Hej koledzy i koleżanki. Liczę na Waszą pomoc.
Poszukuje przyczyn problemów w moim golfie tzn. drgań na jałowych i w zakresie(1500-2000 tyś obrotów) jakby wypadanie zapłonu. Do tego dochodzi ciężkie odpalanie na ciepłym okrutny smród spalin(aż uciekam z garażu żeby sąsiedzi nie wiedzieli że to mój...) dużo pali(w trasie nie mogę zejść poniżej 6l) i raz jedzie jak szalony a raz jakbym ciągnął przyczepę.
Pomijam problem z turbiną z racji uszkodzonej wiązki od czujnika ciśnienia (wyskakiwał brak sygnału) - naprawione wraz uszkodzoną izolacją 2 kabli od wtrysków. Wydaje mi się że turbo i tak będzie do czyszczenia ale nie w tym problem.
Drgania od poduszek i dwumasy odpadają(poduszki wszystkie nowe a dwumas wraz ze sprzęgłem ma jakieś 13tyś)
Obroty jałowe przestawiłem na 880-890 ale też bez rewelacji.
Sprawdziłem kąt synchronizacji wałka (od rozrządu 13tyś więc już się ułożyło). Wyszło -2,9 i skakało do -4. Skorygowałem na 0,0 ale jakoś wydawało mi się, że ciężej palił. Przestawiłem na -1(skacze do -1,5) i choć praca jest twardsza to jakby równiejsza więc zostawiłem.
Przejechałem z 5km z włączonym logowaniem kanału 13,18,23. I tak jak w kanale 13 dawki jakby się zmniejszyły po korekcji tak w 23 BIPy tak samo wysokie. A tendencja wzrostowa w zależności od cylindra sugeruje jakby faktycznie problem z podawaniem i ilością paliwa.
Logi na jałowych przed korekcją synchronizacji
Logi na jałowych i z trasy w mieście po korekcji
Pompę tandemową sprawdzałem ale pod kątem podciśnienia gdy szukałem przyczyn przeładowania i było wzorcowe. Odnośnie paliwa nie sprawdzałem. Czy zapchany filtr paliwa może dać takie wyniki? Wymieniałem w zeszłym roku w sierpniu z rozrządem ale może trzeba wymienić. Czy przy okazji wymiany filtra nie pokusić się oczyszczenie wtrysków na małym obiegu jakimś preparatem Forte czy Liqui Moly Diesel Spulung? Ma to jakiś sens? Czy nie tędy droga i czas dać wtryski do regeneracji?