Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  06 sty 2016, 23:46
 zachodniopomorskie
#209022
Dexter23pl pisze:Wg mnie ponad 14.5V to już za dużo a co dopiero 15V.
W nowszych autach są regulatory napięcia na instalację auta i może dlatego są tak zrobione alternatory....
Znalazłem na niemieckim forum, ze tak jest, tak jak z inteligentną ładowarką samochodową, aby dobic aku do maxa ładowanie najlepiej jest pow 15V i stopniowo maleje i spada amperarz w stosunku do stopnia naładowania, tak samo w nowych alternatorach i to jest normalne i nie ma tu nic wpływu. Co innej regulatory które ciągle dają taką wartość, tu wartość zalezy od poboru i temp. otoczenia, im wyższa tym wieksza możliwość przeładowania i napięcie spada do 14.2V a na wys obrotach nawet na 13.6V, a na jałowym i na mrozie podbija na 15V i akumulator tego nie odczuwa i jest naładowany na 100%, zrobiono to pod start stopa. U mnie ten alternator mam 6 mies i akumulator zawsze jest na 100% naładowany i nie przeładowany. Teraz w nowych autach pompa wody działa wtedy kiedy silnik tego potrzebuje, czyli przyspiesza to nagrzewanie i oszczędza energie - wszystko sie zmienia :) alternator sam reguluje gospodarka napięcia aby szybko zniwelować straty. Sam się zastanawiałem jak to jest.
Alternator zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora która to w zamyśle miała być zbieżna z temperaturą akumulatora i w jakiś sposób jest. Zmniejszane jest napięcia ładowania w miarę jak alternator i akumulator mają wyższą temperaturę. Dla niedowiarków polecam literaturę na temat akumulatorów i ich ładowania. Troche zmieniły sie zasady napięciowe w nowych autach co juz jest dobrze opisane. Niektórzy co robią te altku walczą z tym a w sumie tak ma być.

Z forum Golf VI i VII ( Niemcy ): zarządzanie naładowaniem akumulatora na alternatorach Bosch nowego typu: napięcie ładowania podczas jazdy może zejść do 13,6V i podskoczyć do - 15V szybkie ładowanie na postoju - działa tylko w temp > 5 ° C lub ładowanie stałe z 14,7-15 V przy temperaturze <5 ° C."

Z tego alternatora jestem zadowolony jak z żadnegoinnego, jak wiadomo alternator nie dobija do 100% naładowania akumulatora bo by go zagotował ( widać nawet jak po trasie podłączysz prostownik inteligentny to mu brakuje do 100% ). ten alternator jak podłączam akumulator pod prostownik dobija prawie do 100% i go nie zagotowuje- jakoś się sprawdza w golfie VI i VII. Jak na razie na akumulatora tak doładowanego mrozy nie wzruszają. Zaczynam zagłębiac się w ten temat bo to przewróciło troche zasady ładowania w zakresie 13.8-14,4V.

Wystarczy poczytać tu : http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/j ... ator/1h0dg "Sprawdź, jakie napięcie daje prostownik pod koniec ładowania. 14-14,5 V to mało, wystarczy wprawdzie do podładowania baterii, ale ładowanie do pełna potrwa bardzo długo. 15,5-16,5 V pozwoli sprawnie naładować akumulator do pełna. To mu dobrze zrobi – będzie działał dłużej " Stąd wymysł aby alternator an zimno i na jałowym dowalał do 15V w nowym typie.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 sty 2016, 17:48
 pomorskie
#209144
PinkFloyd pisze: Alternator zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora
(...)

Zaczynam zagłębiac się w ten temat bo to przewróciło troche zasady ładowania...
a cz tu nie chodzi przypadkiem o alternatory do systemu start&stop gdzie są inne akumulatory?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  07 sty 2016, 17:50
 zachodniopomorskie
#209146
Mettenoos pisze:
PinkFloyd pisze: Alternator zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora
(...)

Zaczynam zagłębiac się w ten temat bo to przewróciło troche zasady ładowania...
a cz tu nie chodzi przypadkiem o alternatory do systemu start&stop gdzie są inne akumulatory?
Bez start stopu też tak jest w nowszych typach, sprawdzałem. Na razie testuje i nic negatywnego poza pozytywami nie zauważyłem.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  07 sty 2016, 18:26
 zachodniopomorskie
#209152
Mettenoos pisze:Biorąc pod uwagę to, że te wszystkie nowe wynalazki nie zawsze są lepsze od starych sprawdzonych rozwiązań (nie chciałem użyć słowa gorsze :) ) to mam wątpliwości w moim modelu i wolę chyba pozostać przy fabrycznym rozwiązaniu
To też fabryczne ale z młodszego auta, wszystkie te nasze mody to nie fabryczne rozwiązania :) Rozrusznik też nie był fabrycznym rozwiązaniem ;-) a chip tym bardziej :tooth:
Awatar użytkownika
By Rumak -  08 sty 2016, 9:51
 pomorskie
#209266
Mettenoos pisze:Biorąc pod uwagę to, że te wszystkie nowe wynalazki nie zawsze są lepsze od starych sprawdzonych rozwiązań (nie chciałem użyć słowa gorsze :) ) to mam wątpliwości w moim modelu i wolę chyba pozostać przy fabrycznym rozwiązaniu
To zrobić drugi a stary niech czeka wyrazie czego na czarną godzinę.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 18:11 przez Rumak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 sty 2016, 10:14
 pomorskie
#209270
Rumak pisze: Jaki tam siedzi u Ciebie 140a valeo czy bosch?
siedzi taki:

Obrazek

a ETKA mówi że mogą być takie:

Obrazek


Rumak pisze:
To zrobić drugi a stary niech czeka wyrazie czego na czarną godzinę.
ja chcę odwrotnie - drugi sprawny mieć w razie czego na czarną godzinę bo kiedyś w Mk5 sytuacja mnie zaskoczyła i miałem auta unieruchomione na kilka dni
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  08 sty 2016, 12:18
 dolnośląskie
#209290
Mettenoos pisze:
Rumak pisze: Jaki tam siedzi u Ciebie 140a valeo czy bosch?
siedzi taki:

Obrazek

a ETKA mówi że mogą być takie:

Obrazek


Rumak pisze:
To zrobić drugi a stary niech czeka wyrazie czego na czarną godzinę.
ja chcę odwrotnie - drugi sprawny mieć w razie czego na czarną godzinę bo kiedyś w Mk5 sytuacja mnie zaskoczyła i miałem auta unieruchomione na kilka dni
mam dokładnie taki w zanadrzu czyli do regeneracji :) jak coś to PW
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 sty 2016, 14:01
 pomorskie
#209301
A-R-T-U-R pisze: mam dokładnie taki w zanadrzu czyli do regeneracji :) jak coś to PW
dzięki, będę miał na uwadze aczkolwiek tymczasem jestem z trakcie rozmów z gościem od którego kupowałem rozrusznik na temat altka, mówi że ma bardzo świeży po bardzo małym przebiegu z końcówką P, ma mi go zaprezentować
jeśli nie wypali to się odezwę
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16