Volkswagen Golf MK5

Debiutant na światowym rynku /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
Awatar użytkownika
By Maxiu133 -  18 maja 2020, 5:35
 śląskie
#281621
Witam,
Czy ktoś może podpowiedzieć czy przed wymianą akumulatora na nowy można podłączyć prostownik aby nie utracić napięcia czy lepiej wymienić po prostu odłączając klemy wyjąć stary, włożyć nowy podpiąć klemy i zakodować?
Czy nawet gdyby się dało z prostownikiem to też trzeba będzie zakodować?
Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
By Maxiu133 -  18 maja 2020, 15:19
 śląskie
#281641
Kodował ktoś nowy Akumulator prze obdeleven?
Wystarczy zmienić te dane jeżeli ma się inny nowy akumulator czy trzeba jeszcze gdzieś coś zmieniać?
Obrazek

Ponoć poleca się wymienić na akumulator AGM bo lepszy niby.
By kupszczelisty -  22 maja 2020, 20:01
 wielkopolskie
#281689
Po 128000 przebiegu fabryczny akumulator AGM u mnie był śmieciem :eek: , zamontowałem EFB i wyłączyłem start-stop.
Do podtrzymania napięcia w trakcie montażu można podpiąć ładowarkę z taką funkcją lub użyć innego akumulatora.
Kiedyś słyszałem że AGM nie lubią wysokiej temperatury i nie powinny się znajdować w komorze silnika, a VW montuje w komorze silnika.
By sandiego -  28 wrz 2020, 10:27
 podkarpackie
#283517
Ja w tym roku miałem podobny problem. W lipcu byłem zmuszony na wymianę akumulatora i też zastanawiałem się nad tym kodowaniem bo nie jestem obeznany w temacie. Stwierdziłem, że podjadę do serwisu Bosch Car Service, który znajduje się w moim mieście. Tam mechanik zamontował mi akumulator Bosch: https://www.boschcarservice.com/pl/pl/u ... akumulator i wszystko odpowiednio zakodował :) Odkąd kiedyś sam próbowałem zrobić coś przy aucie i powiedzmy, średnio mi to wyszło, tak od wtedy jeżdżę tylko do sprawdzonych serwisów. Wolę wydać trochę więcej i być pewnym, że wszystko jest zrobione dobrze, a auto jest w pełni sprawne :)