Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By hudini.spirytus -  13 sty 2017, 18:09
 świętokrzyskie
#245918
Witam i pozdrawiam wszystkich. Problem jest w braku ogrzewania z żadnej kratki naw nie leci ciepłe powietrze nic 0. Przyrząd do spr Co2 w układzie pokazał uwaloną uszczelkę zdecydowałem się na to bo z pod niej dobrze ciekło, wymiana jednak nie przywróciła ogrzewania. Przewody dochodzące do nagrzewnicy ciepłe, termostat wymieniony niedawno. Pompa wody wymieniona.

Są 1 błędy zacięta klapa nawiewu 2 Nieprawidłowe napięcie w układzie klimatyzacji (mniej więcej) .

Proszę o pomoc co mam jeszcze sprawdzić i gdzie to się znajduje. Wszystkie rady wezmę pod uwagę. :wacko:
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  13 sty 2017, 18:54
 dolnośląskie
#245922
Mettenoos pisze:
Domelek pisze: Myślę nad pompą wody,
lepiej nie myśl, przecież się nie przegrzewa i pompa nie cieknie, nastawy podstawowe na początek klapek zrobić i zobaczyć co się będzie działo
Grzalka dogrzewania wnetrza uwalona. Na klapkach nie ma zadnych najmniejszych bledow. Chodza cichutko
Awatar użytkownika
By Domelek -  13 sty 2017, 19:45
 mazowieckie
#245930
Tak jak pisze A-R-T-U-R ,na klapkach nie ma żadnego błędu, jedynie jaki błąd może być związany z ogrzewaniem to zepsuta elektryczna grzałka. Czy orientuje się ktoś czy może mieć ona jakiś wpływ na ogrzewanie nawet po osiągnięciu 90 stopni przez silnik?
Jeszcze raz wielkie podziękowania dla A-R-T-U-R-A za pomoc i ogarnięcie kompa. Miło było poznać :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 sty 2017, 20:42
 pomorskie
#245936
Domelek pisze: Czy orientuje się ktoś czy może mieć ona jakiś wpływ na ogrzewanie nawet po osiągnięciu 90 stopni przez silnik?
nie ma wpływu bo po osiągnięciu 75 st i tak grzałka nie grzeje a jeśli auto osiąga 90 st to powinno mieć normalne wydajne ogrzewanie

Dodano po 1 minucie 27 sekundach:
@A-R-T-U-R robiliście nastawy początkowe klap? Bo jak będzie przycięta albo będzie chodzić nie w tym zakresie co trzeba to błędu wcale nie musi być
Awatar użytkownika
By Domelek -  14 sty 2017, 15:14
 mazowieckie
#245999
Dzięki za linka,co prawda znalazłem to na innym forum. Jeśli przelutuje te rezystory to czy po podłączeniu grzałki muszę skasować błąd żeby działała czy nie?
Po wyjęciu grzałki widać klapki od regulacji temperatury,obserwowałem jak się poruszają. Gdy jest na LO to klapki są zamknięte po przekręceniu na 16 otwierają się prawie w połowie i jak przekręcam po jednym stopniu to się po trochu otwiera,ale jak dojdzie tak do 22-22,5 stopnia to klapka jest już cała otwarta i po przekręceniu na HI klapka jest w takim samym położeniu jak przy 22 stopniac,czyli klapka się otwiera i powinno lecieć ciepłe powietrze. Czy to oznacza,że jednak coś jest nie tak z klapkami?
Awatar użytkownika
By Domelek -  14 sty 2017, 20:47
 mazowieckie
#246013
Zrobiłem jeszcze jeden test,miałem już wszystko rozgrzebane więc postanowiłem rozgrzać samochód do 90 stopni i zobaczyć czy nagrzewnica jest cała gorąca.Po rozgrzaniu silnika obie rurki były gorące( mówię o rurkach wewnątrz samochodu tych przy samej nagrzewnicy) dolna rurka była może ciut chłodniejsza od tej górnej. Dotykając nagrzewnicę na samej górze można było się oparzyć,lecz na dole była ona letnia spokojnie można było ją dotknąć,mniej więcej do połowy była bardzo gorąca, a od połowy ciepła. Włączyłem nadmuch na nogi i ogrzewanie dałem na HI oraz wentylator na max,położyłem się pod kierownicą i dołożyłem rękę do wylotu powietrza na nogi przez chwile leciało bardzo ciepłe powietrze,ale z czasem zaczęło lecieć coraz to chłodniejsze i zrobiło się letnie. Dotknąłem nagrzewnicę i od góry była bardzo gorąca,że nie dało się jej dotknąć,a od połowy letnia,cały czas trzymałem rękę na dole nagrzewnicy i zwiększyłem obroty silnika i czuć było że nagrzewnica zaczynała robić się coraz cieplejsza gdy trzymałem silnik na większych obrotach,aż po chwili była gorąca i z nawiewu na nogi leciało cieplutkie powietrze, gdy puściłem gaz powietrze zaczynało lecieć coraz to chłodniejsze,a nagrzewnica od dołu zaczynała robić się coraz to chłodniejsza znowu do połowy a od połowy w górę cały czas była gorąca nieważne czy obroty silnika były małe czy duże nagrzewnica od połowy w górę była cały czas gorąca.
Czy to może oznaczać,że jest zapowietrzony układ? Wygląda na to jakby był słaby obieg w nagrzewnicy,bo tylko do połowy jest cały czas gorąca,a dopiero jak zwiększę obroty silnika robi się cała gorąca, czy może to być spowodowane przez pompę wody? Czy też coś jest nie tak z nagrzewnicą?
Awatar użytkownika
By Domelek -  15 sty 2017, 11:05
 mazowieckie
#246030
Pompa wody była wymieniana 3 lata temu,stan płynu jest ok ani nie ubywa,ani nie wywala. Jeśli byłaby uszkodzona pompa wody to nie powinien się grzać? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie,ale ściągnąłem wężyk powrotny od zbiorniczka i na wolnych obrotach płyn leci całym weżykiem powoli,a jak dam większe obroty to leci mocniej,więc wygląda na to że z pompą wody byłoby wszystko ok.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11