Volkswagen Golf MK5

Debiutant na światowym rynku /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
#144196
Najwcześniej za rok czy dwa szykuje sie do kupna siódemki.

Wady to:

- okropny starodawny tył w kombi jak 10 lat temu
- nawigacje tylko w w rozmiarze 5,8 cala (mała) oraz dla mnie zbyt wielka 8 calówka.
Dlaczego nie ma rozmiaru "w sam raz" jak RNS 510 czyli 6,5 bądź 7 cali ?
- idiotyczny sytem "start & stop" ale podobno można wyłączyć
- niewygodny tunel w 2 rzędzie siedzeń-konsola z nawiewami mocno wystaje ponad przednie fotele (ale tam nikt nie siada)
- brak chromowanych obwódek wokół szyb nawet w wersji Highline
- lamy bez ksenonów z przodu nie mają paska odcinającego i zle wyglądają
- głupie pakiety oświetlenie ksenonowego, albo przód, albo przód i tył LED, a do jazdy dziennej LED w standardzie brak, trzeba
zamówić jakieś ksenony i pakiet TOP - łaska żeby dostać LED-owe do jazdy dziennej
- brak mocniejszej benzyny niz 140 TSI (bo GTI to już ekstremum 220)

Poza tym same zalety oprócz wysokiej ceny
#146742
BABYLON pisze:Najwcześniej za rok czy dwa szykuje sie do kupna siódemki.

Wady to:

- okropny starodawny tył w kombi jak 10 lat temu
- nawigacje tylko w w rozmiarze 5,8 cala (mała) oraz dla mnie zbyt wielka 8 calówka.
Dlaczego nie ma rozmiaru "w sam raz" jak RNS 510 czyli 6,5 bądź 7 cali ?
- idiotyczny sytem "start & stop" ale podobno można wyłączyć
- niewygodny tunel w 2 rzędzie siedzeń-konsola z nawiewami mocno wystaje ponad przednie fotele (ale tam nikt nie siada)
- brak chromowanych obwódek wokół szyb nawet w wersji Highline
- lamy bez ksenonów z przodu nie mają paska odcinającego i zle wyglądają
- głupie pakiety oświetlenie ksenonowego, albo przód, albo przód i tył LED, a do jazdy dziennej LED w standardzie brak, trzeba
zamówić jakieś ksenony i pakiet TOP - łaska żeby dostać LED-owe do jazdy dziennej
- brak mocniejszej benzyny niz 140 TSI (bo GTI to już ekstremum 220)

Poza tym same zalety oprócz wysokiej ceny

Ciekawe czemu nie chcą wsadzić 1.8 TFSI 180 KM od np. Seata Leona ?
#146746
przecież jest w oficjalnym konfiguratorze
Leon 5-Drzwiowy FR 1.8 TSI 180 KM (132 kW) 6-biegowa manualna START/STOP
Zużycie paliwa cykl łączony: 5,9l/100km
Emisja CO2 cykl łączony: 137g/km (Norma emisji spalin, EU6 plus)
Zużycie paliwa cykl miejski: 7,5l/100km
Zużycie paliwa cykl pozamiejski: 4,9l/100km
88.400 zł
#151913
Golf jest zdecydowanie za drogi!!! wybierając silnik 2.0TDI, który występuje tylko w wersji highline, lekką ręką pęka 100k :sleepy:
100k za Golfa??? Dlatego większość diesli w VII to 1.6TDI. Raz rozmawiałem z handlowcem u Chylińskich to powiedział, że od początku roku 2.0TDI wyjechało chyba tylko 3 czy 4 sztuki (wtedy był wrzesień).
#151965
100 tys to kupa szmalcu, ale to normalna cena jak na dobrze wyposażonego auta tej klasy. Golf wcale nie jest jakiś extra drogi. Ceną nie różni się od swoich konkurentów zbytnio.

Golf VII Highline 2.0 TDI - 95 190 PLN
Ford Focus MK3 Titanium 2.0 TDCI - 92 950 PLN
Opel Astra IV Sport 2.0 CDTI - 94 600 PLN
#152562
dobra biję się w pierś! kompakty są zdecydowanie za drogie! :) Dokładając parę groszy można kupić auto o segment wyżej, tj. passat, mondeo etc. Na dzień dzisiejszy passata comfortline 2.0TDI (140) z navi niestety rns315 można kupić między 90-100k. To nie jest jakaś super promocja związana z wyprzedażą schodzącego modelu. Dla potwierdzenia dodam, że w 2012 roku (listopad-grudzień) gdy ojciec odbierał swojego passata na salonie stał właśnie 2.0TDI za 95k. Nie jestem pewien, czy w tej cenie był już upust flotowy 7%
Kto wybrałby golfa, skoro praktycznie za taką samą kasę można mieć auto z bagażnikiem, luźniejszym środkiem i bardziej komfortowym? Ręka w górę? :)
Opiszę pewną sytuacje, która miała miejsce we wrześniu tego roku. Będą w Białymstoku idąc z żoną przez tzw podwórko wśród kamienic zauważyłem z daleka golfa. Myślę sobie piękna PIĄTECZKA na pięknej feldze. Auto stało bokiem. Podchodzę bliżej i.... "o ku**a toć do SIÓDEMKA" :tooth:
#152589
Tysonq, to nie jest tak. Oczywiście za 100k PLN kupisz auto wyższe klasą, ale nie ma siły by miał takie wyposażenie jak Golf w tej cenie. Jak już to albo demo car, albo rocznik starszy albo inne rzeczy. Żaden diler Ci prezentu nie zrobi ;)

Golf VII Highline 2.0 TDI 150KM - 95 190 zł
Passat B7 Highline 2.0 TDI 140KM - 121 090 zł
Passat B8 Highline 2.0 TDI 150KM - 125 490 zł

To ceny z konfiguratora, oczywiście można negocjować, ale tak samo można negocjować cene Golfa i różnica pozostaje różnicą ;)
#152643
Forest pisze:Tysonq, to nie jest tak. Oczywiście za 100k PLN kupisz auto wyższe klasą, ale nie ma siły by miał takie wyposażenie jak Golf w tej cenie. Jak już to albo demo car, albo rocznik starszy albo inne rzeczy. Żaden diler Ci prezentu nie zrobi ;)

Golf VII Highline 2.0 TDI 150KM - 95 190 zł
Passat B7 Highline 2.0 TDI 140KM - 121 090 zł
Passat B8 Highline 2.0 TDI 150KM - 125 490 zł

To ceny z konfiguratora, oczywiście można negocjować, ale tak samo można negocjować cene Golfa i różnica pozostaje różnicą ;)
Tu kolego z Tobą się nie zgodzę. Passat w comfortline z kilkoma pierdułami to jak golf highline. Bierzesz pod uwagę suche cyfry z konfiguratora, które nijak mają się do rzeczywistości. Co masz na myśli pisząc starszy rocznik? Jeżeli, to że kupując samochód pod koniec roku auto nadal jest z tego samego roku, to mi to nie przeszkadza. Czas leci szybko i nim się obejrzysz auto ma już 3 lata, a zawsze kilka tysi w kieszeni.
Wrócę do domu to porobię konfiguracje i później je zaprezentuję.


Nie chce mi się kombinować z tymi konfiguracjami, za dużo roboty. Powiem tylko tak: handlowiec ma zupełnie inne widełki jeżeli chodzi o passata. Wystarczy spojrzeć na rabaty wyprzedażowe. W tym roku na golfa 6000, na passata 20000, w zeszłym roku na golfa chyba 0 (zero zł), na passata 17000.
Jak szukałem dla ojca passata to znalazłem bardzo dobrą ofertę. Różnica między ceną katalogową, a tą do zapłacenia wynosiła dokładnie 33 770zł. Auto to nie żadne demo, czy stary rocznik, po prostu stał na salonie, a rocznik był bieżący.
Jak znajdziesz mi golfa z takim rabatem od ceny katalogowej to biorę od ręki :)
Jak chcesz się upewnić, to powysyłaj zapytania do dilerów na passata i golfa, sam się przekonasz.