Volkswagen Golf MK5

Debiutant na światowym rynku /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
#88095
speedbass pisze:oj pojeździłem sobie dziś 7ką :D
opisze wrażenia, jeszcze raz, bo za kierownicą siedziałem kilka godzin bez przerwy
1 dzień za mną i z 200km drogi;
silnik ten 140 KM 1.4 TSI
wersja golf highline
spalanie w mieście 7l/100 przy dynamicznej jeździe i niewielkich zatorach;
przyśpieszenie robi wrażenie, niektórzy myśleli, że to ma z 2 litry i 200PS,
czuć lekkość konstrukcji
silnik rewelacja jak na 1.4 i 140PS, dynamiczny, zrywny, elastyczny, właściwie diesel niepotrzebny jak ktoś jeździ w mieście, bo ma charakter diesla i oszczędny jest na pewno, a w eksploatacji nie ma DPFa;
silny już z dołu, wkręca się łatwo, ale nawet nie trzeba kręcić by było dynamicznie;
Od trzech lat jeżdżę MK VI 1.4 160 KM z DSG. W mieście nie udało mi się zejść poniżej 8,4 l i to przy bardzo delikatnej jeździe. Na trasie, wlokąc się za TIRem 6,4 l. Autostrad z przepisową prędkością 7,8 l.

MK VII, którym jeździłeś zapewne nie miał systemu aktywnego zarządzania cylindrami, ale i tak okazuje się być dużo oszczędniejszy od MK VI. Ma o 20 KM mniej i 10 N więcej. Jestem szalenie ciekawy czy odczułbym różnicę w dynamice. Z Twojego wcześniejszego wpisu trudno było zrozumieć. Czy Twoje GTI jeździ tylko niewiele lepiej od MK VII w kwestii dynamiki i prowadzeni ?
#88139
Biksenony zwykłe kosztują coś ok. 1300zł a te z LED ok. 3000zł
Mi brakuje w polskiej ofercie siedzeń ergoActive czyli masażu, zwykłego dobrego hamulca ręcznego i odrobinę bardziej agresywnego wyglądu ale może zmieni się to z wersją GTD. Mam nadzieje, że sprawdzą się przepowiednie o wersji 2.0 BiTDI 220KM „The are also strong indications that the Golf GTD VII will get a twin-turbo diesel with an output of 220 hp.”
Nie podoba mi się bardzo brak przycisku od ESP, można wyłączyć tylko przez ustawienia w komputerze.
Podobają mi się za to gadżety typu aktywny tempomat, komputer pokładowy z nawigacją itd.
Przy każdym kolejnym zakupie auta zastanawiałem się między Golfem, Audi i Seatem. W moim odczuciu Golf po raz kolejny wygrał tą potyczkę bo w Audi znowu nie podoba mi się wnętrze szczególnie cudne okrągłe nawiewy, Seat bardzo się poprawił w porównaniu z poprzednią wersja. Może to przez sentyment ale wnętrze w Golfie podoba mi się najbardziej z tej trójki.
By sm00key -  05 paź 2013, 17:54
 świętokrzyskie
#107481
nie tylko golf skoda tez podobno 10000 w gore poszła ...

tak naprawdę to zaczynam sie bac nowych aut jak nie turbinowe silniki z magnezowa glowica -- ciekawe jak sie to naprawia

fakt elektroniki gadżetów jest majac kase to mozna miec niezly model z full wypasem silnikiem o mocy ponad 200 ale to juz 100 000 zl jak za nowe auto nie to za drogo

nie wiem jak będą sie te nowe jednostki spisywać jak już 2007 rok potrafią się psuć i to przy niskich przebiegach ( fakt ze wiele zależy od użytkownika w tych czasach i dbania o płyny i wymiany części )

a pasat b6 2,0 tdi to jakiś koszmar znam ludzi którzy omijają go z daleka po swoich przejściach nie wiem czy to tak miał ten model czy tylko kilka sztuk w polce okazało się tak felerna

starzy poczciwy 1,9 tdi czy 2,0 bez jakiś dziwnych usprawnień jednak maja wyższość jeśli chodzi o żywotność


może jak bym miał zarobki średnie niemca to bym nie bal się kupić auto i po 5 latach isc i moc kupić nowe ale w pl no moje warunki nie dają tak żebym mógł z salonu wyjechać nowym autem a chciałbym bo czasami zakup używki to teraz totalna gra w rosyjska ruletke


a tak ogolnie to mógłby by groźniejszy bardziej zaostrzony ta maska jakos bardziej powichrowana i mogli dac swiatla w standardzie z ledami jak seat ale z tego co zawsze wiadomo vw stanowi stonowany styl ..

jednak co mozna powiedziec zawsze o vw guziki i przyciski na swoim miejscu nei za duzo i wszytko zaraz sie lapie co i gdzie
#108775
sm00key pisze:nie tylko golf skoda tez podobno 10000 w gore poszła ...

tak naprawdę to zaczynam sie bac nowych aut jak nie turbinowe silniki z magnezowa glowica -- ciekawe jak sie to naprawia

fakt elektroniki gadżetów jest majac kase to mozna miec niezly model z full wypasem silnikiem o mocy ponad 200 ale to juz 100 000 zl jak za nowe auto nie to za drogo

nie wiem jak będą sie te nowe jednostki spisywać jak już 2007 rok potrafią się psuć i to przy niskich przebiegach ( fakt ze wiele zależy od użytkownika w tych czasach i dbania o płyny i wymiany części )

a pasat b6 2,0 tdi to jakiś koszmar znam ludzi którzy omijają go z daleka po swoich przejściach nie wiem czy to tak miał ten model czy tylko kilka sztuk w polce okazało się tak felerna

starzy poczciwy 1,9 tdi czy 2,0 bez jakiś dziwnych usprawnień jednak maja wyższość jeśli chodzi o żywotność


może jak bym miał zarobki średnie niemca to bym nie bal się kupić auto i po 5 latach isc i moc kupić nowe ale w pl no moje warunki nie dają tak żebym mógł z salonu wyjechać nowym autem a chciałbym bo czasami zakup używki to teraz totalna gra w rosyjska ruletke


a tak ogolnie to mógłby by groźniejszy bardziej zaostrzony ta maska jakos bardziej powichrowana i mogli dac swiatla w standardzie z ledami jak seat ale z tego co zawsze wiadomo vw stanowi stonowany styl ..

jednak co mozna powiedziec zawsze o vw guziki i przyciski na swoim miejscu nei za duzo i wszytko zaraz sie lapie co i gdzie
Z ta solidnością i bezawaryjnością widać jak na dłoni, Apple (jednorazówka), lodówki, pralki, TV Samsunga ( po paru tys. godzin padał bezpiecznik i nie można go było wymienić, też jednorazówka, nie pamiętam modelu głośna sprawa..) i można tka wymieniać i wymieniać etc...
Czas produktu ładują wszędzie już od jakiegoś czasu i będzie się to psuło, trzeba się z tym pogodzić.
Najoptymalniej to zmieniać auta co 3 lata i brać nowe, nie każdy ma na to $$$$$ trzeba się wtedy pogodzić z płaceniem za części.
Pocieszający jest fakt, że jest w tej chwili dużo producentów nieoryginalnych części, jakość ich jest zdecydowanie lepsza niż jeszcze 5 lat temu. Vw Golf popularne auto, dostęp do części póki co jest bardzo duży :)
#118424
A czy wiecie,ze Mk7 1.6 TDI nie ma tradycyjnego intercoolera,tylko cos co zwie sie charge cooler?
Taka mala chlodniczka powietrza w okolicach kolektora ssacego, ktora jest chlodzona plynem,a tenze plyn jest pozniej schladzany poprzez dodatkowa chlodnice z przodu auta?

Ciekawe czemu,lepsza wydajnosc calego ukladu?