Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  30 wrz 2019, 19:06
 warmińsko-mazurskie
#277307
V71 jest od obiegu zamkniętego, także obstawiał bym raczej ten v158 bo on reguluje lewą stronę. Oczywiście nie zagwarantuje Ci tego trzeba, zajrzeć i zobaczyć czy się porusza. Psują się potencjometry w silniczkach do kupienia na allegro po 20 zł lub używany silniczek tylko można trafić na niesprawny bo to częsta awaria climatronicow.
Tu masz dużo o tym viewtopic.php?t=8641 i tu viewtopic.php?t=13018
By kapuczo -  30 wrz 2019, 19:35
 mazowieckie
#277310
jarek60 pisze:
30 wrz 2019, 19:02
Wpisz w Google "test klimatyzacji golf v" i obejrzyj filmiki. Czujnik jeden zawilgocony był i też jeden nawiew fiksował. Przemyłem kontaktem i działa. Przeprowadź test klimy , wykonaj kalibracje, sprawdź błędy i dopiero czy działa zamykanie klapek. U mnie dodatkowo była uszkodzona nagrzewnica pomocnicza. :clap:
ECON+nawiew na twarz juz dawno zrobiony plus do tego ECON+obieg wewnetrzny zrobiony i wyswietla błedy jak kilka postów wyżej na zdjęciach. A ten czujnik gdzie się znajduje?

Dodano po 2 minutach 47 sekundach:
wojtas4589 pisze:
30 wrz 2019, 19:06
V71 jest od obiegu zamkniętego, także obstawiał bym raczej ten v158 bo on reguluje lewą stronę. Oczywiście nie zagwarantuje Ci tego trzeba, zajrzeć i zobaczyć czy się porusza. Psują się potencjometry w silniczkach do kupienia na allegro po 20 zł lub używany silniczek tylko można trafić na niesprawny bo to częsta awaria climatronicow.
Tu masz dużo o tym viewtopic.php?t=8641 i tu viewtopic.php?t=13018
Trochę sie tego obawiam i nie wiem czy dam radę sam to wymienic. Myslisz ze w jakims serwisie mogą mnie dużo skasować za robociznę?
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  15 lis 2019, 23:08
 dolnośląskie
#278491
mam problem z ogrzewaniem w całym aucie 1.4 TSI CAXA. Mam zmieniony panel klimy na nowy ale tutaj nie szukałbym problemu, gdyż nie generuje on żadnych błędów ale może się mylę i warto podpiąć stary panel. Po krótce...
nastawiam panel na HI, pod deską słyszę jak powietrze krąży a nic nie leci z kratek wentylacyjnych
panel ustawiony w sposób jak na zdjęciu tylko nastawy inne
Obrazek
zapytacie czy robiłem reset klapek - tak
zapytacie czy przeprowadziłem adaptację panela - tak
zapytacie czy mam odpowiednie kodowanie - tak
zapytacie czy latem było ok - tak
sprawdziłem również jak wyglądają wskazania czujników temperatury
Obrazek
Zastanawia mnie temp na jednym z czujników :hmmm: czy on może być odpowiedzialny za brak ogrzewania?

Dodano po 1 minucie 17 sekundach:
Już wiem że nagrzrwnicę szlag trafił gdyż...

Dodano po 49 sekundach:
Obmacane od strony silnika i od strony samej nagrzewnicy we wnętrzu auta.
Auto rozgrzane do 90 stopni.
Na wejściu nagrzewnica gorąca aż parzy. Wyjście wydawało się gorące ale nie parzyło. Rurki w komorze silnika są jedna nad drugą to za bardzo nie byłem pewny odczuć temperatury gdyż nie ma jak tam rąk włożyć.
Obrazek
Postanowiłem zajrzeć od środka. Zdjąłem boczną osłonę tunelu, poduszkę kolan kierowcy, odkręciłem 3 śrubki osłony nagrzewnicy i mam ją na wierzchu
Obrazek
Auto pyka sobie na biegu jałowym, wejście parzy a wyjście ledwo ciepłe. Podgazowałem trochę i dopiero temperatura wejścia i wyjścia w miarę się zrównała. Coś sądzę, że nagrzewnicę szlag trafił. Idzie do wymiany. Nowa już zamówiona - również Denso
Przy okazji do wymiany pójdzie również czujnik temp w kanale po stronie kierowcy, gdyż daje jakieś dziwne wskazania odbiegające od pozostałych
Obrazek

Dodano po 2 minutach 16 sekundach:
Obrazek
Awatar użytkownika
By Cimek -  16 lis 2019, 5:57
 opolskie
#278496
@A-R-T-U-R Nie wiem jak jest w 6, ale tam może być ciepłej, bo ciepło z silnika idzie po większości elementów do środka (u mnie brak jednej osłony i jest ciepła cała kolumna wraz z osłonami). Jeżeli przy przygazowaniu idzie ciepłej, to może pompa wody? Bo jakby była zatkana, to raczej cały czas by była chłodna, a nie przy zwiększeniu obrotów działała :hmmm: te czujniki to padają przez czyszczenie nawiewu przez kratki. Przetrzyj np IPĄ czy innym zmywaczem do elektroniki. One chyba mają takie same kostki, to wepnij się do czujnika pasażera górny (po zdjęciu osłony powinna być wtyczka na wierchu, dla samego testu). Jak tam pokaże 37*, to raczej kaput.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  16 lis 2019, 7:46
 dolnośląskie
#278498
Pompa wody wymieniana byla w grudniu zeszłego roku. Raczej powinna być dobra :-/
Jak zdejmę kratkę od nawiewu na desce to można się dostać do czujnika?

Dodano po 2 godzinach 14 minutach 53 sekundach:
To sobie odpowiem. A co :tooth:
Tak. Jak wyjmie się kratkę to widać czujnik. Wystarczy zdjąć boczek deski i mamy wtyczkę do czujnika na wierzchu.
Czujniki podmienione a temperatura w nogach kierowcy została bez zmian.
Obrazek Zatem czujnik jest ok. I nagle olśnienie. Przecież dosłownie kilka cm od tego czujnika jest nagrzewnica. Więc temperatura musi być wyższa :wall:
Wymienię nagrzewnicę i dam znać jak efekty

Dodano po 2 minutach 28 sekundach:
Tylko najpierw muszę się dowiedzieć jak zdjąć tą blachę od mocowania poduszki znad kolan kierowcy
Obrazek bo coś czuję, że bez demontażu nie wyjmę nagrzewnicy

Dodano po 1 godzinie 32 minutach 1 sekundzie:
Też sobie odpowiem :laugh:
Są 4 śruby które trzymają to ustrojstwo. 2 z lewej przy bcm i 2 z prawej nie wiem przy czym bo je tylko namacałem i odkręciłem na czuja. W każdym bądź razie będzie zabawa z ponownym montażem i przyda się lusterko lub telefon z aparatem i światełkiem z przodu

Dodano po 7 godzinach 54 minutach 17 sekundach:
I dziś podczas w miarę spokojnej jazdy po mieście po stronie pasażera leci w miarę ciepłe powietrze, po środku już chłodniejsze a po stronie pasażera zimne
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11