Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Hiszpanek_28 -  13 mar 2016, 18:25
 dolnośląskie
#219833
-oli- pisze:
Hiszpanek_28 pisze: przy takim przebiegu raczej nie powinno nic się dziać z alternatorem, przeważnie obroty rosną gdy nie ma lądowania :)
a może uszkodzony jest regulator napięcia? czasami światła lubią sobie lekko przygasnąć :blush:
bosch ,valeo?
By rj193tsn -  04 kwie 2016, 14:03
 łódzkie
#222970
Zauważyłem nasilajacy się hałas po lewej stronie silnika patrząc od przodu dokładnie w okolicach alternatora. Jest to szum i do tego tak jakby chrobotanie. Ma ktoś jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
By Siwek92 -  04 kwie 2016, 14:31
 śląskie
#222974
Jak mamy strzelać, to obstawił bym w napinacz paska alternator. U mnie w V'tce były podobne objawy i nie dawno u moich rodziców w plusie także. Zobacz czy napinacz nie jest "rozklekotany" (na włączonym silniku lata). Powinien być w miarę sztywny.
Obrazek
U mnie pociągnął za sobą również alternator.



Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By pitt52 -  04 kwie 2016, 15:01
 śląskie
#222976
Siwek92 pisze:Jak mamy strzelać, to obstawił bym w napinacz paska alternator. U mnie w V'tce były podobne objawy i nie dawno u moich rodziców w plusie także. Zobacz czy napinacz nie jest "rozklekotany" (na włączonym silniku lata). Powinien być w miarę sztywny.
U mnie pociągnął za sobą również alternator.
- Co to oznacza?

No, ale to przecież trzeba najpierw zrzucić pasek! Wtedy będzie wszystko jasne. Jak zdejmiesz pasek najpierw pokręć ręcznie kółkiem alternatora, a następnie kółkiem napinacza. Jak to nic nie da, to odpal silnik i słuchaj. Są jeszcze dwie opcje, po pierwsze napinacz paska rozrządu, a po drugie łożyska sprężarki klimatyzacji. Co do "rozklekotanego" napinacza to byłbym ostrożny, bo przyczyną jego nadmiernego skoku jest najczęściej uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Sprawdza się je przytrzymując ręką, a śrubokrętem trzeba próbować obrócić wirnik altka. Jeśli się nie da ani w jedną, ani w drugą stronę, to masz odpowiedź i sprzęgło do wymiany. U mnie tak było i po wymianie nie rzuca napinaczem. Ja jeszcze wymieniłem tak trochę na wyrost, rolkę napinacza paska wielokolorowego, a wcześniej padnięte już łożyska alternatora.
Zrobiło się ciszej. :yahoo:
By bigcreative -  05 kwie 2016, 11:22
 wielkopolskie
#223129
Zauważyłem, że u mnie chrobocze tylko wówczas gdy alternator jest bardziej obciążony tj włączę podgrzewane fotele, światła drogowe, podgrzewanie szyby itp. Po wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu chrobotanie momentalnie ucicha. Czyli mogę z góry postawić diagnozę, że winę ma sprzęgło alternatora?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16