Volkswagen Golf MK5

Debiutant na światowym rynku /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
#85797
Co Wam się podoba/nie podoba, czego brakuje w najnowszym Golfie :)

moje wrażenia bardzo pozytywne, szczególnie zachwycił mnie sprzęt multimedialny Discovery, czy jakoś tak. Materiały we wnętrzu bardzo dobrej jakości. Stała wersja highline z xenonami i ledami - pięknie to wygląda.
A teraz najlepsze: 99000zł w silniku 1.4TSI 140KM W życiu bym nie kupił w tej cenie, bo to nadal jest tylko GOLF, co dla niektórych zapewne AŻ, ale nie oszukujmy się, nie za taką kasę.
soja pisze:U mnie w salonie stoi oczywiście wersja wypas, czarny highline. Coraz bardziej przekonuję się, że to będzie jednak hit i świetne auto do modzenia. Już w standardzie jest niskie i szerokie. Z tylu błotniki pomieszczą jakieś 8,5 cala felgi. Ten w ASO jest na 17' z oponami 225 i wyglądają na malutkie.
By soja -  31 paź 2012, 10:18
 zachodniopomorskie
#85871
No to ja się jeszcze wypowiem, bo akurat przez trzy dni byłem w serwisie i się napatrzyłem.
Subiektywne PLUSY:
- niski
-szeroki
- świetnie wygląda z boku patrząc pod kątem od strony tylnego słupka
- kapitalne materiały wykończeniowe , szczególnie fotele
- óswietlenie ambiente w drzwiach
- ciekawe przetloczenia na drzwiach

Subiektywne Minusy
- brzydki przód
- kontrowersyjne tylne światla "ścinające" tył bagażnika
- brzydkie lampki sufitowe
- kontrowersyjna mala zybko, choć nawiązująca do MKI
- dziwnie wyglądająca klapka paliwa w formie rombu.
- duża konsola środkowa jak dla mnie trochę przytłaczająca
#86023
siedziałem dziś w aucie
na mnie zrobił wrażenie
ale był w wersji h-line więc ekskluzywnie było i powiem ciekawie
jak na vw i wobec passata to różnica na korzyść golfa7
ale jest ładny i coś w sobie ma
dobrze się siedzi i przód patrząc na maskę daje poczucie masywności
jakby model większy
może w pn sie przejadę i zobaczę jak to jeździ
#86086
Tez posiedziałem dziś w mk7 oczywiście wersja na wypasie za 93tyś. W środku fajnie ledy w światełkach i navi dotykowa. Klapkę paliwa robili z myślą o lpg jest gdzie schować wlew. Ta nieszczęsna szybka jest po prostu śmieszna i fakt ja nie dam rady wsadzić tam paluchów.
#86371
dziś jeździłem golfem 7 z 40 min
można powiedzieć miałem go do jako takiego wjeżdżania się :mrgreen:
140PS benzynka ten z odłączanymi cylindrami, wersja ta najbogatsza...
jakie wrażenia?
Porównuje do mojej V GTI (zawiecha seryjna-moc większa)
poza ceną (97 tyś bez DSG) jak na taką moc i serię w podwoziu pozytywne, lepiej niż się spodziewałem jeśli chodzi o jazdę i ogólne wrażenie
luźnie myśli:
1. na zewnątrz fajnie wygląda w kolorze czarnym, osadzony tak niżej, szerzej niż VI a zwłaszcza V, co może powoduje że na tych rozkraczonych kołach nie wydaje się większy niż poprzednicy, ale jakoś bardziej płaski, V bardziej obła się przy nim wydaje jak jajko gotowane a VII jak sadzone :wink:
2. środek wykonany ładnie, zwłaszcza w porównaniu do japończyków, także stylowo, tradycyjnie, całość ładnie się komponuje na tej fortepianowej czerni; siedziałem w wersji comfortline. tam jest ten szary tytanowy panel, na żywo nie wygląda to źle, bardziej gubi się i słabiej wygląda mniejszy monitor i mniejsza obcja guzików, wersja uboższa ma mniej tych funkcji na kierownicy, ale sama kiera to w fortepianie;
3. fotele z wersji h-line są lepsze o wiele niż te płaskie i gąbczaste comf-line i materiał też lepszy
4. szybka ta mała coś na ukos daje i widać coś więcej, nie zwraca się nawet na ten patent tak uwagi, ale pomaga objąć auto;
5. silnik cichy, bardzo cichy na luzie, jak się jedzie trochę popędzi (jakiś nowy CC nie nadążył :mrgreen: ), nawet ten wydech wydaje się rasowy, ładnie się wkręca na obroty i czuje się moc w tym aucie, jakby było tych koni więcej ( a 2 facetów na pokładzie) dla normalnego gościa wystarczy aż nadto
6. skrzynia manualna chodzi ładnie, nie miałem zastrzeżeń, ale chyba wolę już DSG;
8. multimedia i w ogóle komp ustawienia i działanie intuicyjne i sprawne, można sobie ładnie auto ustawić i systemy na radiu, ładnie to wszystko pokazuje i się komponuje, czuć nowoczesność (zwłaszcza dla maniaka gadżetów czy ipoda ponętnie to wygląda)
9. zawieszenie komfortowe ale i sportowe zarazem, naprawdę na kółeczkach auto trzyma się ładnie drogi (miał zimówki Dunlopa 4D czyli niezłe, ale chyba 205 więc nie za szerokie), zawieszenie nie tłucze, dobra stabilność, wyważenie (popróbowałem trochę na rondzie i różnych ulicach z większą prędkością), ładnie się prowadzi, zwinne auto;
10. w środku zwłaszcza do VI wydaje się subiektywnie przestronniejszy, nowocześniejszy wobec VI i V, zwłaszcza jak auta bezpośrednio się porówna;
11. gdyby nie bagażnik mały nie mały, podobnie jak w V to reszta na wielki plus, wrażenie jak z jazdy autem o nr większym, 12. ale wyjściowo 85tyś za comf-line czy 97tyś za coś co robi w środku szlachetne wrażenie w 1.4 140KM i tym bagażnikiem wobec oferty klasy średniej z tą mocą to trochę dużo, ale jak to się mówi król się ceni i nie jest tanio (jak zawsze)
może jakoś zatęsknię za nową mazdą 6 kombi skymotion 165KM za 97tyś zł :mrgreen: :wink: czy praktyczną toyotą avensis sol 152KM (moc załóżmy podobna i skrzynia manualna);
13. i jeszcze jedno jechałem na tej trasie swoim GTI w swoim stylu: 12.5 l/100, po tym samym kawałku w podobnym stylu w golfie 7 wyszło.... 9,5 l/100 dużo, czy mało nie wiem, trochę cisnąłem, więc chyba mało jak na taką technologię i moc i konie, ale przy wrażliwszej jeździe spalanie może i dotknąć spokojnie 6-7 l i nie wiem czy będzie się komuś opłacał 2.0 TDI z kłopotliwym DPFem i różnicą w cenie, jeśli komuś w testach te 6.5 l spala;
14. kawał fajnego wozu, za który trzeba jednak jak za kompakt wiele zapłacić, na pocieszenie technologicznie do audi a3 3D jeszcze z 20tyś brakuje a to dopiero początek ceny, chyba że za chwilę ma wyjść z tym samym wszystkim większa oktavia skoda i może w tej cenie będzie więcej bagażnika;
15. gdyby nie było mi szkoda mocy i straconej kasy wobec tego że trzeba jednak sporo dorzucić i jeszcze nie jest poza designem aż taka wielka różnica w jeździe (w GTI) i w fotelach ale bardziej wyczuwalna w multimediach i w systemach (które kosztują i rzadko się je używa), a bagażnik ten sam (i powoli dla mnie za mały) to bym kupił... zostaje jeszcze czekanie na GTI bądź 2.0 TDI w 180PS wersji, ale tanio nie będzie;
16. z tego co wiem, słabo idzie sprzedaż, jednak liczy się u nas cena, a w golfie szybko rośnie przy danych silnikach i opcjach
ma być większa promocja... informacyjna
17. porównując do GTI wrażenia pozytywne, porównywalna jazda czyli wobec serii V jest zapewne duży postęp i golf 7 wyróżnia się jeśli tak dawniej jeździł sam V GTI
18. Silnik sprawny i łatwo wkręca się na obroty i w normalnej jeździe sprawnie pozwala się przemieszczać, jak ktoś będzie z niego w 100% korzystał
19. jestem ciekaw co pokażą w GTI i Rce, skoro seria jest taka niezła
sorki może chaotycznie, ale warto się przejechać, choć widać jak technika idzie do przodu w elektronice bardziej niż w mechanice czy designie
20. gdy mi ktoś da dobrą cenę za mój sprzedam, jestem pod takim dobrym wrażeniem, ale jutro może mi przejdzie :lol:
#86424
speedbass pisze:140PS benzynka ten z odłączanymi cylindrami
coś kolego pokręciłeś, bo silnik 1.4TSI 140KM z odłączanymi cylindrami ma być dostępny dopiero w I kwartale.
Jak każdy, czyli wrażenia bardzo pozytywne do momentu gdy spojrzymy na cenę.
BTW. nieco poukładać Twoją wypowiedź i gotowy test do gazety, dłuższy niż z motorze i AŚ razem wzięte :wink:
#86425
Tysonq pisze:
speedbass pisze:140PS benzynka ten z odłączanymi cylindrami
coś kolego pokręciłeś, bo silnik 1.4TSI 140KM z odłączanymi cylindrami ma być dostępny dopiero w I kwartale.
Jak każdy, czyli wrażenia bardzo pozytywne do momentu gdy spojrzymy na cenę.
BTW. nieco poukładać Twoją wypowiedź i gotowy test do gazety, dłuższy niż z motorze i AŚ razem wzięte :wink:
:oops: :mrgreen: :lol:
to już sam nie wiem, dostałem kluczyki i pojechałem
ale to był model TSI 140KM chyba że coś na salonie pokręcili :?
możliwe że "bez odczepianych" cylindrów
a wysiliłem się, by ktoś na forum został dłużej coś czytając :mrgreen: