Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  05 kwie 2016, 11:53
 dolnośląskie
#223133
bigcreative pisze:Zauważyłem, że u mnie chrobocze tylko wówczas gdy alternator jest bardziej obciążony tj włączę podgrzewane fotele, światła drogowe, podgrzewanie szyby itp. Po wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu chrobotanie momentalnie ucicha. Czyli mogę z góry postawić diagnozę, że winę ma sprzęgło alternatora?
i tak i tak wymienia/regeneruje się cały alternator a nie tylko sprzęgło. szczotki sprawdzałeś?
By bigcreative -  05 kwie 2016, 12:00
 wielkopolskie
#223134
Jeszcze nic nie robiłem, dopiero udało mi się znaleźć winowajcę chrobotania. Muszę się jeszcze temu bliżej przyjrzeć

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Dodano po 2 godzinach 34 minutach 15 sekundach:
Orientuje się ktoś jaki klucz jest potrzebny do ściągnięcia koła pasowego alternatora? Mój alternator to bosch 06F903023F.
Awatar użytkownika
By Rumak -  05 kwie 2016, 16:45
 pomorskie
#223164
Najczęściej taki objawy jak opisujesz powoduje koło alternatora. Łożysko się w nim kończy i daje taki efekt. Warto zobaczyć jak rolka napinacza. Możn ja kupic osobno.

Klucz do kół jest taki:
http://allegro.pl/klucz-sprzegielka-alt ... 28624.html
Czasem ręcznie ciężko jest odkręcić koło warto od razu iść z nim na ''pneumatyka''.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2016, 10:06 przez Rumak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By cha -  24 kwie 2016, 13:36
 mazowieckie
#225768
W piątek odebrany samochód po naprawie wtrysku a dzisiaj jadę na trasie i tak przy 120 km/h zapala się kontrolka ładowania akumulatora. Zwiększenie obrotów i gaśnie. Później znów to samo. no tylko się :censored: :ireful:
Fakt pojazd stał prawie 5 dni, akumulator swoje dobre dni ma za sobą i muza leciała mocno.
Zmierzyłem napięcie na alternatorze i waha się między 14.17-14.19.
I teraz, co aku zmienić czy brać się za alternator?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  24 kwie 2016, 13:58
 zachodniopomorskie
#225769
cha pisze:W piątek odebrany samochód po naprawie wtrysku a dzisiaj jadę na trasie i tak przy 120 km/h zapala się kontrolka ładowania akumulatora. Zwiększenie obrotów i gaśnie. Później znów to samo. no tylko się :censored: :ireful:
Fakt pojazd stał prawie 5 dni, akumulator swoje dobre dni ma za sobą i muza leciała mocno.
Zmierzyłem napięcie na alternatorze i waha się między 14.17-14.19.
I teraz, co aku zmienić czy brać się za alternator?
Ładowanie OK, ciekawe ile było jak się kontrolka swieciła
Awatar użytkownika
By cha -  24 kwie 2016, 17:34
 mazowieckie
#225809
Hiszpanek_28 pisze:ściąg koszyk alternatora i zobacz czy są szczotki w regulatorze
Z tego co widziałem to dużo rozbierania a możliwości za bardzo do tego nie mam. Jak nic po raz kolejny warsztat. Po prostu super :ireful:

Obrazek
Zdjęcie tego co mam. Jeżeli bym chciał kupić regenerowany to jaki może być zamiast tego.

Dodano po 10 minutach 1 sekundzie:
Np taki
http://allegro.pl/alternator-vw-eos-gol ... 50181.html
Awatar użytkownika
By pitt52 -  24 kwie 2016, 18:17
 śląskie
#225815
E tam, za dużo rozbierania to przy tym nie ma. Wszystko wskazuje na regulator napięcia. Alternator masz Boscha, a więc to lepiej niż Valeo. Do regulatora po wyjęciu altka dostaniesz się bez problemu. Nie kupuj tego z przedstawionej aukcji, ale jak już będzie taka potrzeba, to oddaj swój do regeneracji. Koszt max 300 zł, a będziesz miał pewność na długi czas.
Awatar użytkownika
By cha -  24 kwie 2016, 18:22
 mazowieckie
#225816
pitt52 pisze:E tam, za dużo rozbierania to przy tym nie ma. Wszystko wskazuje na regulator napięcia. Alternator masz Boscha, a więc to lepiej niż Valeo. Do regulatora po wyjęciu altka dostaniesz się bez problemu. Nie kupuj tego z przedstawionej aukcji, ale jak już będzie taka potrzeba, to oddaj swój do regeneracji. Koszt max 300 zł, a będziesz miał pewność na długi czas.
Z tego co czytałem to pasek muszę zdjąć. Znam się trochę na audio i trochę na elektryce ale paska ruszać nie mam zamiaru. Wiedza moja w tej kwestii marna. A we wtorek i środa trasa. Więc lipa.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16