#148975
To trochę jest nie tak jak napisałeś,że gniazdko do wtyczki od wzbudzenia jest w tym samym miejscu w alternatorach które są montowane np.w mk.V.Koła wolnobieżne są też różne,mają różną średnicę i odsadzenie koła też jest różne.Przewody które łączą alternator ze skrzynką bezpieczników w komorze silnikowej też mają różny przekrój uzależniony od mocy alternatora. Jeśli producent np.przy alternatorze o mocy 110A zamontował przewód "tylko" o przekroju 16mm,natomiast przy mocy 140A zwiększył przekrój do 25mm,to na pewno zrobił to nie bez powodu.Nie pracuję przy tym na co dzień,ale przerabiałem ten temat w swoim aucie i organoleptycznie doświadczyłem jakie są różnice w alternatorach które montuje VW.Dla przykładu podam Ci nr.alternatora który ma właśnie gniazdko trochę w innym miejscu niż większość spotykanych alternatorów -03C 903 023A.Rumak pisze:Alternator 140A podejdzie na 100% i czy to bosch czy to valeo wtyczka na obu jest w tych samych miejscach. Koła wolnobieżnea są identyczne czy to 1.9 a 2.0 bo przeważnie w 2.0 tdi były 140A alternatory. Nie wiem jak podchodzi kabel w 1.9 możliwe że tam bedzie trzeba pomodzić. Sam przekrój kabla się chyba nie zmieni, bo to zaledwie 30A różnicy. A trzeba wiedzieć że taki 110A w 100% sprawny spokojnie wyda ze 130A. I alternator nie pracuje na full non stop. Następna sprawa mocowanie alternatora do łapy jest takie samo i nie zmieniło się to w vagach praktycznie od wejscia na rynek pierwszych 1.9 PD. Dwa każdy alterntor bosch/valeo do vaga ma w tarczach(czyt obudowie ), zamontowane metalowe tulejki które mają możliwość manewru co sprawiaeże są uniwersalne w mocowaniu.
Co do szukania alternatora w używce to głupota - nigdy nie wiadomo na co sie trafi, lepiej kupić uszkodzony i zregenerować, wówczas masz pewność że to pochodzi. A tak wydasz np 200pln za używkę a po roku szlag trafi wolnobieżne i masz 150pln w plecy. Podobnie sprawa ma sie z rozrusznikiem.
Ogólnie alternator boscha czy vale to dość twarde bydle, zazwyczaj siadają regulatory i koła wolnobieżne. Reszta jest naprawde odporna.
Alternator do mk5 podejdzie napewno z 2.0 tdi typu passat b6/jetta/a3/
Info nie wyssane z palca bo pracuje na codzien przy tym wiec wiem co mówię i na dobra sprawe to mozna z prosiaka wsadzic altek do mk5 bez żadnej zabawy ale z kolei na co 180A w mk5
Jak ktos chce to mam 140 valeo zregenerowana do swojego 2.0tdi robiłem na zapas jak nówka leży zapakowana