Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  24 kwie 2016, 19:04
 dolnośląskie
#225829
cha pisze: Jeżeli bym chciał kupić regenerowany to jaki może być zamiast tego.

Dodano po 10 minutach 1 sekundzie:
Np taki
http://allegro.pl/alternator-vw-eos-gol ... 50181.html
pisz do usera @Rumak
nie warto wg mnie brac tych z allegro po regeneracji chyba ze trafisz prawie nowy po małym przelocie
Awatar użytkownika
By cha -  24 kwie 2016, 19:30
 mazowieckie
#225835
Hiszpanek_28 pisze:wyciągniecie alternatora zajmuje max 15 min
Pewnie dla debeściaków :cool: U mnie czego się nie dotknę w golfie trwa dłużej niż zwykle.
A-R-T-U-R pisze: pisz do usera @Rumak
nie warto wg mnie brac tych z allegro po regeneracji chyba ze trafisz prawie nowy po małym przelocie
Miałem zamiar pisać. Tylko na jutro nie będę go miał a we wtorek i środę trasa i nie mam zamiaru w trasie stracić napięcia
Znalazłem namiar na elektromechanika w Piasecznie (podobno dobry). Zobaczymy co jutro powie.
#242128
Cześć, posiadam w swoim Polo alternator 110A i chciałbym go zmienić na 140A. Widziałem, że w Rosji zmieniają nawet na 180A z Passata, więc taka wymiana jest możliwa. Alternator chcę kupić na allegro, jakiś oryginalny, z demontażu.

Mój obecny alternator:
Obrazek
Numer alternatora: 036903024H (według informacji z Internetu taki sam był montowany również w Golfie V)

Oznaczenie mojego silnika (1.4, samochód z klimatyzacją): CGG


w ETCE jest bardzo dużo rodzajów, w zależności od silnika i wyposażenia, ktoś może wie na jakiej podstawie mogę znaleźć taki, który będzie pasował do mojego Polo? Mój VIN:
Kod: Zaznacz cały
WVWZZZ6RZCY010000
Tutaj znalazłem listę, jednak nie wiem, czy ten ze Start/Stop na 100% będzie pasował: http://www.autoczescionline24.pl/spares ... r_id=30974
Zauważyłem, że między innymi żr. koła pasowego różni się i ma w zależności od wersji od 49 do 51 mm. :unsure:

Czy ktoś mógłby pomóc w dobraniu właściwego alternatora?
Ostatnio zmieniony 07 gru 2016, 1:10 przez CNK, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By CNK -  04 lis 2016, 11:18
 śląskie
#242139
Mettenoos pisze:@CNK a w jakim celu chcesz wkładać większy? Po co ci to potrzebne? Jeśli nie masz jakiegoś konkretnego powodu to taki zabieg jest bez sensu
Robię głównie krótsze trasy, przez co akumulator dość szybko się rozładowuje. Mam już dołożone sporo elektroniki o której fabryka nie pomyślała przy produkcji: lampy full LED z nowszego Polo, przetwornicę 230V, nawigację, do tego myślę o czymś takim: https://www.drive2.com/l/8249390/, Climatronicu i pewnie coś jeszcze znajdę.. :tooth:
Pisałem z gościem, który zmieniał u siebie alternator (ale przy fabrycznym silniku 1.6, a do tego Polo 6RU Sedan - więc pewnie wiele się może różnić..) i sugerował mi zmianę alternatora na mocniejszy :)
Oczywiście jest alternatywa - ładowanie akumulatora, ale z racji, że mieszkam w bloku to musiałbym go wyciągać do ładowania, dlatego szukam innego rozwiązania.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 lis 2016, 11:24
 pomorskie
#242141
CNK pisze:

Robię głównie krótsze trasy, przez co akumulator dość szybko się rozładowuje. Mam już dołożone sporo elektroniki o której fabryka nie pomyślała przy produkcji: lampy full LED z nowszego Polo, przetwornicę 230V, nawigację,
lampy led gówno biorą, przetwornicy chyba nie używasz codziennie na wyłączonym silniku? nawigacja czy radio żadna różnica, moim zdaniem sama wymiana altka nic nie da chyba że włożysz akumulator większy taki jak dla TDI

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
przecież wystarczy sprawdzić jakie jest ładowanie podczas poboru prądu?
Awatar użytkownika
By CNK -  04 lis 2016, 11:31
 śląskie
#242142
Mettenoos pisze:lampy led gówno biorą, przetwornicy chyba nie używasz codziennie na wyłączonym silniku? nawigacja czy radio żadna różnica, moim zdaniem sama wymiana altka nic nie da chyba że włożysz akumulator większy taki jak dla TDI
Racja, ale aktualnie mam aku 60A z Golfa 6 (5K0 915 105 D) + na zmianę ~45A fabryczny (rozładowywanie występuje na obydwóch, pierwszy objaw to najczęściej szybko wyłączające się lampki wewnętrzne). Wydaje mi się, że 4 przetwornice z lamp też trochę jednak biorą..
Cokolwiek grzejącego bym chciał dołożyć, wymagać będzie polepszenia ładowania akumulatora :roll:
By bigcreative -  14 lis 2016, 20:18
 wielkopolskie
#242796
Wraz z nastaniem przymrozków powrócił do mnie niestety temat chrobotania/turkotania z okolic alternatora. Problem pojawia się po włączeniu klimatyzcji lub prądożernych odbiorników prądu, choć przez okres letni problem nie występował lub objawy były znikome. Rolka alternatora wymieniona, a sam alternator sprawdzony przez mechanika który nic nie stwierdził. Zasugerował jedynie że winne może być koło pasowe sprężarki klimatyzacji...czy dobrze myślał? Vcds pokazuje taki błąd :

Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No SW: 1K0 907 044 DA HW: 1K0 907 044 DA
Component: ClimatronicPQ35 130 1213
Revision: 00130023 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 693C682B8076B25A7220D0-803C

1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
004 - No Signal/Communication

Na ciepłym silniku objawy są mniejsze lub nie ma ich wcale.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu
Ostatnio zmieniony 14 lis 2016, 20:18 przez bigcreative, łącznie zmieniany 2 razy.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16