Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By pablo85 -  27 sie 2015, 21:22
 podkarpackie
#190484
Bartas pisze:
Ja mam "walneło" sprawdz bezpiecznik, jak bezpiecznik ok to regulator, jak nie regulator to albo komutator albo szczotki.
Gdzie jest ten bezpiecznik? Ładowanie mierzyłem i nie ma wcale, ani na aku, ani na śrubie przy alternatorze.
Mettenoos pisze:Valeo średnio przy około 250kkm jest już zajechany, szczotek nie ma a komutator jest zjechany, nie wszyscy chcą regenerować sam komutator valeo
Mój ma właśnie 260 000 :D To da coś wymiana regulatora, czy szukać inny alternator?
By Bartas -  27 sie 2015, 21:24
 kujawsko-pomorskie
#190485
pablo85 pisze:
Bartas pisze:
Ja mam "walneło" sprawdz bezpiecznik, jak bezpiecznik ok to regulator, jak nie regulator to albo komutator albo szczotki.
Gdzie jest ten bezpiecznik? Ładowanie mierzyłem i nie ma wcale, ani na aku, ani na śrubie przy alternatorze.
Skrzynka pod maska pierwszy od lewej jak dobrze pamietam :tooth:
Awatar użytkownika
By Rumak -  27 sie 2015, 21:30
 pomorskie
#190487
Możliwe że sam regulator załatwi sprawę . Komutator na dwoje babka wróżyła czasami jeszcze jest czasami już do roboty przy tym przebiegu. O golnie powyżej 200tys robi sie już rowek na nim.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 18:05 przez Rumak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 sie 2015, 21:40
 pomorskie
#190492
u mnie po 250kkm komutator wyglądał jak na zdjęciu poniżej albo i gorzej, szczotki już prawie nie istniały, w większości aut przy tym przebiegu valeo tak wygląda, elektryk powiedział że w drodze wyjątku zregeneruje mi komutator bo generalnie w valeo tego nie robi natomiast szczotki da się wymienić bez problemu

Obrazek
Awatar użytkownika
By Rumak -  27 sie 2015, 21:47
 pomorskie
#190495
Wyłącznie kwestia twardości szczotek . Czasami też warunkach w jakich pracuje , typu zalany olejem to też szybko kończy żywot komutatora.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 sie 2015, 21:51
 pomorskie
#190497
Rumak pisze:Wyłącznie kwestia twardości szczotek
no tak ale ja piszę o oryginale na pierwszy montaż

Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
dodam że regenerowałem dwa valeo przy około 250kkm i ba były na wykończeniu
By pablo85 -  27 sie 2015, 21:54
 podkarpackie
#190498
Dzięki chłopaki :super: jutro spróbuje dobrać się do tego alternatora i zobaczę jak to wygląda. Dam znać. :)
Dodam jeszcze, że przy wyłączeniu silnika jak wirnik jeszcze kręci się przez sekundę, czy dwie to słychać jakby o coś tarł lekko.
Mam nadzieję, że to tylko starte szczotki, a nie łożyska. Zobaczymy jutro.

p.s. Tu jest prawdziwy fachura :tooth: Mówi, że jak jest rowek w komutatorze, ale nie widać plastiku tylko świecący metal to alternator jeszcze będzie hulał. To co Mettenoos wrzucił to jeszcze funkiel nówka w porównaniu z tym co on naprawia :laugh:
to też może się przydać
No to u mnie wszystko jasne.
Obrazek
Obrazek
Dalej nie pojedzie. Poza tym nie mogę obrócić wirnika nawet.
Już w drodzę używka z przebiegiem 90tys (ponoć), bo nie mam czasu bawić się w regenerację.
Pozdrawiam wszystkich, którym skończył się alternator. :super:
Ostatnio zmieniony 28 sie 2015, 11:01 przez pablo85, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Rumak -  28 sie 2015, 9:58
 pomorskie
#190552
Czasem gdy jest tylko górna część komutatora uszkodzona czyt. (wytarta) to wciska się tylko nowa tulejkę. Największy problemem przy tym konkretnym alterntorze jest stojan, który jest wklejany. Trzeba bardzo dokładnie go ustawić.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 18:21 przez Rumak, łącznie zmieniany 1 raz.
By Bartas -  28 sie 2015, 10:12
 kujawsko-pomorskie
#190557
Rumak pisze:Czasem gdy jest tylko górna część komutatora uszkodzona czyt. (wytarta) to wciska się tylko nowa tulejkę. Naj większy problemem przy tym konkretnym alterntora jest stojan, który jest wklejanie. Trzeba bardzo dokładnie go ustawić. Wracając do komutatora po jego zmianie wirnik powinien zostać wyważony.
Masz numery nowych alternatorów ktore pasowaly by do BKC/bxe?
Awatar użytkownika
By Rumak -  28 sie 2015, 10:16
 pomorskie
#190558
A masz nr swojego alternatora? Potem nr mogę zobaczyć co by ewentualnie pasowało do BKC/bxe
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 18:06 przez Rumak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  28 sie 2015, 10:27
 pomorskie
#190560
pablo85 pisze: To co Mettenoos

u mnie już była tylko cienka warstewka więc skoro robiłem szczotki to obowiązkiem był i komutator, za jednym wykręcaniem alternatora
By Bartas -  28 sie 2015, 13:04
 kujawsko-pomorskie
#190585
Rumak pisze:Nowych nie produkujemy bynajmniej do vagów ale mogę po pytać technologa by mi poszukałem który podejdzie do twojego auta. A masz nr swojego alternatora? Potem nr mogę zobaczyć co by ewentualnie pasowało do BKC/bxe
Dzięki wielkie, ja mam: 06F903023C

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  05 sty 2016, 7:10
 zachodniopomorskie
#208615
Żadko spotykany alternator Boscha z lat 2013-2015 ze Skody 1.6 tdi o nr alternatora jak w Golfie V TDI w sumie w cenie sprzęgiełka. Sam taki mam :naughty: Widać ze jak nowy

http://allegro.pl/vw-skoda-1-6-tdi-cay- ... 78304.html
Pewnie do benzyny tez pasuje jak się chce wrzucić elektryczna nagrzewnicę.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 sty 2016, 10:42
 pomorskie
#208648
PinkFloyd pisze:Żadko spotykany alternator Boscha z lat 2013-2015 ze Skody 1.6 tdi o nr alternatora jak w Golfie V TDI w sumie w cenie sprzęgiełka. Sam taki mam :naughty: Widać ze jak nowy
nie wiem czy 06F903023F jest rzadki ale ja taki mam w swoim BLS, do tego wg ETKA jest zamienny z VALEO 06F903023P
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  05 sty 2016, 10:53
 zachodniopomorskie
#208650
Mettenoos pisze:
PinkFloyd pisze:rzadki spotykany alternator Boscha z lat 2013-2015 ze Skody 1.6 tdi o nr alternatora jak w Golfie V TDI w sumie w cenie sprzęgiełka. Sam taki mam :naughty: Widać ze jak nowy
nie wiem czy 06F903023F jest rzadki ale ja taki mam w swoim BLS, do tego wg ETKA jest zamienny z VALEO 06F903023P
Rzadki w 1.6 tdi z ostatnich rocznikach. Ten nr szedł do 2009r. W 1.6 tdi pojawił sie w malej partii 1.6 tdi- ok 5% 1.6 tdi - rzadki jesli chodzi o rocznik produkcji i swierzosc. 99 % tych numerów to starocie z Golfa v i pochodnych.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2016, 10:57 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16