Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  05 sty 2016, 12:10
 zachodniopomorskie
#208668
Mettenoos pisze:
PinkFloyd pisze: Ja czatowałem i kupiłem rocznik produkcji maj 2015r. za ok 180zł czy cos takiego
2015 ... też bym przygarnął, sam szczotkotrzymacz/regulator napięcia kosztuje 150 zł
Mam foty bo załatwiałem bratu tez taki altek, bo chciał regulator wymieniać. Te stare Boscha z MK V i pochodnych mają napisy na białym tle. W tym przypadku alternatory Boscha są lepsze niż Valeo. Więc lepiej sprawdzić bo może ktoś będzie chciał oszukać, ze pochodzi np. z 1.6 tdi.

Obrazek

a nowe z 1.6 TDI na czarnym.Czasami w pierwszych MK 6 2.0 tdi pojawiały się te altki ale na początku wiec nie są już takie nowe. W Skodzie i Seacie dłużej szły. Data produkcji zakodowana jest pod napisem 140A. 14/13 ( czternasty tydzień 2013r- czyli marzec 2013r. ) Ten załatwiłem z fabii z 2013r. 1.6 TDI po przebiegu 5 tys km po wypadku, więc też był świeży. Kosztował 150zł i wygląda jak nówka.


Obrazek
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  05 sty 2016, 20:21
 śląskie
#208779
Ja mam 110A i grzałka daje rade. na wolnych obr idzie na 60% a jak jadę ok 2tyś/obr na ok 85%.
U kolegi widziałem na półce altek 170A mogłem sobie założyć na święta i od razu lampki choinkowe na około okien powieśić :laugh:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 sty 2016, 13:53
 pomorskie
#208904
tak się zastanawiam czy szukać bardzo świeżego alternatora z małym przebiegiem Bosch 06F903023F lub Valeo 06F903023P czy kupić jak najtańszy Bosch za kilkadziesiąt złotych /bo takowe są/ i go zregenerować, jakieś sugestie?

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Re: Ciekawe Ogłoszenia ALLEGRO i OLX
PinkFloyd pisze: załatwiałem bratu tez taki altek, bo chciał regulator wymieniać.
ja mam w zapasie regulator zregenerowany z nowymi szczotkami, ostał mi się po golfie, tylko tak się zastanawiam czy jest taki sam w Valeo i Boschu bo ten w golfie to był Valneło :)
Awatar użytkownika
By Rumak -  06 sty 2016, 20:34
 pomorskie
#208974
Mettenoos pisze:tak się zastanawiam czy szukać bardzo świeżego alternatora z małym przebiegiem Bosch 06F903023F lub Valeo 06F903023P czy kupić jak najtańszy Bosch za kilkadziesiąt złotych /bo takowe są/ i go zregenerować, jakieś sugestie?

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Re: Ciekawe Ogłoszenia ALLEGRO i OLX
PinkFloyd pisze: załatwiałem bratu tez taki altek, bo chciał regulator wymieniać.
ja mam w zapasie regulator zregenerowany z nowymi szczotkami, ostał mi się po golfie, tylko tak się zastanawiam czy jest taki sam w Valeo i Boschu bo ten w golfie to był Valneło :)
Regolator z valeo jest zupełnie inny jak w Boschu. Ten z valeo można częściowo poddać regeneracji czyt. wymienić szczotki. Za to Boscha jest jednorazowy .
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 18:07 przez Rumak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  06 sty 2016, 21:13
 zachodniopomorskie
#208984
Mettenoos pisze:tak się zastanawiam czy szukać bardzo świeżego alternatora z małym przebiegiem Bosch 06F903023F lub Valeo 06F903023P czy kupić jak najtańszy Bosch za kilkadziesiąt złotych /bo takowe są/ i go zregenerować, jakieś sugestie?

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Re: Ciekawe Ogłoszenia ALLEGRO i OLX
PinkFloyd pisze: załatwiałem bratu tez taki altek, bo chciał regulator wymieniać.
ja mam w zapasie regulator zregenerowany z nowymi szczotkami, ostał mi się po golfie, tylko tak się zastanawiam czy jest taki sam w Valeo i Boschu bo ten w golfie to był Valneło :)
tak jak kolega pisał, że regulatory tylko ori ale z regeneracja altka będzie drogo, jak dorwałem altek z przebiegiem 2500 km, wiec sprzęgiełko nowe a koszt od 150zł, regulator nowy, bebechy też wiec jakby chciał to zrobić na ori bebechach wyszło by więcej niż za niego dałem, a przy tym przelocie to pochodzi mi długo a jak ktoś regeneruje nie wiadomo co tam wsadza. Kolega na przełomie 50 tys km regenerował dwa razy pewnie syf włożyli. Dlatego ja wybrałem prawie nowa używke Boscha. Jak masz kogoś zaufanego co wsadzi Ci dobre graty to można to rozważyć. ja zauważyłem jak fabryka złożyła to to dłużej chodzi.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 sty 2016, 21:46
 pomorskie
#208992
Rumak pisze: Ten z valeo można częściowo poddać regeneracji czyt. wymienić szczotki.
zgadza się

Dodano po 46 sekundach:
PinkFloyd pisze: Jak masz kogoś zaufanego co wsadzi Ci dobre graty to można to rozważyć. ja zauważyłem jak fabryka złożyła to to dłużej chodzi.
kogoś tam mam, mówią że jest dobry, muszę zorientować ile kosztowałaby taka kompleksowa regeneracja i czy jest sens
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  06 sty 2016, 21:56
 zachodniopomorskie
#208998
Rumak pisze:To zależy czy chcesz nowe koło sprzedające bo koło trochę ponad 100zl, ale ponad 300zł za cały trzeba liczyć. Ma też znaczenie czy bosch czy valeo.
powiedz jak to jest nawet w nowych vw ze temperatura ma wpływ na wartość ładowania, w passacie b8 na mrozie 15v, potem po rozgrzaniu 14.45v, kupiłem używkę altka z 2015r. Ze na zimno lub przy słabo naładowanym aku 14.85v, na rozgrzanym 14.45v, wychodzi ze chyba tak działa regulator-rozmieniłeś na jakiej zasadzie to zrobione?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 sty 2016, 21:57
 pomorskie
#208999
Rumak pisze: ale ponad 300zł za cały trzeba liczyć.
hmm, to chyba lepiej kupić gotowca :hmmm:

bosch
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... i-1-2-1218

valeo
http://allegro.pl/czesci-samochodowe-uk ... t-1-2-1218

Dodano po 1 minucie 20 sekundach:
Rumak pisze:To zależy czy chcesz nowe koło sprzedające bo koło trochę ponad 100zl, ale ponad 300zł za cały trzeba liczyć. Ma też znaczenie czy bosch czy valeo.

Valeo też regenerujesz? Pytam bo niektórzy nie chcą ich regenerować, chcą tylko boscha
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16