Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By emiter -  31 paź 2014, 12:58
 łódzkie
#148835
Chciałbym się przymierzyć do wymiany alternatora z 110A na 140A - przydałoby się więcej "mocy" na dogrzewanie elektryczne itd. Obecnie jest zamontowany 110A nr vag: 03C 903 023 D (Bosch).

Nasuwające się wątpliwości:

- czy mechanicznie będzie pasował 140A (mocowania, średnica rolki napędowej itd)

- czy może być dowolny 140A np z golfa VI/VII (lepsza dostępność, stan, mały przebieg i rozsądna cena)

Na pewno do wymiany też przewód łączący alternator z aku na taki o większym przekroju, jest 16mm2 -> 25mm2.

- jaki będzie pasował plug&play albo przy minimum rzeźby...

Wszelkie sugestie i podpowiedzi mile widziane :cool:
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  31 paź 2014, 14:50
 śląskie
#148844
oglądałem kiedyś altek chyba 160A lub 170A z B6 i mocowanie oraz wtyczka itp wyglądało tak samo ale w końcu go u siebie nie zamontowałam bo mógłby być przerost formy nad treścią hehe.

co do kabla to razem z tym grubym altek-aku idą dwa pojedyncze przewody od wzbudzenia? lampki alternatora?.
Jest to na całej długości puszczone jakby osłona.
Aby nie ciąć kabli od wtyczki altka rozciąłem tą rurkę i wtedy bez problemu przewody w całości wyjąłem.
Potem do tego nowego przewodu kupiłem grubą rurkę termokurczliwą i nasunąłem na to.
Lekko podgrzałem opalarką i jak fabryka. Jest luźna jak ta ori.
Awatar użytkownika
By glodek -  31 paź 2014, 15:09
 wielkopolskie
#148845
Jak pisałem na PW 99% różni sie tylko rolkami w zależności od modelu silnika i wyprowadzeniem wtyczki - te co maja wydechy z przodu maja inaczej wyjście aby nie przysmażyło wtyczek/kabli
Awatar użytkownika
By Rumak -  31 paź 2014, 19:07
 pomorskie
#148862
Alternator 140A podejdzie na 100% i czy to bosch czy to valeo wtyczka na obu jest w tych samych miejscach. Koła wolnobieżnea są identyczne czy to 1.9 a 2.0 bo przeważnie w 2.0 tdi były 140A alternatory. Nie wiem jak podchodzi kabel w 1.9 możliwe że tam bedzie trzeba pomodzić. Sam przekrój kabla się chyba nie zmieni, bo to zaledwie 30A różnicy. A trzeba wiedzieć że taki 110A w 100% sprawny spokojnie wyda ze 130A. I alternator nie pracuje na full non stop. Następna sprawa mocowanie alternatora do łapy jest takie samo i nie zmieniło się to w vagach praktycznie od wejscia na rynek pierwszych 1.9 PD. Dwa każdy alterntor bosch/valeo do vaga ma w tarczach(czyt obudowie ), zamontowane metalowe tulejki które mają możliwość manewru co sprawiaeże są uniwersalne w mocowaniu.
Co do szukania alternatora w używce to głupota - nigdy nie wiadomo na co sie trafi, lepiej kupić uszkodzony i zregenerować, wówczas masz pewność że to pochodzi. A tak wydasz np 200pln za używkę a po roku szlag trafi wolnobieżne i masz 150pln w plecy. Podobnie sprawa ma sie z rozrusznikiem.
Ogólnie alternator boscha czy vale to dość twarde bydle, zazwyczaj siadają regulatory i koła wolnobieżne. Reszta jest naprawde odporna.
Alternator do mk5 podejdzie napewno z 2.0 tdi typu passat b6/jetta/a3/

I
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 16:45 przez Rumak, łącznie zmieniany 1 raz.
By emiter -  31 paź 2014, 19:35
 łódzkie
#148865
W/g mojego wstępnego rozpoznania TDI i FSI mają różnie ułożone wyprowadzenia(kostka 2pin oraz B+) na obudowie alternatora względem mocowania - porównanie na podstawie zdjęć. W moim przypadku(1.6 FSI) jest alternator 110A nr 03C 903 023 D(Bosch) - odpowiednik 140A który ma tak samo ułożone wyprowadzenie względem mocowania to 03C 903 023 A(stosowany w 1.4 TSI). Teraz tylko muszę ustalić czy mają jednakowej średnicy koło napędowe... :pepsi: Przewód między alternatorem i akumulatorem zgodnie z info z ELSY dla 110A to 16mm2, dla 140A 25mm2...
Awatar użytkownika
By Rumak -  31 paź 2014, 19:43
 pomorskie
#148866
Benzyniaki maja w 90% stałe koła zaś tdi wszystkie koła wolnobieżne .

Średnica czy to 1.9 a 2.0 tdi koła jest taka sama szerokość paska jak mi wiadomo również . Wysuniecie koła od alternatora tez to samo.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 16:43 przez Rumak, łącznie zmieniany 2 razy.
By emiter -  31 paź 2014, 19:46
 łódzkie
#148867
Dzięki kolego, to cenne info - bo jak rozumiem chcąc użyć alternator z tdi w benzynie trzeba zmienić koło żeby rozwiązać kwestie różnego zakresu obrotów...
Rumak pisze:Benzyniaki maja w 90% stałe koła zas tdi wszystkie koła wolnobieżne .

Srednica czy to 1.9 a 2.0 tdi koła jest taka sama szerokosc paska jak mi wiadomo również . Wysuniecie koła od alternatora tez to samo.
Awatar użytkownika
By Rumak -  31 paź 2014, 19:57
 pomorskie
#148871
emiter pisze:To chyba rozsądniej będzie szukać 140A od benzyny... :cool:
Rumak pisze:Tak zmiana koła bankowo bo i w benzyniaku jest tez inna jego średnica względem wolnobiega.
Łatwiej od tdi.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 16:42 przez Rumak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  31 paź 2014, 20:00
 śląskie
#148872
to PB a ON mają inne to małe kółko co pasek sie na nim kręci?
Z grubością kabla chodzi o to jaki spadek napięcia będzie na max obciążeniu przez pobór prądu.
u mnie na 16mm2 dochodziło do ok 0.5V czyli już sporo i napięcie spadało do ok 12.3V jak kilka rzeczy powłanczałem.
teraz na 25mm2 jest spadku coś ok 0.1- 0.2V czyli 0.5V na plus.
By emiter -  31 paź 2014, 20:12
 łódzkie
#148874
Faktycznie sporo, zwłaszcza jak jest jazda po mieście zimą na krótkich odcinkach. Sprawdziłem w etce i faktycznie koła są różne dla pb i on...
dexter23pl pisze:to PB a ON mają inne to małe kółko co pasek sie na nim kręci?
Z grubością kabla chodzi o to jaki spadek napięcia będzie na max obciążeniu przez pobór prądu.
u mnie na 16mm2 dochodziło do ok 0.5V czyli już sporo i napięcie spadało do ok 12.3V jak kilka rzeczy powłanczałem.
teraz na 25mm2 jest spadku coś ok 0.1- 0.2V czyli 0.5V na plus.
Awatar użytkownika
By Rumak -  31 paź 2014, 20:12
 pomorskie
#148875
dexter23pl pisze:to PB a ON mają inne to małe kółko co pasek sie na nim kręci?
Z grubością kabla chodzi o to jaki spadek napięcia będzie na max obciążeniu przez pobór prądu.
u mnie na 16mm2 dochodziło do ok 0.5V czyli już sporo i napięcie spadało do ok 12.3V jak kilka rzeczy powłanczałem.
teraz na 25mm2 jest spadku coś ok 0.1- 0.2V czyli 0.5V na plus.
Oczywiscie

Tu masz koło wolnobieżne czyli to ze sprzęgłem w środku do tdi
http://img15.olx.pl/images_tablicapl/86 ... djecia.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tutaj stałe do benzyniaka ale czasem tez zdarzaja sie z sprzęgłem jak w tdi lecz żadko
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51pIwQkP92L.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Alternator mozna sprawdzić w prosty sposób palisz auto i włączasz wszystkie urządzenia typu światła /dmuchawa/radio/granie foteli/grzanie szyby itd .. Jeśli napięcie ładowania spadnie ponizej 13-12,5v to przydało by sie do niego zajrzeć bo na bank nie ma juz 110A ale bez paniki większość aut w pl ma te sprawę zaniedbana.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2014, 22:35 przez Rumak, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  31 paź 2014, 21:33
 dolnośląskie
#148886
Rumak pisze:
dexter23pl pisze:to PB a ON mają inne to małe kółko co pasek sie na nim kręci?
Z grubością kabla chodzi o to jaki spadek napięcia będzie na max obciążeniu przez pobór prądu.
u mnie na 16mm2 dochodziło do ok 0.5V czyli już sporo i napięcie spadało do ok 12.3V jak kilka rzeczy powłanczałem.
teraz na 25mm2 jest spadku coś ok 0.1- 0.2V czyli 0.5V na plus.
Oczywiscie

Tu masz koło wolnobieżne czyli to ze sprzęgłem w środku do tdi
http://img15.olx.pl/images_tablicapl/86 ... djecia.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tutaj stałe do benzyniaka ale czasem tez zdarzaja sie z sprzegłem jak w tdi lecz żadko
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51pIwQkP92L.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Alternator mozna sprawdzic w prosty sposób palisz auto i właczasz wszystkie uszaczenia typu swiatła /dmuchawa/radio/granie foteli/grzanie szyby itd .. jesli napiecier ładowania spadnie ponizej 13-12,5v to przydało by sie do niego zajżeć bo na bank nie ma juz 110A ale bez paniki wikszosc aut w pl ma te sprawe zaniedbana.
ja wiem, ja rozumiem, ale litości...proszę
- znaki przystankowe bo za cholere nie wiadomo o co biega
- nie musisz używać PL znaków albo stosuj je w całości wypowiedzi
- trochę ogarnięcia ze słownikiem
- i co to znaczy "uszaczenia typu swiatła" ??