Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Misiek86 -  06 paź 2016, 21:41
 mazowieckie
#240355
Witam

Mam taki problem , że podczas jazdy jak mam ustawione nawiewy na górę a na nogi mam wyłączone to od strony pasażera leci mi cały czas zimne powietrze na nogi. Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje. Miał ktoś taki przypadek?
By matmixmix -  06 paź 2016, 22:56
 dolnośląskie
#240377
Witam. Mam problem z ogrzewaniem a raczej z jego brakiem. Vcds nie pokazuje zadnych bledow. Klima manualna z przyciskiem ac. Pokretlo od regulacji temperatury dziala bo w vcds reaguje na zmuane polozenia od 30 do 210 chyba i tyle wiem jak sprawdzic. A co z reszta jak mam sprawdzic poszczegolne silniczki sterowania nawiewami
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  07 paź 2016, 8:07
 zachodniopomorskie
#240385
Sprawdź w bloku klimatyzacja błędy, jak nie ma zrób adaptacje klap, po tym sprawdź ponownie bledy-jak nie ma to silnik reguluje ale mogło spaść cięgno z silniczka, jezeli termostat jest ok, nagrzewnica nie jest ominięta z układu ( znam takie przypadki przez handlarzy ).
By matmixmix -  07 paź 2016, 11:01
 dolnośląskie
#240407
jak zrobic ta adaptecje? dzisiaj sciaglem oslone pod pedalami i z tego co widze silniczek porusza sie jak krece pokretlem od ustawiania tepperatury ale dziala tylko do pewnego momentu. tzn do polowy. od polowy juz nie reaguje tym samym z nawiewow leci tylko letnie powietrze

Dodano po 8 godzinach 16 minutach 45 sekundach:
dobra juz sobie poradzilem
By matmixmix -  10 paź 2016, 19:29
 dolnośląskie
#240649
Jednak sobie nie poradzilem. Wymienilem panel sterowania klima. Bo mialem podejrzenie ze to on jest winowajca i dalej to samo. zrobilem kalibracje klapek. bledow zadnych w klimie tez nie ma. doszlem do tego ze ogrzewanie dziala tak jak powinno, czyli leci gorace powietrze jak ustawie grzanie na nogi lub nogi+szyba. jak dam na gore lub tylko na szybe to z nawiewow leci ledwo letnie powietrze a silniczek od regulacji temperatury od razu sie przymyka. podejrzewam ze uszkodzony jest czujnik temperatury na wylocie z kanalow. taki widzialem na wylocie na nogi kierowcy jak probowalem sie dobierac do silniczka. tylko gdzie i ile jest tych czujnikow odpowiadajacych za gorne kanaly nawiewow?
By Misiek86 -  17 paź 2016, 10:41
 mazowieckie
#241138
Witam

Orientuje się ktoś co może być jak czasem ustawiam na temperaturę w climatronicu 24 stopnie a ze srodkowych nawiewow z jednego nawiewu leci ciepłe powietrze a z drugiego takie chłodniejsze? Przecież to z jednego kanału chyba leci powietrze więc czemu tak się dzieje?
By Piotr010 -  05 lis 2016, 3:54
#242228
Podepnę się pod temat mam identycznie, jak przedmówcy, od strony pasażera leci zimnie powietrze,a u kierowcy leci ciepłe tyle ile ustawię sobie na panelu jak na złość padła mi dmuchawa z błędem 4f9...
Ps dodam że w schowku od strony pasażera nie mam światła prąd nie dochodzi, a tą samą wiązką prowadzą kable do czujnika temp. czy możliwe że to jest przyczyną ?
Awatar użytkownika
By Domelek -  11 sty 2017, 20:12
 mazowieckie
#245807
Witam wszystkich,
Przeczytałem już mnóstwo forum,ale nadal wszystkiego nie kumam, mam prośbę do was jeśli ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził czy mógłby mi pomóc i wytłumaczyć. Sprawa ma się tak: Mój golf to 1,9 TDI BKC mam klimatronic rocznik 2005.
Strasznie słabo grzeje,a nawet można powiedzieć że w ogóle nie grzeje,chodź temperatura jest przekręcona na HI to leci letnie powietrze. To co do tej pory sprawdziłem to tak, temperaturę łapię normalnie i jak osiągnie 90 to trzyma cały czas nie ma tendencji do tego aby temperatura się wahała,górny wąż od chłodnicy jest gorący, oba węże od nagrzewnicy tak samo jedynie dolny wąż od chłodnicy jest zimny,ale po dłuższym trzymaniu na wyższych obrotach w ciepłym garażu wąż robi się ciepły i po jakimś czasie włącza się wentylator dlatego też wykluczam termostat, bo wydaję się że działa poprawnie. Raczej wykluczam uszczelkę pod głowicą bo przewody są miękkie, płynu nie ubywa,ani nie wywala, po odkręceniu korka od zbiorniczka na rozgrzanym silniku praktycznie nie słychać syczenia. Myślę nad pompą wody,lecz nie wiem czy da się ją jakoś sprawdzić. Pozostają mi klapki od ustawiania temperatury ciepło zimno. Czy w klimatronicu dwustrefowym jest dwa silniczki sterujące tymi klapkami czy jeden? Jak najlepiej dostać się do tego silniczka i tych klapek aby sprawdzić czy działają prawidłowo i jak powinny działać. Patrzyłem od strony pasażera to widać jakiś silniczek i jak kręciłem pokrętłem od regulacji temperatury to zmieniał swoje położenie,lecz wydawało mi się że nie chodził w pełnym zakresie tylko tak od LO do 23 a potem nie było widać aby zmieniał położenie. Dodam,że jak przekręcę na LO to leci zimniejsze powietrze niż na HI. Nie miałem możliwości podpięcia jeszcze samochodu pod komputer. Czy jak rozbiorę schowek od strony pasażera to będę widział ten silniczek lepiej i będzie widać te klapki? Robił ktoś z was taką rozbiórkę i ma może jakieś zdjęcia?
Awatar użytkownika
By Cimek -  11 sty 2017, 20:32
 opolskie
#245808
@Domelek
To jest dobrze, że na LO leci zimniejsze a na HI cieplejsze. To po naszemu minimum i maximum temp. Przydałby się ten skan. Teraz to trochę wróżenie z fusów. Zagadaj z kimś z okolicy, na pewno Ci pomogą w sprawie podpięcia. Ewentualnie dla swoich potrzeb kup chińczyka (ok 100zl), na forum jest dział od tego. Wyjdzie Cię to taniej niż w ciemno wymiana elementów. Pozdro
Awatar użytkownika
By Domelek -  11 sty 2017, 21:07
 mazowieckie
#245812
A-R-T-U-R wielkie dzięki. Pół dnia siedzę i czytam co może być tego przyczyną,ale na to nie natrafiłem.
Mam jeszcze do was takie pytanie czy jest ktoś na forum z okolic Radom - Warszawa,kto posiada program do podpięcia golfa i w miarę ogarnia to wszystko,aby sprawdzić te wszystkie bloki pomiarowe, no i oczywiście miałby ochotę mi pomóc.
Pozdro.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  11 sty 2017, 22:09
 dolnośląskie
#245815
Domelek pisze:A-R-T-U-R wielkie dzięki. Pół dnia siedzę i czytam co może być tego przyczyną,ale na to nie natrafiłem.
Mam jeszcze do was takie pytanie czy jest ktoś na forum z okolic Radom - Warszawa,kto posiada program do podpięcia golfa i w miarę ogarnia to wszystko,aby sprawdzić te wszystkie bloki pomiarowe, no i oczywiście miałby ochotę mi pomóc.
Pozdro.
silniczka nie wymienie bo za duzo grzebania jest z tym a temperatura nie zacheca. podpiecie pod kompa moge zrobic to zobaczymy czy sa jakies bledy zwiazane z silniczkami
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11