Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By karol57 -  01 lis 2014, 20:31
 kujawsko-pomorskie
#148975
Rumak pisze:Alternator 140A podejdzie na 100% i czy to bosch czy to valeo wtyczka na obu jest w tych samych miejscach. Koła wolnobieżnea są identyczne czy to 1.9 a 2.0 bo przeważnie w 2.0 tdi były 140A alternatory. Nie wiem jak podchodzi kabel w 1.9 możliwe że tam bedzie trzeba pomodzić. Sam przekrój kabla się chyba nie zmieni, bo to zaledwie 30A różnicy. A trzeba wiedzieć że taki 110A w 100% sprawny spokojnie wyda ze 130A. I alternator nie pracuje na full non stop. Następna sprawa mocowanie alternatora do łapy jest takie samo i nie zmieniło się to w vagach praktycznie od wejscia na rynek pierwszych 1.9 PD. Dwa każdy alterntor bosch/valeo do vaga ma w tarczach(czyt obudowie ), zamontowane metalowe tulejki które mają możliwość manewru co sprawiaeże są uniwersalne w mocowaniu.
Co do szukania alternatora w używce to głupota - nigdy nie wiadomo na co sie trafi, lepiej kupić uszkodzony i zregenerować, wówczas masz pewność że to pochodzi. A tak wydasz np 200pln za używkę a po roku szlag trafi wolnobieżne i masz 150pln w plecy. Podobnie sprawa ma sie z rozrusznikiem.
Ogólnie alternator boscha czy vale to dość twarde bydle, zazwyczaj siadają regulatory i koła wolnobieżne. Reszta jest naprawde odporna.
Alternator do mk5 podejdzie napewno z 2.0 tdi typu passat b6/jetta/a3/

Info nie wyssane z palca bo pracuje na codzien przy tym wiec wiem co mówię i na dobra sprawe to mozna z prosiaka wsadzic altek do mk5 bez żadnej zabawy ale z kolei na co 180A w mk5

Jak ktos chce to mam 140 valeo zregenerowana do swojego 2.0tdi robiłem na zapas jak nówka leży zapakowana
To trochę jest nie tak jak napisałeś,że gniazdko do wtyczki od wzbudzenia jest w tym samym miejscu w alternatorach które są montowane np.w mk.V.Koła wolnobieżne są też różne,mają różną średnicę i odsadzenie koła też jest różne.Przewody które łączą alternator ze skrzynką bezpieczników w komorze silnikowej też mają różny przekrój uzależniony od mocy alternatora. Jeśli producent np.przy alternatorze o mocy 110A zamontował przewód "tylko" o przekroju 16mm,natomiast przy mocy 140A zwiększył przekrój do 25mm,to na pewno zrobił to nie bez powodu.Nie pracuję przy tym na co dzień,ale przerabiałem ten temat w swoim aucie i organoleptycznie doświadczyłem jakie są różnice w alternatorach które montuje VW.Dla przykładu podam Ci nr.alternatora który ma właśnie gniazdko trochę w innym miejscu niż większość spotykanych alternatorów -03C 903 023A.
Awatar użytkownika
By cbool333 -  14 lut 2017, 13:06
 kujawsko-pomorskie
#247611
Czy jeżeli miałem fabrycznie Valeo 140a a teraz mam w samochodzie dwa dodatkowe wzmacniacze to powinienem mieć inny alternator? W zeszłe lato padł mi alternator fabryczny i założyłem 120a boscha z nowymi częściami i nie wiem czy dobrze zrobiłem. Czy powinienem mieć 180a lub 150a alternator? Dwa podgrzewane siedzenia chodzą, fabryczna grzałka 1000w też czasami chodzi. Do tego kondensator 6 faradów, wczesniej wspomniane dwa wzmacniacze napedzajace głośniki we wszystkich drzwiach i skrzynie z dwoma glosnikami każdy po 2k Watt.