Volkswagen Golf MK5

Debiutant na światowym rynku /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
#86455
mówicie o Auto Vivie?
speedbass ten golf, którym jeździłeś na pewno miał 140Km, tylko była to wersja bez odłączanych cylindrów. W dwóch salonach powiedzieli mi, że z odłączanymi cylindrami będzie dostępny od I kwartału.
Ten 1.4 TSI 140KM to moim zdaniem super kompromis, bo na pewno fajnie jeździ. Co do tych odłączanych cylindrów, to bałbym się w to pchać. Za jakieś 3 lata jak rynek to zweryfikuje to może tak, ale nie na początku.
#86481
ok dzięki za info
mam dostać auto by sobie pojeździć, więc jeszcze ocenię
na mnie zrobiło miłe wrażenie, te 140 KM w 1.4 to super sprawa przy tym ciężarze auta
ostatnio jechałem innym kompaktem co ma 130 KM w 1.6 i to dwie inne rzeczywistości
więc z kompaktów chętnie bym sobie i taki tylko kupił i te 140KM wystarczyłby dla mnie teraz i ekonomiczniejsze zresztą wydaje się to autko
#86718
oj pojeździłem sobie dziś 7ką :D
opisze wrażenia, jeszcze raz, bo za kierownicą siedziałem kilka godzin bez przerwy
1 dzień za mną i z 200km drogi;
silnik ten 140 KM 1.4 TSI
wersja golf highline
spalanie w mieście 7l/100 przy dynamicznej jeździe i niewielkich zatorach;
przyśpieszenie robi wrażenie, niektórzy myśleli, że to ma z 2 litry i 200PS,
czuć lekkość konstrukcji
silnik rewelacja jak na 1.4 i 140PS, dynamiczny, zrywny, elastyczny, właściwie diesel niepotrzebny jak ktoś jeździ w mieście, bo ma charakter diesla i oszczędny jest na pewno, a w eksploatacji nie ma DPFa;
silny już z dołu, wkręca się łatwo, ale nawet nie trzeba kręcić by było dynamicznie;
hamulce sprawne, skrzynia manulna ciasna i przełącza bez haczenia;
fotele wygodne, ale w tej wersji bo wobec comfortline jest różnica
podświetlenie ledowe w środku, szpanerskie, ale zimne zwłaszcza w połączeniu z fortepianową czernią, na której wszystkie dotknięcia widać; ale jakoś premium, jak wszystko świeci, właściwie jak w audi
zawieszenie komfortowe, sztywne, ciche, zakręty bierze jak przyklejony, nawet na zimówkach i balonach;
auto ciche, autostop nawet działało sprawnie, media ale zwłaszcza status auta i opisy super rozwiązane
aż jestem ciekaw co zrobią z GTI i Rką
problemem bagażnik właściwie (jest koło dojazdowe) niezmieniony i taki sobie
i cena za ten model z 95tyś z tymi fajnymi pierdołami
bo jako całość robi wrażenie i wydaje się solidnym autem, choć nie rzuca się w oczy nic a nic, czyli sensacji nie ma na ulicy;
dla jednych to plus dla innych minus
#86729
mettenos pisze:
speedbass pisze:
silnik rewelacja
jak zwykle czas to zweryfikuje, oby miał wyeliminowane konstrukcyjne błędy "dzieciństwa" bo jeśli nie to znowu będzie od zachwytu po narzekanie
nie wiem co będzie dalej
i jak będzie się spisywał
ale mówię jedynie o tzw. czasie testowym o jego parametrach użytkowych, że nie wygląda na 140KM, może ta masa też ma w tym udział ale jest różnica
a co do rozkraczania się silników cóż
znam ten ból, siostra ma a3 2.0 TDI i gdyby nie ubezpieczenie to zostawiła by za prace przy silniku z 10tyś przy 4 latach eksploatacji i znam niezawodne silniki toyoty, hondy czy nissana, nad którymi nic nie robiłem a koledzy też moi płakali
dziś to wszystko przekombinowane
zobaczymy, ale gdyby nie okazał się problemowy, to jest niezły jak chodzi o wrażenia z jazdy
i jest pewno alternatywą do diesla na pewno
bo spalił mi (mój styl jazdy) 7l/100 95Pb a koledze oktavka 1.9 TDI 6.9 l/100 ON
mogą być większe różnice ale one się zacierają
#86803
po 2 dniach testów oddaje auto :(

plusy:
zawieszenie (komfortowe i sportowe )
właściwości jezdne (zakręty pokonuje jak przyklejony)
ten silnik jest optymalny nawet dla kogoś z GTI kiedy chce jeździć dynamicznie
skrzynia biegów manualna ładnie chodzi (ja już wolę DSG przyzwyczajenie)
środek duży
fotele wygodne (chyba gorzej będzie w słabszych wersjach wyposażenia, bo są bardziej taboretowate)
dobre wykonanie
łatwa obsługa mimo wszendobylskiej elektroniki
podświetlenie LED (nawet klamki i listwy boczne ale wyjątek nie lamka do malowania)
nie rzuca się w oczy dla spokoju ludzie nie czują różnicy :wink:

OGÓLNIE: widać różnicę co do V i VI

minusy:
bagażnik (taki sam nie za wielki jak w V czy VI) brak różnicy
cena (bolesna wyższych opcji) ale golfy zawsze były drogie
aha xenony jakby świecą słabiej niż w Vce (układ lamp czy co ale w V ma mocniejsze)
nie rzuca się w oczy dla maniaków pokazania się :mrgreen:

przed oceną warto się przejcechać
#86823
widzę, fajne zdjęcia, monitor mniejszy, ale też wystarczy
jechałem przy słońcu, ten fortepianowy lakier nie przeszkadza, ale zawsze chyba można wziąć te rysowane aluminium
bo na żywca lepiej wygląda niż na zdjęciach
fakt szybka jest praktyczna, środek miły
oddałem samochód i ostatnie wrażenia, bo autko zrobiło na mnie wrażenie
najgłośniejsze z całości (auto ciche) okazały się zimówki Dunlopa 16" zwłaszcza że huczą i lekko biły
przy wyższych prędkościach powoli silnik puchł właśnie tam gdzie właśnie liczy się moc, ale zawalidrogą nikt w nim nie będzie
pojechałem dynamicznie :oops: 9.5 l spalanie wg kompa jak spokojnie 7 l (krótkie dystanse 20-30 km) więc nawet jak na ciśnięcie chyba nieźle wyszło
miłym gadżetem wobec piątki jest sam wyświetlacz kompa który można jak w audi zmieniać, fajna grafika, nawet temp. oleju jest między licznikami, jest to wszystko prostsze a zamiast przycisków na manetkach czy gdzie indziej, wszystko na kierownicy bądź ustawiane na szybko działającym ekranie dotykowym
fajnie to działa
co do hamulca, można się przyzwyczaić i komfortowy dodatek, jak i do systemu start/stop
samochód sprawia wrażenie takiego lekkiego zwłaszcza przy ruszaniu i klei się do zakrętów (byłbym powiedział wzorowo, ale mam w pamięci wielowahacz przedni w a5)
przy dłuższym oglądaniu wygląda dość dynamicznie, finezja designu to nie jest, ale się sprawdza i będzie długowieczne
ogólnie w nocy całość jest super oświetlona, te LEDy w środku wyglądają tak premium, cieszą oko, a drzwi podświetlane dają klimacik
zapewne jak będzie zawieszenie regulowane i do wyboru różne tryby autko marzenie
aha sam wydech nie jest dźwięk zły jak na serię, nawet przyjemny i lekko rasowy
jak na tę wielkość i klasę jest wg mnie na 6-
minus jednak za bagażnik (wiadomo kompakt) bo środek wygody i jednak większy od VI i Vtki
sam wygląd może niejednego zmylić, trochę to jak w 911 wygląd ewoluuje, ale jednak technika i jazda autem idzie to wszystko do przodu
ja zakochałem się w tym aucie, to były piękne 3 dni testów i 500km drogi, polecam jazdę próbną tym autem :D
więcej już nie piszę, to tylko emocje, może aż nadto nawet więc sory za lekturę, ale warto było pojeździć