Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Paulek -  06 maja 2013, 22:10
 -------
#97647
Witam, mam problem z jedną pompką w moim golfie 1.9 tdi BRU, chcę zamówić nową zanim wyciągnę starą bo moj samochód nie może za długo stać.. Czy jest możliwość sprawdzenia po vinie o jakim oznaczeniu siedzą u mnie pompki? z tego co doszedłem po internetowej etce to siedziały 2 rodzaje pompek w tym silniku 038130073AG i 038130079GX i teraz kolejne pytanko :) Czy jest jakaś różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami pompek czy nie będzie różnicy jeśli kupię jedną z nich a pod machą będzie siedział drugi typ.. Najlepiej jeśli ktoś byłby w stanie to sprawdzić na konkretnej etce.. I co myślicie o regenerowanych pompkach? Z góry bardzo dziękuję..

0
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 maja 2013, 22:13
 pomorskie
#97648
Paulek pisze:Witam, mam problem z jedną pompką w moim golfie 1.9 tdi BRU,
po czym wnioskujesz?
Czy jest możliwość sprawdzenia po vinie o jakim oznaczeniu siedzą u mnie pompki?
jest
Awatar użytkownika
By Krzycho -  06 maja 2013, 22:16
 małopolskie
#97650
jest przecież temat z prośbą o sprawdzenie numeru części, czemu tam tego nie piszesz??

podpowiadam dział MECHANIKA!
By Paulek -  06 maja 2013, 22:22
 -------
#97656
Od dawna występował problem nierównej pracy silnika i teraz się to objawia na stałe.. Na wolnych obrotach silnikiem poszarpuje i czasem chodzi na 3 cylindry ewidentnie. Czasami odpali na 4 ale ostatnio dosyć często łapie na 3, w trasie powyżej 1000 obrotów jest niewyczówalne że coś jest nie tak.. Po podpięciu pod komputer na trzecim cylindrze wartość dawkowania wyskakuje ponad +3 :? Myślałem już nad uszczelniaczami pompek ale nie mam problemu z przedostającym się paliwem do oleju. Poprostu efekt jest taki jak by na wolnych obrotach jedna pompka sie przywieszała.. Sam nie wiem co może być powodem że tak szybko pada.. Być może to że samochód był naprawde rzadko wykorzystywany przez poprzednią właścicielkę albo zlej jakości paliwo..


Sorki Krzycho za burdel.. ale jestem zdesperowany bo nie lubie jak coś mi nie bangla w samochodzie, co myślicie o regenerowanej pompce w razie czego, być może znacie kogoś kto solidnie regeneruje?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 maja 2013, 22:25
 pomorskie
#97658
Paulek pisze: Po podpięciu pod komputer na trzecim cylindrze wartość dawkowania wyskakuje ponad +3
każdy chciałby mieć w kanale 023 BIP-y na poziomie +3, konkrety - o co ci chodzi, jakie wartości, który kanał? dawki paliwa w 013 na poziomie 3 mg na suw czy co? często winna może być wiązka do PD a nie sama pompka, jakieś skany z diagnostyki? Bo na razie to słowotok niczym nie poparty
By Paulek -  06 maja 2013, 22:31
 -------
#97662
Tak w kanale 13 dawkowanie w momencie nierównej pracy silnika wacha się pomiędzy +3 a +4 a czasami po odpaleniu gdy chodzi w miarę normalnie wskazuje na tym cylindrze +1 co do bipów jutro to sprawdzę bo z komputera korzystałem dzięki uprzejmości kuzyna. Najlepszym sposobem będzie sciągnięcie dekla i zobaczyć czy kostka jest dopięta ewentualnie rozłączyć i podpiąc na nowo z pompki?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 maja 2013, 22:35
 pomorskie
#97663
jakie ma BIP-y w 023? Czy status pompek w 018 = zero? Pamiętaj że wszystkie parametry sprawdzamy na temp. płynu chłodniczego co najmniej +80 st.C, co z resztą pompek? Najlepiej zamienić pompki miejscami wtedy od razu widać czy wina pompki czy kabloteki
By Paulek -  06 maja 2013, 22:40
 -------
#97666
Jutro sprawdzę resztę na kompie a co do podmianki pompek to najbliżej w środę będę w stanie coś więcej powiedzieć a co do tych pompek to zakładam najgorszy scenariusz bo przy moim szczęściu nic dobrego zazwyczaj nie wynika przy komplikacjach..
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 maja 2013, 22:42
 pomorskie
#97667
może być też wina krzywki i pewnie jeszcze kilka innych przyczyn, jak pisałem - najprościej podmienić miejscami i sprawdzić czy wskazania poszły "za pompką" w nowe miejsce czy zostały na dotychczasowym cylindrze
Awatar użytkownika
By Danielo -  06 maja 2013, 23:22
 dolnośląskie
#97674
Paulek pisze:Witam, mam problem z jedną pompką w moim golfie 1.9 tdi BRU, chcę zamówić nową zanim wyciągnę starą bo moj samochód nie może za długo stać.. Czy jest możliwość sprawdzenia po vinie o jakim oznaczeniu siedzą u mnie pompki? z tego co doszedłem po internetowej etce to siedziały 2 rodzaje pompek w tym silniku 038130073AG i 038130079GX i teraz kolejne pytanko :) Czy jest jakaś różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami pompek czy nie będzie różnicy jeśli kupię jedną z nich a pod machą będzie siedział drugi typ.. Najlepiej jeśli ktoś byłby w stanie to sprawdzić na konkretnej etce.. I co myślicie o regenerowanych pompkach? Z góry bardzo dziękuję..
numery 038130073AG , 038130079GX to jedno ale wazniejszy jest kolejny 10 cyfrowy numer poniewaz pompki AG wystepowaly w dwoch wariantach wydajnosci :idea: na 99% u Ciebie bedzie to numer 0 414 720 215.
By Paulek -  10 maja 2013, 22:31
 -------
#97942
Pompki zostały zamienione i objawy przeszły na inny cylinder.. Decyzja była prosta, potrzeba pompki. Wybór padł na regenerowaną z allegro, puki co 2gi dzień śmigam i jestem zadowolony. Samochód idealnie pracuje, nic nie szarpie i motor dużo ciszej pracuje. Za regenerowaną pompkę dałem 450zł z pisemną gwarancją na pół roku. Dzięki wszystkim za pomoc.
By kriswawa -  05 mar 2014, 21:41
 -------
#122645
Witam,
chciałbym Was prosić o poradę. Dwa dni temu nagle wystąpił u mnie problem z silnikiem, a mianowicie podczas jazdy zaczął pracować na 3 cylindrach. Podjechałem do kumpla i podłączyłem do VAGa - poniżej zamieszam wynik testu pompowtryskiwacza
023 1cyl -0,94mg/str; 2 cyl. 1,67; 3 cyl -0,09; 4 cyl -0,61
018 1cyl -11,0; 2 cyl. 1,0; 3 cyl -13,0; 4 cyl -14,0
za jego radą wlałem do baku Liqui Moly do układów wtryskowych. Po kilku kilometrach silnik zaczął normalnie pracować, ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu problem powrócił i pozostał. Dzisiaj po raz kolejny podłączyłem w warsztacie komputer i mechanik(podobnie jak kumpel) stwierdził, że jest uszkodzony pompowtryskiwacz 2 cylindra(silnik odpala bez problemu).
Dzisiaj byłem w serwisie specjalizującym się w naprawach układów wtryskowych i mechanik powiedział, że oni są zdania, żeby przejrzeć wszystkie wtryski, bo to wcale nie musi oznaczać, że to jest wina 2 cyl. Zrezygnowałem jednak z naprawy bo minimalny koszt(montaż, demontaż weryfikacja, ewentualne czyszczenie, uszczelki) to 1,5kpln, a maksymalny 3,5kpln.
W związku z tym chciałbym prosić Was o opinię na ten temat. Czy możliwe jest, żeby problem leżał w niekontaktowaniu na pinach. Czy może możecie polecić warsztat w Warszawie lub okolicach, który miałby bardziej indywidualne podejście.
Z góry przepraszam za długość posta, ale starałem się wszystko opisać. Pozdrawiam, Krzysiek
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7