Strona 2 z 16

Re: Brak ładowania?

: 27 sie 2015, 21:22
autor: pablo85
Bartas pisze:
Ja mam "walneło" sprawdz bezpiecznik, jak bezpiecznik ok to regulator, jak nie regulator to albo komutator albo szczotki.
Gdzie jest ten bezpiecznik? Ładowanie mierzyłem i nie ma wcale, ani na aku, ani na śrubie przy alternatorze.
Mettenoos pisze:Valeo średnio przy około 250kkm jest już zajechany, szczotek nie ma a komutator jest zjechany, nie wszyscy chcą regenerować sam komutator valeo
Mój ma właśnie 260 000 :D To da coś wymiana regulatora, czy szukać inny alternator?

Re: Brak ładowania?

: 27 sie 2015, 21:24
autor: Bartas
pablo85 pisze:
Bartas pisze:
Ja mam "walneło" sprawdz bezpiecznik, jak bezpiecznik ok to regulator, jak nie regulator to albo komutator albo szczotki.
Gdzie jest ten bezpiecznik? Ładowanie mierzyłem i nie ma wcale, ani na aku, ani na śrubie przy alternatorze.
Skrzynka pod maska pierwszy od lewej jak dobrze pamietam :tooth:

Re: Brak ładowania?

: 27 sie 2015, 21:30
autor: Rumak
Możliwe że sam regulator załatwi sprawę . Komutator na dwoje babka wróżyła czasami jeszcze jest czasami już do roboty przy tym przebiegu. O golnie powyżej 200tys robi sie już rowek na nim.

Re: Brak ładowania?

: 27 sie 2015, 21:40
autor: Mettenoos
u mnie po 250kkm komutator wyglądał jak na zdjęciu poniżej albo i gorzej, szczotki już prawie nie istniały, w większości aut przy tym przebiegu valeo tak wygląda, elektryk powiedział że w drodze wyjątku zregeneruje mi komutator bo generalnie w valeo tego nie robi natomiast szczotki da się wymienić bez problemu

Obrazek

Re: Brak ładowania?

: 27 sie 2015, 21:47
autor: Rumak
Wyłącznie kwestia twardości szczotek . Czasami też warunkach w jakich pracuje , typu zalany olejem to też szybko kończy żywot komutatora.

Re: Brak ładowania?

: 27 sie 2015, 21:51
autor: Mettenoos
Rumak pisze:Wyłącznie kwestia twardości szczotek
no tak ale ja piszę o oryginale na pierwszy montaż

Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
dodam że regenerowałem dwa valeo przy około 250kkm i ba były na wykończeniu

Re: Brak ładowania?

: 27 sie 2015, 21:54
autor: pablo85
Dzięki chłopaki :super: jutro spróbuje dobrać się do tego alternatora i zobaczę jak to wygląda. Dam znać. :)
Dodam jeszcze, że przy wyłączeniu silnika jak wirnik jeszcze kręci się przez sekundę, czy dwie to słychać jakby o coś tarł lekko.
Mam nadzieję, że to tylko starte szczotki, a nie łożyska. Zobaczymy jutro.

p.s. Tu jest prawdziwy fachura :tooth: Mówi, że jak jest rowek w komutatorze, ale nie widać plastiku tylko świecący metal to alternator jeszcze będzie hulał. To co Mettenoos wrzucił to jeszcze funkiel nówka w porównaniu z tym co on naprawia :laugh:
to też może się przydać
No to u mnie wszystko jasne.
Obrazek
Obrazek
Dalej nie pojedzie. Poza tym nie mogę obrócić wirnika nawet.
Już w drodzę używka z przebiegiem 90tys (ponoć), bo nie mam czasu bawić się w regenerację.
Pozdrawiam wszystkich, którym skończył się alternator. :super:

Re: Brak ładowania?

: 28 sie 2015, 9:58
autor: Rumak
Czasem gdy jest tylko górna część komutatora uszkodzona czyt. (wytarta) to wciska się tylko nowa tulejkę. Największy problemem przy tym konkretnym alterntorze jest stojan, który jest wklejany. Trzeba bardzo dokładnie go ustawić.

Re: Brak ładowania?

: 28 sie 2015, 10:12
autor: Bartas
Rumak pisze:Czasem gdy jest tylko górna część komutatora uszkodzona czyt. (wytarta) to wciska się tylko nowa tulejkę. Naj większy problemem przy tym konkretnym alterntora jest stojan, który jest wklejanie. Trzeba bardzo dokładnie go ustawić. Wracając do komutatora po jego zmianie wirnik powinien zostać wyważony.
Masz numery nowych alternatorów ktore pasowaly by do BKC/bxe?

Re: Brak ładowania?

: 28 sie 2015, 10:16
autor: Rumak
A masz nr swojego alternatora? Potem nr mogę zobaczyć co by ewentualnie pasowało do BKC/bxe

Re: Brak ładowania?

: 28 sie 2015, 10:27
autor: Mettenoos
pablo85 pisze: To co Mettenoos

u mnie już była tylko cienka warstewka więc skoro robiłem szczotki to obowiązkiem był i komutator, za jednym wykręcaniem alternatora

Re: Brak ładowania?

: 28 sie 2015, 13:04
autor: Bartas
Rumak pisze:Nowych nie produkujemy bynajmniej do vagów ale mogę po pytać technologa by mi poszukałem który podejdzie do twojego auta. A masz nr swojego alternatora? Potem nr mogę zobaczyć co by ewentualnie pasowało do BKC/bxe
Dzięki wielkie, ja mam: 06F903023C

Pozdrawiam

Re: Ciekawe Ogłoszenia ALLEGRO i OLX

: 05 sty 2016, 7:10
autor: PinkFloyd
Żadko spotykany alternator Boscha z lat 2013-2015 ze Skody 1.6 tdi o nr alternatora jak w Golfie V TDI w sumie w cenie sprzęgiełka. Sam taki mam :naughty: Widać ze jak nowy

http://allegro.pl/vw-skoda-1-6-tdi-cay- ... 78304.html
Pewnie do benzyny tez pasuje jak się chce wrzucić elektryczna nagrzewnicę.

alternator 06F903023F

: 05 sty 2016, 10:42
autor: Mettenoos
PinkFloyd pisze:Żadko spotykany alternator Boscha z lat 2013-2015 ze Skody 1.6 tdi o nr alternatora jak w Golfie V TDI w sumie w cenie sprzęgiełka. Sam taki mam :naughty: Widać ze jak nowy
nie wiem czy 06F903023F jest rzadki ale ja taki mam w swoim BLS, do tego wg ETKA jest zamienny z VALEO 06F903023P

Re: alternator 06F903023F

: 05 sty 2016, 10:53
autor: PinkFloyd
Mettenoos pisze:
PinkFloyd pisze:rzadki spotykany alternator Boscha z lat 2013-2015 ze Skody 1.6 tdi o nr alternatora jak w Golfie V TDI w sumie w cenie sprzęgiełka. Sam taki mam :naughty: Widać ze jak nowy
nie wiem czy 06F903023F jest rzadki ale ja taki mam w swoim BLS, do tego wg ETKA jest zamienny z VALEO 06F903023P
Rzadki w 1.6 tdi z ostatnich rocznikach. Ten nr szedł do 2009r. W 1.6 tdi pojawił sie w malej partii 1.6 tdi- ok 5% 1.6 tdi - rzadki jesli chodzi o rocznik produkcji i swierzosc. 99 % tych numerów to starocie z Golfa v i pochodnych.