Volkswagen Golf MK5

Debiutant na światowym rynku /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
Awatar użytkownika
By ducho -  28 wrz 2022, 21:23
 lubelskie
#289565
Witam, czy ktoś kiedyś spotkał się z błędem świecy żarowej z czujnikiem ciśnienia P13D4/P13D6 np. w golf VII w silniku 1.6 TDI CXXB ?
Kod: Zaznacz cały
Adres 01: Silnik (J623-CXXB)       Plik etykiet:. 04L-907-309-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 04L 906 056 CL    HW: 04L 907 445 B
   Komponent: R4 1.6l TDI   H06 6336  
   Weryfikacja: 22004001    
   Kodowanie: 0111401243241D092000
   Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI03004L906056CL 004011
   ROD: EV_ECM16TDI03004L906056_004.rod
   VCID: 79F958E3F8D95B4384-802C

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
24956 - Czujnik ciśnienia wewnętrznego cylindra 3 
          P13D4 00 [232] - zwarcie z plusem
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 183746 km
                    Data: 2022.09.17
                    Czas: 13:22:46

                    Prędkość obrotowa silnika: 879.25 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 27.8 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 12 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 14 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 11.710 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

24964 - Czujnik ciśnienia wewnętrznego cylindra 3 
          P13D6 00 [232] - niewiarygodny sygnał
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 183746 km
                    Data: 2022.09.17
                    Czas: 13:22:46

                    Prędkość obrotowa silnika: 879.25 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 27.8 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 12 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 14 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 11.710 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Błąd pojawia się w postaci kontroli "check engine" na zegarach, mimo wymiany tej świecy z czujnikiem. Pojawia się zaraz po uruchomieniu samochodu w losowych sytuacjach, czasami na zimnym silniku czasami na ciepłym. Zarówno po skasowaniu błędu jak i bez jego skasowania samochód jeździ normalnie, nie kopci, nie zwiększa spalania, przyspiesza normalnie. Nigdy ten błąd nie pojawił się w trakcie jazdy tylko zaraz po uruchomieniu. Zaznaczę tylko że zakupiłem świecę na allegroszu produkcji BERU w kwocie 209 zł :fluff: , ale wiem ze są też za ok 400 zł i tak się zastanawiam czy może tu leży problem :hmmm: , ewentualnie czy może przy ściąganiu nasadki kabla zasilającego ze świecy coś przygniotłem :-/ i teraz wariuje ( ciężko było zdjąć tą wtyczkę i użyłem szczypiec do ściągania opasek zaciskowych :-/ jak się przyglądałem to trochę tego plastiku z wtyczki zarysowałem ).
Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją i jest w stanie pomóc, byłbym niezmiernie wdzięczny :friends: :ok:
#289688
EDIT:
Chyba właśnie rozwiązałem problem, a w zasadzie to jakieś półtorej tygodnia temu :yes: . Dodam tylko, że raczej to przypadek i nie wiem czy to co zrobiłem faktycznie załatwiło problem, no ale od tamtego czasu nie pojawia się check engine :hmmm:
Zrobiłem tak odpiąłem tą wtyczkę od świecy z czujnikiem i zauważyłem że w środku wtyczka w jednym miejscu ma tak jakby rowek wzdłuż wtyczki mało widoczny (nie wiem jak to dokładnie opisać) i na końcówce świecy również jest tak jakby klin, to postarałem się aby wpiąć tą wtyczkę dokładnie w to miejsce.
Później odpaliłem VCDS i skasowałem błąd, wcześniej robiłem to z pomocą takie ustrojstwa od MS Group - "DPF control – VAG CR Group", który służy mi głównie do sygnalizacji kiedy wypala się DPF ale ma tez funkcje kasowania błędów.
Tak naprawdę nie wiem które z tych czynności miało decydujące znaczenie że błąd zniknął i na razie się nie pojawia.
Od tamtego czasu jeszcze nie podłączałem VCDS-a ponownie żeby sprawdzić czy coś przypadkiem nie wyskoczyło - na razie nie będę zapeszał :burp: