekoniecznie jest wymiernikiem uszkodzenia pompki a raczej blok 018 oraz 023
By Mateos91 -  13 sty 2017, 8:33
 śląskie
#245900
Sprawdzę dziś wieczorem te bloki i wstawię screeny

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Dodano po 8 godzinach 3 minutach 40 sekundach:
Re: RE: Re: pompowtryskiwacze
Mettenoos pisze:ross-tech mówi co innego, poza tym konektorki wtyczek na pompkach bym na początek sprawdził i docisnął
Mateos91 pisze: Korekcję sprawdzałem ok.
korekcja niekoniecznie jest wymiernikiem uszkodzenia pompki a raczej blok 018 oraz 023
Posprawdzałem wszystko wiązka wydaje się ok i konektory na wtyczka podoginałem. Przy okazji zobaczyłem bezpieczniki w skrzynce pod maską i były luźne zaśniedziałe i lekko skorodowane połączenia. Wszystko porządnie wyczyściłem i zabezpieczyłem, ale to raczej nie jest przyczyna. Bład się nie powtorzył. Wstawiam zdjęcie bloków dotyczących pompowtryskiwaczyObrazek

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Błąd znów wrócił. Auto zgasło, ale odpalilo bez problemu. Miałem przy sobie kompa. Dodaje zdjęcia ObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 sty 2017, 20:29
 pomorskie
#246084
tak jak pisałem, ross-tech wskazuje na uszkodzenie pompowtryskiwaczy lub wiązki prowadzącej do nich a jako że masz BMN na piezoelektrykach wydaje sie to bardzo prawdopodobne, nie wiem czy jeszcze jest ale kiedyś była akcja serwisowa na te pompki, sprawdź czy twoje auto przypadkiem jeszcze nie podlega tej akcji

poza tym jakieś przedziwne Battery Volts ci pokazuje, mierzyłeś ładowanie i stan naładowania akumulatora? możliwe że jest to związane z uszkodzeniem pompek, cewka pompowtryskiwacza walnieta
By Mateos91 -  15 sty 2017, 20:56
 śląskie
#246087
W aso, gdzie auto było długo serwisowane nikt nie jest w stanie powiedzieć czy wstawiło się na akcje serwisowa czy miało zamontowane pompki bez wady z cewką. Akcja się skończyla w grudniu 2015

To battery volts to napięcie wspomagające rozpylenie chyba i ma być do 1000v, zresztą dałem na zdjęcie z blokiem pomiarowym tych napięć

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By pavlos2 -  12 lut 2017, 20:30
 podlaskie
#247536
Hejka chłopaki ....czy możecie pomóc co do numerów pompowtryskiwaczy (które pojechały na sprawdzenie) .Otóż miałem u siebie zamontowane 3 pompowtryski o numerze : 038 130 079 BA i jeden o numerze 038 130 079 F.Czy możecie podpowiedzieć czy te dwa rodzaje pompek są parametrami takie same ?Wiem ,że orginalnie powinne być tam inne ,ale z takimi pompkami kupiłem już auto i wszystko było OK.Na stronie regenerującej pompowtryskiwacze ich katalog twierdzi ,że pompki o numerach :

038 130 079 F
038 130 079 BA
038 130 079 AA

że niby to samo ,czy może ktoś to potwierdzić ?Z góry dziękuje za informację .
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 lut 2017, 22:03
 pomorskie
#247542
pavlos2 pisze:Hejka chłopaki ....czy możecie pomóc co do numerów pompowtryskiwaczy (które pojechały na sprawdzenie) .Otóż miałem u siebie zamontowane 3 pompowtryski o numerze : 038 130 079 BA i jeden o numerze 038 130 079 F.Czy możecie podpowiedzieć czy te dwa rodzaje pompek są parametrami takie same ?Wiem ,że orginalnie powinne być tam inne ,ale z takimi pompkami kupiłem już auto i wszystko było OK.Na stronie regenerującej pompowtryskiwacze ich katalog twierdzi ,że pompki o numerach :

038 130 079 F
038 130 079 BA
038 130 079 AA

że niby to samo ,czy może ktoś to potwierdzić ?Z góry dziękuje za informację .
a co tam miałeś włozone i skąd bo ja w grupie Golf/Variant/4Motion (GOLF) nie znajduję w ETKA takich numerów pompowtryskiwaczy
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7