Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By furbs -  14 lip 2011, 8:15
 -------
#47406
Dzemo pisze:Może ktoś inny ma moduł w innym oznaczeniu niż Krzycho i również działają mu wszystkie przyciski na kierownicy MULTI ? ;)
1K0 953 549 AQ - Ja mam u siebie taki i działa u mnie też wszystko: volume i mute po lewej na kierownicy (nie działa tylko przycisk od telefonu), obsługa mfa+ po prawej i tempomat. DSG mam ale łopatek nie, więc o ich działaniu przy tym module się nie wypowiem.
By Dżemo -  26 lip 2011, 9:28
 -------
#47740
Wczoraj razem z Krisv zmieniliśmy w moim gofrze moduł kolumny kierownicy.
Ten, który zakupiłem ma oznaczenie:
1K0-953-549-AQ Typ 2 SW 0070 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja

Niestety kabelek obsługujący multifunkcję oraz poduszkę (który kupiłem od gościa) okazał się nowszym modelem i nie został podłączony ponieważ nie pasowała ilość pinów na wtyczce (gość przyśle mi dobry za kilka dni) - więc zamontowaliśmy mój dotychczasowy kabel, który nie ma wtyczki do MULTI.

Po zamontowaniu nowego modułu, kierownicy MULTI i mojego starego kabla (bez wtyczki do MULTI):
- pali się kontrolka od wspomagania (na pomarańczowo)
- wspomaganie przestało funkcjonować, kierownica przy skręcaniu nie odbija itd.
- MULTI nie działa - ale to normalne bo nie ma kabelka
- nie działa doświetlanie zakrętów halogenami
- TEMPOMAT natomiast działa

Jak robię odczyt błędów ze sterownika (16 - Steering wheel) to VCDS pokazuje mi komunikat:
Przypuszczam, że jest to błąd komunikacji ponieważ obecny zamontowany moduł posiada obsługę MULTI a w aucie nadal brak jest kabelka z odpowiednią wtyczką.
Może Ktokolwiek miał podobną sytuację lub po prostu jest w stanie pomóc jak do momentu przysłania mi odpowiedniego kabelka z wtykczą do MULTI mam zakodować wspomaganie aby normalnie działało? :( Dzięki z góry za pomoc :)
By Dżemo -  26 lip 2011, 21:25
 -------
#47775
Wreszcie po kilku kombinacjach udało się :)
Postanowiłem spisać to wszystko w jednym poście - być może komuś w przyszłości się przyda - jeżeli jest to już spisane to proszę o usunięcie posta (ja takiego opisu nie znalazłem).

Wymiana modułu kolumny kierownicy oraz kierownicy MULTI - w moim przypadku wyglądała tak:
stary moduł: 1K0-953-549-BC
nowy moduł: 1K0-953-549-AQ (z obsługą multifunkcyjnej kierownicy)
stary kabelek z wtyką do poduszki: 1K0-971-584
nowy kabelek z wtyką do poduszki oraz do kiery multifunkcyjnej: 1K0-971-584-C
stara kierownica bez przycisków multifunkcyjnych
nowa kierownica z przyciskami multifunkcyjnymi

Jeżeli po wymianie modułu kolumny kierownicy napotkaliście takie problemy jak ja powyżej czyli wyłączenie wspomagania, żółta kontrolka od wspomagania lub odczyt ze sterownika pokazał błąd:
02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
to poniżej wstawiam opis co i jak zrobić aby wszystko wróciło do normy:

Zanim rozpoczniesz kodowanie:
Podepnij VCDS i uruchom pojazd
Skręć kierownicą jeden obrót w prawo (1-2 sekundy przytrzymaj) a następnie jeden obrót w lewo (to samo, przytrzymaj) (tak aby wróciła idealnie do środka)
Delikatnie rusz pojazdem i pokonaj krótki dystans nie przekraczając 15km/h (może być 10-15 metrów)
Po przejechaniu na prostych kołach w/w odcinka zatrzymaj pojazd z kołami cały czas na wprost (nie gaś silnika)
Upewnij się, że kierownica nie poruszyła się (najlepiej cały czas trzymać ją ręką na wprost)
Nie wyłączaj silnika (zapłonu)

Kodowanie na włączonym silniku:
Sensor for Steering Angle (G85)

Wybierz z menu VCDS <44 - Steering Assist> następnie wybierz <Coding-II - 11> (lub <Sec.Access - 16>)
Wprowadź wartość 40168 aby odblokować podstawowe ustawienia
Naciśnij przycisk wykonaj <Do it>
Następnie przejdź do <Basic Settings - 04>
Wybierz grupę <060> i naciśnij przycisk <Go!>
Aktywuj podstawowe ustawienia naciskając na górze przycisk <ON/OFF/Next>
Po wciśnięciu w/w przycisku pierwsze pole powinno wskazywać "OK"
Naciśnij przycisk <Done, Go Back>
--------------nie jest to wymagane-----------------------
Żeby się upewnić, że podstawowe ustawienia powiodły się wejdź do <Measuring Blocks - 08>
wybierz Group 007 i naciśnij przycisk <Go!>
Sprawdź pole pierwsze, wartość powinna wskazywać między -1.5* i +1.5*
Naciśnij przcisk <Done, Go Back> a następnie <Close Controller, Go Back - 06>
--------------nie jest to wymagane-----------------------

Kolejna rzecz to Adaptacja Steering Limit Stop
Silnik dalej pozostaje uruchomiony
Wyśrodkuj kierownicę i przytrzymaj ją przez około 5-10 sekund
Skręć kierownicę do końca w lewą stronę i przytrzymaj przez około 5-10 sekund
Skręć kierownicę do końca w prawą stronę i przytrzymaj przez około 5-10 sekund
Wyśrodkuj kierownicę
Wyłącz silnik i zapłon
Następnie włącz zapłon
Odczekaj 5-10 sekund
Kontrolka kierownicy powinna się wyłączyć - jeśli nie to zrób krótką jazdę testową (u mnie nic to nie pomogło)

Ostatnia rzecz to: Sprawdzenie Steering Torque Sensor (G269)
Zanim rozpoczniesz zabawę z kierownicą:
Zapłon włączony
Silnik uruchomiony

Wybierz z menu VCDS <44 - Steering Assist> i przejdź do <Meas. Blocks - 08>
Wybierz "Group 001" i naciśnij przycisk <Go!>
Pole drugie pokazuje: Steering Torque Sensor (G269)
Następnie:
Skręć kierownicę dwukrotnie: najpierw do końca w lewo (przytrzymaj 1-2 sekundy) i od razu w prawo (1-2 sekundy) - wartość Torque podczas kręcenia powinna się zmieniać.
Następnie wyśrodkuj kierownicę (w moim przypadku w tym momencie problem ustąpił, żółta kontrolka kierownica znikła i włączyło się wspomaganie kierownicy)

Dla weryfikacji przejdź do "Group 004" i naciśnij przycisk <Go!>
Pole drugie: Power Supply (Terminal 15), specyfikacja powinna wyświetlać "Term. 15 ON"
Następnie wybieramy przycisk <Done, Go Back> oraz <Close Controller, Go Back - 06>

To tyle z mojego tłumaczenia opisu, u mnie wykonanie wszystkich powyższych czynności przyniosły oczekiwany efekt :)
Naturalnie aby cieszyć się przyciskami na kierownicy w dalszej kolejności musimy wykonać kodowanie, o którym pisał wcześniej dareckiigo2
dareckiigo2 pisze:Control Module Coding

The following is the label file for <16 – Steering Wheel> which needs to be reprogrammed..

* 0?xxxxx: Vehicle Type
o 0 = Normal
o 1 = Special Purpose (e.g., Taxi)
* 0x?xxxx: Transmission
o 0 = Manual Transmission
o 1 = Automatic Transmission
* 0xx?xxx: Steering Wheel
o 0 = Steering Wheel without Multifunction
o 1 = 3-Spoke Steering Wheel without Multifunction
o 2 = 3/4-Spoke Steering Wheel with Multifunction without Cruise Control
o 3 = 3/4-Spoke Steering Wheel with Multifunction with Cruise Control
* 0xxx?xx: Additional Equipment
o +1 = Tiptronic (Shift Paddles)
* 0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS)
o 0 = w/o Board Computer and w/o Cruise Control System (CCS)
o 1 = with Board Computer and w/o Cruise Control System (CCS)
o 2 = w/o Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
o 4 = with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
* 0xxxxx?: Rear Wiper
o 1 = Rear Wiper not installed
o 2 = Rear Wiper installed
Ostatnia rzecz to zakodowanie w nowym module kierownicy wszystkich funkcji, które dotychczas miał pojazd - w moim przypadku były to: TEMPOMAT, DOŚWIETLANIE ZAKRĘTÓW światłami przeciwmgielnymi (ale te opisy znajdziecie w podręczniku mettenosa p.t. "przydatne informacje kodowania")

Mam nadzieję, że opis się kiedykolwiek komuś przyda :)
By krisv -  26 lip 2011, 23:22
 mazowieckie
#47780
Fajnie ze działa w końcu :) nie wspomniałeś o problemie z klaksonami po 22 :P ( jak to mój ojciec do mnie powiedział , żebyśmy przestali eksperymentować i zdecydowali się w końcu na jeden dźwięk klaksonu :P:P:P)
By Pidzers -  26 lip 2011, 23:34
 dolnośląskie
#47783
krisv pisze:.....( jak to mój ojciec do mnie powiedział , żebyśmy przestali eksperymentować i zdecydowali się w końcu na jeden dźwięk klaksonu :P:P:P)
Dobrze się uśmiałem :lol:
ps; jaki klakson wybraliście :mrgreen: :lol:
By krisv -  27 lip 2011, 0:39
 mazowieckie
#47785
Sytuacja wyglądała mniej więcej tak
Dżemo już w kodowaniach grzebał i chcieliśmy jedna opcje wypróbować, i po adaptacji klakson zaczął piszczeć.
Wobec czego zapłon się wyłączyło tylko zęby hałasu nie robić.
Wpadłem na pomysł ze odłączę klakson który siedzi za kartka z halogenem.
Po wyciągnięciu wtyczki oznajmiłem z uśmiechem na gębie, ze już nie będzie piszczeć i można zapłon przekręcić.
Ku memu zdziwieniu u Dzema jest klakson dwutonowy ( za lewa i prawa kartka halogenów są dwa klaksony ). Po odłączeniu drugiego klaksonu dostałem tel od ojca ze już późno abyśmy zaprzestali wybierania tonu do klaksonów:P
By Dżemo -  27 lip 2011, 10:13
 -------
#47796
Najmniej istotne było w tym wszystkim to, że cała historyjka miała miejsce na osiedlu domków jednorodzinnych o godzinie 22:20 :mrgreen:
Próba dźwięków klaksonów (dwutonowych) do tego zaczął padać deszcz no i te wspaniałe komary ;) - prawie jak na biwaku hehe
Awatar użytkownika
By Krzycho -  31 lip 2011, 18:28
 małopolskie
#47938
u mnie aby przyciskami po prawej stronie zmieniać piosenki albo stacje pierwsze muszę wybrać przyciskiem menu (to ten nad przyciskiem OK) pozycję Audio na kompie.
By soja -  01 sie 2011, 9:06
 zachodniopomorskie
#47964
Witam i proszę o pomoc. Mam golfa z pełnym MFA z 2005r. Do kierownicy trójramiennej chcę zamontowac przyciski. Wiem, że muszę zmienić moduł, taśmę, kupić przyciski. I co dalej?. W jaki sposób dowiedzieć się jaki model przyciskow kupić (będę kupował w serwisie) oraz reszte osprzętu/.
By Dżemo -  01 sie 2011, 17:54
 -------
#47976
No pewnie, że lepiej kupić gotową kierownicę multifunkcyjną z przyciskami - inaczej nie wiem czy dasz radę dobrać oddzielnie same przyciski a do tego czy będziesz w stanie doprowadzić okablowanie niezbędne do poprawnego działania przycisków.

Wszystko masz opisane w tym poście na stronach 1 i 2.
1. Kup kierownicę - wejdź do działu sprzedam i znajdź ofertę użytkownika "genas" - widziałem, że ostatnio miał kolejną kierę do sprzedania (ja brałem od Niego i wszystko jest git)
2. Kup moduł kolumny kierownicy (cały spis modułów masz również na stronie 1) - ja mam z końcówką AQ i działa wszystko.
3. Kup kabelek, który zepnie Ci kolumnę kierownicy z poduszką bezpieczeństwa i kierownicę MULTI (wszystko opisałem w tym dziale)
4. Na samym końcu kodowanie według opisu ze strony 1, 2 (lub z działu Miniwarsztatownia z postu "Przydatne informacje kodowania")
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 91