Dexter23pl pisze:Wg mnie ponad 14.5V to już za dużo a co dopiero 15V.
W nowszych autach są regulatory napięcia na instalację auta i może dlatego są tak zrobione alternatory....
Znalazłem na niemieckim forum, ze tak jest, tak jak z inteligentną ładowarką samochodową, aby dobic aku do maxa ładowanie najlepiej jest pow 15V i stopniowo maleje i spada amperarz w stosunku do stopnia naładowania, tak samo w nowych alternatorach i to jest normalne i nie ma tu nic wpływu. Co innej regulatory które ciągle dają taką wartość, tu wartość zalezy od poboru i temp. otoczenia, im wyższa tym wieksza możliwość przeładowania i napięcie spada do 14.2V a na wys obrotach nawet na 13.6V, a na jałowym i na mrozie podbija na 15V i akumulator tego nie odczuwa i jest naładowany na 100%, zrobiono to pod start stopa. U mnie ten alternator mam 6 mies i akumulator zawsze jest na 100% naładowany i nie przeładowany. Teraz w nowych autach pompa wody działa wtedy kiedy silnik tego potrzebuje, czyli przyspiesza to nagrzewanie i oszczędza energie - wszystko sie zmienia
alternator sam reguluje gospodarka napięcia aby szybko zniwelować straty. Sam się zastanawiałem jak to jest.
Alternator zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora która to w zamyśle miała być zbieżna z temperaturą akumulatora i w jakiś sposób jest. Zmniejszane jest napięcia ładowania w miarę jak alternator i akumulator mają wyższą temperaturę. Dla niedowiarków polecam literaturę na temat akumulatorów i ich ładowania. Troche zmieniły sie zasady napięciowe w nowych autach co juz jest dobrze opisane. Niektórzy co robią te altku walczą z tym a w sumie tak ma być.
Z forum Golf VI i VII ( Niemcy ): zarządzanie naładowaniem akumulatora na alternatorach Bosch nowego typu: napięcie ładowania podczas jazdy może zejść do 13,6V i podskoczyć do - 15V szybkie ładowanie na postoju - działa tylko w temp > 5 ° C lub ładowanie stałe z 14,7-15 V przy temperaturze <5 ° C."
Z tego alternatora jestem zadowolony jak z żadnegoinnego, jak wiadomo alternator nie dobija do 100% naładowania akumulatora bo by go zagotował ( widać nawet jak po trasie podłączysz prostownik inteligentny to mu brakuje do 100% ). ten alternator jak podłączam akumulator pod prostownik dobija prawie do 100% i go nie zagotowuje- jakoś się sprawdza w golfie VI i VII. Jak na razie na akumulatora tak doładowanego mrozy nie wzruszają. Zaczynam zagłębiac się w ten temat bo to przewróciło troche zasady ładowania w zakresie 13.8-14,4V.
Wystarczy poczytać tu :
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/j ... ator/1h0dg "Sprawdź, jakie napięcie daje prostownik pod koniec ładowania. 14-14,5 V to mało, wystarczy wprawdzie do podładowania baterii, ale ładowanie do pełna potrwa bardzo długo. 15,5-16,5 V pozwoli sprawnie naładować akumulator do pełna. To mu dobrze zrobi – będzie działał dłużej " Stąd wymysł aby alternator an zimno i na jałowym dowalał do 15V w nowym typie.
KARTOTEKA Jetta http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=8&t=10080" onclick="window.open(this.href);return false;