Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By yebakazyakuzy -  27 lip 2014, 22:30
 śląskie
#138516
Witam otóż mam dosyć chyba nie typowy przypadek ze swoim autem, ponieważ chyba od pół roku (7 tyś km przejeżdżonych) mój wentylator chłodnicy w ogóle nie pracował nie zależnie od pogody i temperatury. Nie byłem tego świadom, nie zwróciłem uwagi bo temperatura była na co dzień ok. Dopiero ostatnie upały spowodowały duży wzrost temperatury silnika co mnie poważnie zmartwiło. Teoretycznie w książce serwisowej piszę, że to normalne w tak gorące dni i że póki nie zapali się lampka ostrzegawcza nie mam się czym martwić z tym że wczoraj mój płyn chłodniczy zaczął się gotować i trochę go ubyło. Otóż okazało się że podczas wymiany rozrządu zaraz po zakupie auta koleś nie podpiął jakiegoś kabelka (masy?) i wentylator nie chłodził. Gdy został wyczyszczony z brudu i podłączony wszystko wróciło do normy. Ale najgorsze jest to że pierwszy raz słyszę wentylator w tym samochodzie i moje pytanie jest takie co powinienem sprawdzić po takim jeżdżeniu na przegrzanym silniku. Słyszałem że już dawno powinna mi walnąć uszczelka pod głowicą. Lecz tak się nie stało, nie odczuwam również spadku mocy czy czegokolwiek. Wycieków oraz dymu z wydechu też nie ma. Wygląda wszystko na sprawne. Klima nawet poprawiła swoje działanie. Wszystkie płyny eksploatacyjne w normie, no prócz chłodniczego który jutro cały wymienię bo teraz na dolewce jeżdżę.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  27 lip 2014, 22:39
 śląskie
#138518
czy uszczelka jest ok to wyjdzie z czasem. u mnie w poprzednim aucie podejżewałem uszczelkę bo minimalnie ubywało płynu chłodniczego ale nie dało się tego jednoznacznie zdiagnozować. Dopiero po ok 80tys km i 5 latach jazdy na tyle zaczeła przepusczać że było tyo już prawie ewidentne.

narazie nie mysl na zapas, tylko co jaki czas sprawdzaj stan płynu oraz oleju.
By yebakazyakuzy -  27 lip 2014, 22:44
 śląskie
#138519
No masz rację. Olej sprawdzam regularnie i nie było przez te pół roku żadnych ubytków.
Dziwne jest również to że wczoraj na trasie 300 km miałem dwa razy sytuację, że temperatura wzrosła przed czerwoną kreskę i zaraz po tym (2 minuty może) wróciła na 90 stopni. Wentylator chyba sam się na chwilę nie podłączył?. Dziękuje za odpowiedź.
By szpak -  13 sie 2014, 15:25
 -------
#139903
Jeżeli jeździłeś z włączoną klimą, to ma ona swój wentylator który chłodzi chłodnicę klimy, a przy okazji chłodnicę wody.
By yebakazyakuzy -  25 sie 2014, 10:55
 śląskie
#141094
Tak, zgadza się jeździłem z włącząną klimatyzacją. Czyli mówisz, że mogło to pomagać w chłodzeniu samochodu? :D

A i jeszcze coś żeby już nie tworzyć nowego tematu. Czy spalanie Golfa także wam mocno wzrasta podczas jeżdżenia z włączoną klimatyzacją? Ponoć to zawsze 10% więcej choć u mnie chyba trochę więcej. Na Econ spalanie wynosi od 4,5 do 6l max (nawet śmigając część trasy na sporcie). Podczas jazdy z klimatyzacją jest to 7,5 l do 8,5l (przy jeździe dosyć ekonomicznej). Czy to normalne? :pepsi:
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  25 sie 2014, 13:11
 mazowieckie
#141108
To chyba nie jest normalne, ostatnio liczyłem spalanie z całego zbiornika co przelatałem w trasie z klimą gdzie prędkości wahały się 120-150 km/h to wyszło mi 5.5l/100km .
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  25 sie 2014, 13:21
 dolnośląskie
#141109
yebakazyakuzy pisze:Tak, zgadza się jeździłem z włącząną klimatyzacją. Czyli mówisz, że mogło to pomagać w chłodzeniu samochodu? :D

A i jeszcze coś żeby już nie tworzyć nowego tematu. Czy spalanie Golfa także wam mocno wzrasta podczas jeżdżenia z włączoną klimatyzacją? Ponoć to zawsze 10% więcej choć u mnie chyba trochę więcej. Na Econ spalanie wynosi od 4,5 do 6l max (nawet śmigając część trasy na sporcie). Podczas jazdy z klimatyzacją jest to 7,5 l do 8,5l (przy jeździe dosyć ekonomicznej). Czy to normalne? :pepsi:
mając załączona (nie na ECON) klimę na biegu jałowym - jakie masz spalanie?
mając wyłączona (na OFF bez ECON) klimę na biegu jałowym - jakie masz spalanie?
podaj te 2 wartości.
U mnie przy wyłączonej klimie 0,5 - 0,6 l/h
przy włączonej max 0,7 l/h
By szpak -  25 sie 2014, 15:48
 -------
#141133
Zawsze spalanie z klimą jest większe, a im cieplej tym więcej pali z klimą. Zobacz jakie jest obciążenie klimy jak uruchomisz auto po całym dniu na słońcu.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  25 sie 2014, 15:51
 dolnośląskie
#141134
szpak pisze:Zawsze spalanie z klimą jest większe, a im cieplej tym więcej pali z klimą. Zobacz jakie jest obciążenie klimy jak uruchomisz auto po całym dniu na słońcu.
proszę Ciebie nie porównujmy spalania auta przy nagrzanym samochodzie bo wiadomo ze będzie większe. Przy max nagrzanym aucie (temp ponad 30 stopni) na jałowym spalanie mam na poziomie 0,9 - 1,0 l/h
By szpak -  25 sie 2014, 21:44
 -------
#141182
Może nie porównujmy, ale kiedy dużo jeździłem po mieście w wysokich temperaturach cały czas z klimą zostawiając auto np na pół godzinki to spalanie naprawdę dużo wzrosło. Wszystko zależy do czego używasz auta. Jak zrobiłem dziennie takich 10 przystanków to zobacz ile trzeba było wachy żeby znowu schłodzić.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  25 sie 2014, 21:53
 dolnośląskie
#141184
szpak pisze:Może nie porównujmy, ale kiedy dużo jeździłem po mieście w wysokich temperaturach cały czas z klimą zostawiając auto np na pół godzinki to spalanie naprawdę dużo wzrosło. Wszystko zależy do czego używasz auta. Jak zrobiłem dziennie takich 10 przystanków to zobacz ile trzeba było wachy żeby znowu schłodzić.
dobrze to zadam pytanie inaczej
w jakich warunkach wzrosło tobie tak spalanie - przy jeździe po mieście czy w trasie?? jeśli miasto to jakie przebiegi od włączenia do wyłączenia silnika
By yebakazyakuzy -  27 sie 2014, 10:02
 śląskie
#141329
No też właśnie kolega dobrze zauważył. Były to dni bardzo gorące gdzie robiłem dosyć małe trasy. Ciągle trzeba było schładzać samochód.

mając załączona (nie na ECON) klimę na biegu jałowym - sprawdzę dokładnie ale coś ok 0,5 l (tak na 90%)
mając wyłączona (na OFF bez ECON) klimę na biegu jałowym -tego jeszcze nie sprawdzałem, ciągle jeździłem z włączonym przynajmniej Econ.
U mnie przy wyłączonej klimie jest to 0,6-0,7 dobrze pamiętam bo w ostatnie dni ciepła sprawdzałem. Z przewagą na 0,7 l. Choć i zdarzyło się, że było te 0.9l przy 32 stopniowym upale na krótkim odcinku.

Mój wniosek jest taki, że chyba po prostu robiłem zbyt krótkie odcinki. Choć czasem włączę silnik i po chwil jazdy mam na komputerze spalanie max 6,5 (a przy skończonej jeździe ciągle ten sam odcinek 9km pokazuje mi 5,5l zdarza się i 4,9) a czasem z klimą zaraz po starcie pokazywało od 8,5 do nawet 11l. No a jak kończyłem odcinek kilku kilometrowy zeszło do 7,5l.

Dodam jeszcze, że robiłem trasy dłuższe rzędu 550km i z klimą wychodziło te 5l. Z tym, że było to przed odnalezieniem problemu wentylatora chłodncy o którym pisałem wyżej. Bedąc u mechanika po załączeniu wentylatora chłodnicy powiedziano mi, że wszystko jest w porządku.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2014, 10:11 przez yebakazyakuzy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  27 sie 2014, 10:09
 dolnośląskie
#141330
yebakazyakuzy pisze:No też właśnie kolega dobrze zauważył. Były to dni bardzo gorące gdzie robiłem dosyć małe trasy. Ciągle trzeba było schładzać samochód.

mając załączona (nie na ECON) klimę na biegu jałowym - sprawdzę dokładnie ale coś ok 0,5 l (tak na 90%)
mając wyłączona (na OFF bez ECON) klimę na biegu jałowym -tego jeszcze nie sprawdzałem, ciągle jeździłem z włączonym przynajmniej Econ.
U mnie przy wyłączonej klimie jest to 0,6-0,7 dobrze pamiętam bo w ostatnie dni ciepła sprawdzałem. Z przewagą na 0,7 l. Choć i zdarzyło się, że było te 0.9l przy 32 stopniowym upale na krótkim odcinku.

Mój wniosek jest taki, że chyba po prostu robiłem zbyt krótkie odcinki. Choć czasem włączę silnik i po chwil jazdy mam na komputerze spalanie max 6,5 (a przy skończonej jeździe ciągle ten sam odcinek 9km pokazuje mi 5,5l zdarza się i 4,9) a czasem z klimą zaraz po starcie pokazywało od 8,5 do nawet 11l. No a jak kończyłem odcinek kilku kilometrowy zeszło do 7,5l.
kolego - małe trasy a odcinki kilku km to znacząca różnica...
sprawdź te wskazania na biegu jałowym i wtedy będziemy kombinować jak będą odbiegały od standardu. Teraz jest raczej odpowiednia temperatura do sprawdzenia takich wskazań :)
Awatar użytkownika
By Norbas -  02 wrz 2016, 20:54
 lubuskie
#238324
Hej wszystkim,

Mam problem z wentylatorami w Golfie. Silnik 1.4 16V. Ostatnio pojawiła się kontrolka check engine więc sprawdzałem błędy i znalazłem...

- 18080 - Coolant Fan Control 1
P1672-004 - Open or Short to Ground - intermitten oraz ten sam ale na końcu jest Mil ON.

Odpinałem kostkę od wentylatorów i czyściłem. Odpinałem kostkę od czujnika cieczy chłodzącej przy chłodnicy. Po rozpięciu kostki przekręciłem zapłon i nic się nie działo, włączyłem silnik i po chwili mały wiatrak zaczął pracować. Dwa razy uderzyłem w duży i też zaczął chodzić. Wyłączyłem, włączyłem jeszcze raz i chodziły oby dwa. Pojechałem się przejechać, błąd oczywiście usunąłem i czekałem na postoju aż któryś wentylator ruszy... niestety żaden nie ruszył nawet przy 110*C :? ruszyłem i temperatura spadła. Jak klimę włączam to mały wentylator też się nie załącza. Czekam na wasze podpowiedzi bo już nie ogarniam... W między czasie co jakiś czas wyskakuje check engine...

Tak w ogóle to kiedy powinien się załączyć duży wentylator ? 96*C ?? Jeżeli wentylatory śmigają po odpięciu kostki to znaczy, że są sprawne prawda ? Jak myślicie co sprawdzić i za co się zabrać? Bezpieczniki i przekaźniki pod maską sprawdzić ??