Witajcie, nie wiem czy ktoś tu zagląda, ale jestem zmuszony odświeżyć temat grzania w aucie Golf 5 1.9 TDI 2006
Otóż tak, od roku jest następujący problem grzania że z nawiewów środkowych leci Chłodne powietrze ale tylko gdy jadę ponad 100km/h i jest ponad 2k obrotów, climatronic ustawiony jest wtedy na 23 st. Tak samo jak wyłączę całkiem climatronic OFF To i tak leci powietrze nadal.
Auto zostało wstawione na warsztat, mechanik uznał że to wina nagrzewnicy, została ona wymieniona, problem dalej jest ten sam. ( Dałem sobie z tym spokój ponieważ jestem uzależniony od auta więc nie mogłem ciągle zostawiać auta na warsztacie ) - po wymianie nagrzewnicy zaczęła on strasznie się rozgrzewać, a właściwie jej obudowa/ Osłona tak że czułem jak rozgrzane są plastiki.- TA SYTAUCJA MIALA MIEJSCE W STYCZNIU.
W maju 2023r. Oddałem auto na warsztat na zawieszenie i właśnie żeby mechanik zerkał na to ogrzewanie, znalazł błędy silniczków od sterowania powietrzem, WYMIENIL SILICZKI STEROWANIA POWIETRZEM ORYGINALNE. + JAKIS INNY SILNICZEK (ROWNIEZ OD NAWIEWÓW V158 BODAJZE.)- O ILE DOBRZE PAMIETAM TO WLASNIE TEN.
Listopad/ grudzień auto na warsztacie problem nadal z tym z ogrzewaniem. Warsztat saprawdzal i uznali że problemem jest pompa wody, reszta sprawna, ok.. zrobili cały rozrząd razem z pompą wody.
Po odebraniu autka i przejechaniu się a drodze szybkiego ruchu grzeje się już wszystko w środku, obudowa nagrzewnicy, kolumna kierownicy, i wszystkie plastiki pod kierownica również są bardzo gorące.
Dodatkowo powietrze ciepłe leci tylko wtedy gdy nie przekraczam obrotów 2 tys. Lub gdy się nie rozgrzeje do 90 stopni. Climatronic musi być ustawiony na 29st. Lub na HI wtedy leci też ciepło. Teraz zauważyłem że ubywa płynu chłodzącego. Wszystko pod kierownicą jest nadal mocno rozgrzane
W międzyczasie wymieniony został również termostat i oringi/ uszczelki nagrzewnicy.
4 warsztaty nie wiedzą w czym jest nadal problem.
Dlatego postanowiłem napisać tutaj i dowiedzieć się czegokolwiek już bo trochę golfik zaczyna.mi dzialac na nerwy,