Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By pawel07777 -  30 sty 2015, 18:40
 wielkopolskie
#163747
pawel07777 pisze:Zmieniłem kodowanie na 02022 przyciski po wejściu w audio nadal nie działają i faktycznie w sterowniku po tym kodowaniu pojawia się błąd 01044 pytanie czy wymiana manetki rozwiąże sprawę?
Zmieniłem dzisiaj manetkę wycieraczek na taką bez obsługi komputera, kodowanie zmieniłem na 02022 błędów nie ma lecz przyciski audio nie działają.
Awatar użytkownika
By $iemi -  02 lut 2015, 18:51
 mazowieckie
#164134
odgrzebie mój problem bo udało mi się odpalić auto :) skończyło się naprawa wiązki silnika wystarczyło naprawić przewód. Silnik odpala itd wszystko działa i nie miało to związku z wymiana modułu kierownicy. Problem jest jednak inny teraz nie działa mi wspomaganie :/ zrobiłem adaptacje opisane w temacie wcześniej pojeździłem po garażu podziemnym i nic :(
Po pokasowaniu wszystkich błędów " nie tylko kierownicy" zostało tak :


Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
Control Module Part Number: 1K1 909 144 M
Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl.069 H08 1901
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 00000 028 00001
VCID: 356B3F0D5C5A571
Fault Codes have been Erased

2 Faults Found:


005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Mileage: 94940 km
Temperature: 21.0°C
Voltage: 14.10 V
Voltage: 13.90 V

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
000 - -
Freeze Frame:

Walczyłem dziś dobra godzinę czy najlepszym wyjsciem będzie zamontowanie takiego samego modułu jak był wcześniej ? niestety stary moduł uszkodziłem fizycznie podczas wyciągania :wall: ale sa na allegroszu i chyba zaryzykuje
Awatar użytkownika
By Krzycho -  02 lut 2015, 20:32
 małopolskie
#164144
nie poddawaj się tylko zrób tak jak się należy tą adaptację... zgodnie z opisem zamieszczonym na forum
Awatar użytkownika
By $iemi -  02 lut 2015, 20:42
 mazowieckie
#164146
Zrobilem dokładnie tak jak opisane było tu:
Dżemo pisze: Jeżeli po wymianie modułu kolumny kierownicy napotkaliście takie problemy jak ja powyżej czyli wyłączenie wspomagania, żółta kontrolka od wspomagania lub odczyt ze sterownika pokazał błąd:
02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
to poniżej wstawiam opis co i jak zrobić aby wszystko wróciło do normy:

Zanim rozpoczniesz kodowanie:
Podepnij VCDS i uruchom pojazd
Skręć kierownicą jeden obrót w prawo (1-2 sekundy przytrzymaj) a następnie jeden obrót w lewo (to samo, przytrzymaj) (tak aby wróciła idealnie do środka)
Delikatnie rusz pojazdem i pokonaj krótki dystans nie przekraczając 15km/h (może być 10-15 metrów)
Po przejechaniu na prostych kołach w/w odcinka zatrzymaj pojazd z kołami cały czas na wprost (nie gaś silnika)
Upewnij się, że kierownica nie poruszyła się (najlepiej cały czas trzymać ją ręką na wprost)
Nie wyłączaj silnika (zapłonu)

Kodowanie na włączonym silniku:
Sensor for Steering Angle (G85)

Wybierz z menu VCDS <44 - Steering Assist> następnie wybierz <Coding-II - 11> (lub <Sec.Access - 16>)
Wprowadź wartość 40168 aby odblokować podstawowe ustawienia
Naciśnij przycisk wykonaj <Do it>
Następnie przejdź do <Basic Settings - 04>
Wybierz grupę <060> i naciśnij przycisk <Go!>
Aktywuj podstawowe ustawienia naciskając na górze przycisk <ON/OFF/Next>
Po wciśnięciu w/w przycisku pierwsze pole powinno wskazywać "OK"
Naciśnij przycisk <Done, Go Back>
--------------nie jest to wymagane-----------------------
Żeby się upewnić, że podstawowe ustawienia powiodły się wejdź do <Measuring Blocks - 08>
wybierz Group 007 i naciśnij przycisk <Go!>
Sprawdź pole pierwsze, wartość powinna wskazywać między -1.5* i +1.5*
Naciśnij przcisk <Done, Go Back> a następnie <Close Controller, Go Back - 06>
--------------nie jest to wymagane-----------------------

Kolejna rzecz to Adaptacja Steering Limit Stop
Silnik dalej pozostaje uruchomiony
Wyśrodkuj kierownicę i przytrzymaj ją przez około 5-10 sekund
Skręć kierownicę do końca w lewą stronę i przytrzymaj przez około 5-10 sekund
Skręć kierownicę do końca w prawą stronę i przytrzymaj przez około 5-10 sekund
Wyśrodkuj kierownicę
Wyłącz silnik i zapłon
Następnie włącz zapłon
Odczekaj 5-10 sekund
Kontrolka kierownicy powinna się wyłączyć - jeśli nie to zrób krótką jazdę testową (u mnie nic to nie pomogło)

Ostatnia rzecz to: Sprawdzenie Steering Torque Sensor (G269)
Zanim rozpoczniesz zabawę z kierownicą:
Zapłon włączony
Silnik uruchomiony

Wybierz z menu VCDS <44 - Steering Assist> i przejdź do <Meas. Blocks - 08>
Wybierz "Group 001" i naciśnij przycisk <Go!>
Pole drugie pokazuje: Steering Torque Sensor (G269)
Następnie:
Skręć kierownicę dwukrotnie: najpierw do końca w lewo (przytrzymaj 1-2 sekundy) i od razu w prawo (1-2 sekundy) - wartość Torque podczas kręcenia powinna się zmieniać.
Następnie wyśrodkuj kierownicę (w moim przypadku w tym momencie problem ustąpił, żółta kontrolka kierownica znikła i włączyło się wspomaganie kierownicy)

Dla weryfikacji przejdź do "Group 004" i naciśnij przycisk <Go!>
Pole drugie: Power Supply (Terminal 15), specyfikacja powinna wyświetlać "Term. 15 ON"
Następnie wybieramy przycisk <Done, Go Back> oraz <Close Controller, Go Back - 06>
Jutro zrobię to raz jeszcze i może wyciągnę auto z garażu na ulice i trochę więcej się przejadę chociaż bez wspomagania to nie takie łatwe hehe Krzycho z tym odpaleniem było już załamka ale się udało teraz to....mam czasem dosyć :(
Awatar użytkownika
By Krzycho -  02 lut 2015, 20:50
 małopolskie
#164148
a mówiłem ze to nie wina kodowania ani modułu :) z tym też dasz rady tylko pokonaj większy dystans niż to jest podane :) i zrób to zamiast w adresie 44 (wspomaganie) wybierz adres 2 (ABS)
Awatar użytkownika
By $iemi -  02 lut 2015, 21:18
 mazowieckie
#164159
Krzycho pisze:a mówiłem ze to nie wina kodowania ani modułu :) z tym też dasz rady tylko pokonaj większy dystans niż to jest podane :) i zrób to zamiast w adresie 44 (wspomaganie) wybierz adres 2 (ABS)
Wszystkie te kodowania zrobic.w abs ?

Wysłane z mojego GT-I9100
Awatar użytkownika
By $iemi -  03 lut 2015, 18:40
 mazowieckie
#164269
:super: :super: :super: :super: :super: :super: Działa :D zacząłem od jazdy po 1,5 km włączyło sie wspomaganie a kontrolka zgasła ponownie zrobiłem kalibrację itd. niestety błędy dalej są :/
zrobiłem skan "całości" ale aby tu juz nie śmiecić wklejam do mojego tematu w kartotece.
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 91