Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Slavo_RZ -  03 lis 2020, 20:31
 pomorskie
#284000
Slavo_RZ pisze:
29 paź 2020, 11:36


Chętnie bym kupił
Mogę ci go odstąpić ale musiałbyś po niego przyjechać bo i tak leży bezużyteczny w garażu
[/quote]

Chętnie bym podjechał bo pomorskie, ale nie ma mnie obecnie na terenie ojczyzny :fluff:

Wstawiłem już nowy regulator: HELLA 5DR 009 728-251 i co się okazało, że szczotki są delikatnie szersze niż te oryginalne i nie wpadły w to wyżłobienie miedziane rdzenia...
Miałem mego wątpliwości czy to w ogóle będzie teraz działać.. ale szczotki już odblokowałem ściągając kapturek zabezpieczający i nałożyłem docelowy kaptur... niżej załączę zdjęcia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Update:
Pisałem szczegółowy opis chyba z 30 min. Nacisnąłem przycisk wyślij i okazało się, że mnie wylogowało i tekst przepadł :wall:

Tak więc już mi się nie chce pisać od nowa i skrócę dla potomnych posiadaczy gofrów. KONIECZNIE sprawdźcie (jeżeli tego jeszcze nie zrobiliście) kółko alternatora to właściwie jest sprzęgiełko alternatora, które u mnie stało dęba, a nawet o tym nie wiedziałem. Wymieniłem na nowe i różnica jest niesamowita. Niżej wstawię link do materiału pod którym podpisuję się z czystym sumieniem:
https://youtu.be/dOQ5tmr3WCE

Przy okazji wyciągania alternatora warto wymienić stary smar w łożysku kółka napinacza.

Różnica w pracy silnika na sprawnym sprzęgiełku alternatora jest kolosalna.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 lis 2020, 22:16 przez Slavo_RZ, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
By Rumak -  03 lis 2020, 20:40
 pomorskie
#284001
Szefie szczotki są ok, po prostu stary zestaw szczotek tak wybrał komutator. Tu nowy regulator nie pomoże . Przy takim zużyciu pierścieni ślizgowych trzeba założyć nowy komutator, jak widać dolny pierścien już "przeciętny " . W innym wypadku szkoda twojej pracy. Pozdro :).
Awatar użytkownika
By Slavo_RZ -  03 lis 2020, 21:55
 pomorskie
#284002
Rumak pisze:
03 lis 2020, 20:40
Szefie szczotki są ok, po prostu stary zestaw szczotek tak wybrał komutator. Tu nowy regulator nie pomoże . Przy takim zużyciu pierścieni ślizgowych trzeba założyć nowy komutator, jak widać dolny pierścien już "przeciętny " . W innym wypadku szkoda twojej pracy. Pozdro :).
Zgadza się, teraz wiem na przyszłość, ale póki co działa i jest lepiej. Napięcie stabilne, akumulator ładuje się (cęgowy pokazuje 9amperów później spada do 7amprerów). Następnym razem wymieniłbym też diody prostownicze. Co do zwojów, mam nadzieje, że z czasem zetrą się po zewnętrznej trąc o nieruszony zwój dopasowując się resztą do rowka :laugh: . Czy iskrzy część, która nie dotyka nie mam pojęcia.. okaże się w praniu. Po zamówieniu regulatora, później po domówieniu sprzęgiełka i po założeniu wszystkiego już nie chciałem więcej kombinować bo auta potrzebuje, a z wymianą tego komutatora to nie wiem czy bym sobie w domowych warunkach poradził bo wydaje mi się, żeby to ściągnąć to musiałbym tee diody wyrównujące wyjąć(mostek Gretza?), a to trzeba chyba zgrzewać bo nie widać by to było polutowane, a przy rozbieraniu tego wszystkiego to też pewnie chciałbym wymienić łożyska dlatego odpuściłem. Póki działa to działa. Wymiany napewno nie żałuje bo dzięki wytarganiu alternatora dowiedziałem się o uszkodzonym sprzęgiełku co zupełnie zszokowało jaka taka mała pierdółka wpływa na na cały silnik. :burp:

Edit:

No dobra pokuszę się rozwinąć o tym sprzęgiełku bo byłem naprawę w szoku (chłop w szoku był). Odpaliłem silnik po wymianie i po pierwsze nie zapiszczał po rozruchu tylko gładko zakręcił, a na jałowym chodzi spokojniutko, wcześniej tak lekko telepało, tyrkotało, lekko jak diesel. Teraz słychać tylko wtryskiwacze. Nie ma takich wibracji jak wcześniej. Napinacz paska na zimnym silniku wcale się nie porusza. Jak się porządnie rozgrzeje przez co spadają niżej obroty silnika to lekko się rusza, ale minimalnie, a przed wymianą telepało jak dzikie. Gaszenie i odpalanie silnika jest gładkie bez rwania. Teraz chodzi tak jak oczekiwałem jak powinna chodzić benzyna - łagodnie. Różnica jest także przy ruszaniu, i przy zmianie biegów, wszystko jest płynniej i nie rwie, wcześniej mimo, że jestem po wymianie sprzęgła z dwumasą to szarpał mimo bardzo łagodnego obchodzenia się ze sprzęgłem... co do dwumasy to pewnie i dwumasa dostaje bardziej po pupie jak to sprzęgiełko alternatora jest zablokowane... to by było o tym sprzęgiełku, a po wymianie regulatora radio FM w moim Chińczyku odbiera bez większych zakłóceń, i nie przerywa, a wcześniej cudowałem i kupowałem różne przejściówki do anten Diversity 2 itp. widocznie stary regulator napięcia robił zakłócenia w instalacji elektrycznej... obraz z kamery cofania też jest czystszy... :eek: pluję sobie trochę w twarz, że wcześniej o tym nie wiedziałem bo tak szukałem chyba z 3 lata elementu, który powoduje piszczenie przy odpalaniu, myślałem, że po wymianie rozrządu z pompą wody, dwumasy, łańcuszka z kołkiem zmiennych faz rozrządu ustąpi i w końcu odpuściłem, a okazało się, że było to zupełnie z pozoru nie logiczna rzecz - Koło pasowe alternatora (OAP).
Awatar użytkownika
By Rumak -  05 lis 2020, 20:40
 pomorskie
#284027
Dexter23pl pisze:
05 lis 2020, 20:27
U mnie byl altek na sztywnym kole pasowym. Dałem mocniejszy altek i dalem tez to kolo z wolnobiegiem. Jest ok a nawet lepiej.
Tak ale pewnie miałeś benzynę a w gnojownikach od lat są wolnobierznym koła. Do benzyny to koło nie zaszkodzi założyć , wydłuży życie paska. Niestety to kolejny element ktury z czasem wymaga wymiany. Nie należy też zwlekać z wymianą jeśli się kończy. Potrafi ono uszkodzić wałek wirnika w alternatorze.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  29 lis 2020, 18:31
 śląskie
#284283
1K0 971 230 KE bez klimy
1K0 971 230 KG z układem AC
1K0 971 230 KF bez klimy skrzynia automat
1K0 971 230 KH z układem AC skrzynia automat.
Jesli masz uszk główny przewód alternator a skrzynka bezp to wymień z byle jakiego silnika. Prawie każdy pasuje.
Ja do 1 6 benz dalem z 2.0 passata.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16