Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Cimek -  15 sty 2017, 12:30
 opolskie
#246037
Domelek pisze:Pompa wody była wymieniana 3 lata temu,stan płynu jest ok ani nie ubywa,ani nie wywala. Jeśli byłaby uszkodzona pompa wody to nie powinien się grzać? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie,ale ściągnąłem wężyk powrotny od zbiorniczka i na wolnych obrotach płyn leci całym weżykiem powoli,a jak dam większe obroty to leci mocniej,więc wygląda na to że z pompą wody byłoby wszystko ok.
Hmm.. :hmmm: Jak nagrzewnica nie jest przytkana, to nie mam pomysłu. Robiłeś jakieś płukanki? Lejesz woda+koncentrat czy gotowy (borygo czy inne)? Jeżeli 1sza opcja to czy zwykła czy destylowana woda? Kamień się osadził? Zrób płukankę. Obserwuj "stary" płyn chłodniczy, może jakieś syfy są. Jeżeli to nie pomoże, to bez rozbierania i wymiany się nie obędzie.
Awatar użytkownika
By Domelek -  15 sty 2017, 13:40
 mazowieckie
#246047
Leje wodę z koncentratem,oczywiście woda destylowana.Na razie nie robiłem żadnych płukanek,ale jeśli nagrzewnica byłaby przytkana to chyba nie powinna się nagrzewać, a ona się nagrzewa cała. Jedynie co to tylko od góry do połowy jest cały czas gorąca,a od połowy w dół jest ciepła dopiero po zwiększeniu obrotów robi się cała gorąca. Czy może być zapowietrzona? Czy przy zapowietrzeniu nagrzewnicy są jakieś inne objawy?
Awatar użytkownika
By Domelek -  15 sty 2017, 14:26
 mazowieckie
#246051
Po odkręceniu korka nic się z płynem nie dzieje.Płyn wymieniałem w tamtym roku. A czy coś da jeśli na rozgrzanym silniku zdejmę węża powrotnego z nagrzewnicy i zobaczę jak leci płyn, czy tak może się odpowietrzyć? Jeśli odpowietrzenie nic nie da to wyjmuję nagrzewnicę i wkładam nową, jaką nagrzewnicę byście polecili? Będę próbował ją wyjąć bez rozbierania deski, jest to realne?
Awatar użytkownika
By Domelek -  15 sty 2017, 15:07
 mazowieckie
#246058
Płyn wymieniał mi mechanik. Jak najlepiej ją odpowietrzyć? Dodam jeszcze,że jak jest na LO to czuć,że z kratek dmucha mocniej powietrzem,a jak przekręcę na HI to już dmucha trochę słabiej i nawet słychać to jak się zmienia nadmuch. Czy tak powinno być?

Dodano po 4 godzinach 30 minutach 5 sekundach:
Dzisiaj zrobiłem jeszcze jedną próbę. Rozgrzałem silnik do 90 i ściągnąłem przewód powrotny od nagrzewnicy poleciało tylko trochę płynu i przestał lecieć,po zwiększeniu obrotów płyn zaczął lecieć, można powiedzieć że zaczął się sączyć i to się już nie zmieniło,a powinien chyba lecieć całą rurką, jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi. Wygląda na to,że chyba nagrzewnica jest zabita, i dlatego jest gorąca tylko do połowy.
Czy ktoś z was wyjmował nagrzewnicę w golfie? Wystarczy tylko odkręcić te dwie metalowe rurki co łączą się z nagrzewnicą i powinna dać się wysunąć w taki sam sposób jak elektryczna grzałka? Czy jest jeszcze gdzieś przykręcona?
Awatar użytkownika
By Domelek -  18 sty 2017, 19:17
 mazowieckie
#246214
Wreszcie udało mi się ogarnąć autko :yahoo: Lekko już wkurzony postanowiłem wyjąć nagrzewnicę,podłączyłem ją pod wodę z kranu i ku mojemu zdziwieniu woda normalnie przez nią przeleciała bez żadnych oporów. Jednak postanowiłem nie bawić się w żadne czyszczenie tylko kupiłem nową. Po złożeniu wszystkiego i odpowietrzeniu układu wreszcie zaczęło lecieć upragnione ciepło :clap: Wydaje mi się,że jeszcze do końca się nie odpowietrzyło,ale chyba jak się jeździ to powinien się odpowietrzyć. Przy okazji naprawiłem sobie elektryczną grzałkę. U was też leci takie lekko ciepłe powietrze jak się załączy grzałka? Po około minucie od zapalenia samochodu czuć już lekkie ciepło.
Może komuś się przyda: aby wymienić nagrzewnicę nie trzeba rozbierać całej deski,wystarczy rozebrać nad nogami kierowcy i ściągnąć jedną cześć na samym dole obok nogi kierowcy, potem aby było łatwiej można zdjąć wylot powietrza na nogi i odkręcić taką plastikową pokrywę i po zdjęciu tej pokrywy ukaże nam się nagrzewnica i dwie rurki które się z nią łączą, wystarczy je odkręcić i poluzować śrubkę między wężami do nagrzewnicy od strony silnika, i to tyle.Później wystarczy wysunąć nagrzewnicę w stronę drzwi :) Przynajmniej ja tak zrobiłem.

Dodano po 18 minutach 23 sekundach:
I mam taką prośbę do was, czy mógłby mi ktoś podać numer tej pianki co jest pod schowkiem od strony pasażera. I jakby ktoś miał zdjęcie jak ona wygląda. Czy tylko w ASO da się ją kupić?
By shym -  25 paź 2017, 10:30
 śląskie
#258016
Witam wszystkich,

Prześledziłem forum, przeczytałem wszystko w temacie i niestety nie znalazłem wskazówek do rozwiązania mojego problemu. Może w międzyczasie ktoś natknął się na podobny problem jak mój.

Sterowanie - CLIMATRONIC. Mam ogrzewanie postojowe, zamontowane przez autoryzowany serwis Webasto. W tamtym roku po 2 latach użytkowania z układu tego została wymieniona pompa i pojawił się problem - układ zarówno przy włączonym ogrzewaniu postojowym jak i standardowo bardzo słabo grzeje. Powietrze leci prawie zimne, choć zdarza się raz na jakiś czas że grzeje prawidłowo. Tak się zdarzyło 2 dni temu, gdy rano nastawiłem temp. na max (Hi) . Po 2-3 min od rozpoczęcia jazdy grzało idealnie, po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu silnika po 10 min ogrzewanie znów nie działało - letnie powietrze z nawiewu. Działa "w kratkę" ale najczęściej wieje prawie zimnym powietrzem. Tak działa zarówno bez włączonej klimatyzacji jak i z nią.

Serwis Webasto sprawdził swoje - wszystko jest OK.
Serwis mechaniczny - pompa wody (wymieniona przy rozrządzie w lipcu tego roku), nagrzewnica - rury wychodzące ciepłe obie. Sprawdzone błędy - brak, klapy nastawy OK (coś było dla pewności jak pamiętam resetowane). Polecono mi pojechać do dobrego elektryka aby sprawdził oprogramowanie/sterownik Climatronica.

Pytanie czy to dobry "trop"? Co wg Was warto sprawdzić, czego szukać, co wymienić?

Z góry dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedzi.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  25 paź 2017, 11:18
 dolnośląskie
#258018
shym pisze:
25 paź 2017, 10:30

W tamtym roku po 2 latach użytkowania z układu tego została wymieniona pompa i pojawił się problem - układ zarówno przy włączonym ogrzewaniu postojowym jak i standardowo bardzo słabo grzeje.
No to masz rozwiazanie problemu. Skoro przed wymiana wszystko bylo ok a po wymianie jest zle...
By shym -  25 paź 2017, 12:03
 śląskie
#258022
Tylko sprawdzali to w serwisie Webasto bo jak się domyślasz pierwszy komentarz mechanika to jechać do nich skoro problem pojawił się po ich działaniach. W serwisie sprawdzili to i piłka odbita - u nich jest wszystko ok, układ drożny, pompy działają i odesłanie na sprawdzenie całego układu u "zwykłego" mechanika. Zwykły mechanik sprawdził tyle ile mógł jak w opisie powyżej i został elektronik i sprawdzenie Climatronica pod kątem oprogramowania/sterownika. Tylko czy to dobry trop?....

Jeden i drugi majster do dobrzy fachowcy ale ta sytuacja zasiała ziarno niepewności co do trafności ich diagnoz stąd prośba na forum o opinie i pomoc
By *GoŁa* -  01 gru 2017, 20:07
 świętokrzyskie
#259628
Witam mam bardzo nie typowy problem . Miałem auto u blacharza na naprawie po stłuczce . Auto zaprowadziłem jeżdżące wszystko chodziło dzisiaj miałem planowany odbiór wsiadam i climatronic nie podświetla temperatury i nawiew wogole nie pracuje :/ jakieś pomysły bezpieczniki na szybko sprawdzone wszystko ok .

Auto zostało u blacharza bo przy aktualnej pogodzie bez nagrzewnicy ani rusz .

Auto miało robione zderzak przód błotnik strona kierowcy i lakierowane drzwi .

Czy jedna ma z drugim cokolwiek wspólnego nie mam pojęcia .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11