Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By puen -  26 maja 2014, 21:06
 dolnośląskie
#132800
niestety stary akumulator został oddany do utylizacji przy kupnie nowego a był od nowości nie wymieniany aż dziwne że pociągnał 8 lat
auto odebrałem z warsztatu ale powiedzieli że problem nadal występuje, przy odbiorze wspomaganie zaskoczyło po 1-2 sekund od odpalenia i chodzi lżej niż oryginalna zdemontowana
powiedzieli że sprawdzali bezpieczniki i wszelkie kable ale nie jestem co do tego pewien bo prosiłem o przemontowanie końcówek drążków co się nie wydarzyło
zamontowali chyba źle kierownice lekko skręcona w prawo, na krótkim odcinku miałem wrażenie że lżej skręca w prawą stronę zaraz jadę na dłuższy test
prognoza pogody przewiduje opady przez 2dni sprawdzę jak wtedy wspomaganie w środę podjadę w 3 różne miejsca do elektryków samochodowych z kontaktów które zebrałem przez znajomych
a co powiecie na to że trzeba wgrać na nowo nastawy skrętu kół ? jaka jest kolejność programowania ?
może ktoś z Wrocławia lub Dolnośląskiego poleci kogoś godnego zaufania gdzie podjechać lub jest ktoś z forum kto pomoże ?
Ostatnio zmieniony 26 maja 2014, 23:10 przez puen, łącznie zmieniany 1 raz.
By puen -  26 maja 2014, 23:06
 dolnośląskie
#132842
dzięki za zainteresowanie moim problemem
jestem po jeździe testowej i wspomaganie działa raczej tak samo w obie strony możliwe że miałem takie wrażenie przez przesuniętą w stronę prawa ustawienie kierownicy do jazdy prosto
wspomaganie włączyło się podobnie 1-2 sekund po uruchomieniu silnika
wiem że elektryczne wspomaganie ustala opory i płynność działania zależnie od prędkości
na używanej przełożonej przekładni z A3 przy wyższych prędkościach raczej tak samo ale przy zakrętach i parkowaniu jestem w szoku bo wspomaganie działa o wiele lepiej niż na dotychczasowej oryginalnej przekładni, praktycznie jednym palcem można manewrować
pokręciłem na parkingu 3kółka w prawo 3kółka w lewo i 3 ósemki i działa elegancko
czekam na deszcz aby zweryfikować po jakim czasię uruchomi się wspomaganie przy wilgoci

znalazłem na forum 2 wpisy z podonym problemem ale niestety z '09 i '10 roku i bez dalszych informacji czy uporali się z tym problem wysłałem PW do autorów tych postów jednak bez odpowiedzi... mogą mieć już nowszą generację golfa :)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  26 maja 2014, 23:22
 śląskie
#132845
Pod vcds można ustawić sobie pod siebie jak ma mocno działac wspomaganie.
czy kręcimy trzymając mocno kierownicę czy dosłownie jedynie małym palcem
Awatar użytkownika
By Krzycho -  27 maja 2014, 9:36
 małopolskie
#132870
dexter23pl pisze:Pod vcds można ustawić sobie pod siebie jak ma mocno działac wspomaganie.
czy kręcimy trzymając mocno kierownicę czy dosłownie jedynie małym palcem
ale nie we wszystkich generacjach, ale łatwo można to sprawdzić...

wchodzimy w:
Address 44: Steering Assist
Part No: 1K1 909 144 F
Component: EPS_ZFLS Kl.9 1301

i jeżeli wartość: Kl jest mniejsza od 20 to można sobie zmieniać intensywność działania wspomagania...
By puen -  27 maja 2014, 10:47
 dolnośląskie
#132878
czy po zmianie przekładni z tematem przekręconej kierownicy w prawą stronę do jazdy na wprost powinienem jechać na geometrię kół czy to temat przestawienia o jeden ząbek o czym wspomniał SZARWUS ?
przyjrzałem się dokładnie oryginalnej przekładni którą wymontowali i chyba jednak zmienili jedną końcówkę drążka
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  27 maja 2014, 11:00
 śląskie
#132879
zdejmij poduszkę kierownicy i sprawdź czy zgadza się znak na klinie i kierownicy.
Raczej tam będzie dobrze. raczej na drążkach będzie nie ustawione.
By puen -  27 maja 2014, 20:54
 dolnośląskie
#132933
dzisiaj we Wrocławiu były potężne opady po wyjściu z pracy i odpaleniu wspomaganie włączyło się po 3-4 sekundach
to nie wiem co o tym sądzić ? używana przekładnia jest również uszkodzona pod kątem sterownika ? czy celować w kabelki i elektrykę ? na geometrię szkoda mi jechać wywalać kasę jeżeli przyjdzie jednak wymieniać znowu przekładnię na starą lub jeszcze inną
jutro podjadę do elektryka i zlecę sprawdzenie wiązek kabli jak polecił Krzycho
By maverick -  27 maja 2014, 23:34
 lubelskie
#132987
puen pisze:dzisiaj we Wrocławiu były potężne opady po wyjściu z pracy i odpaleniu wspomaganie włączyło się po 3-4 sekundach
to nie wiem co o tym sądzić ? używana przekładnia jest również uszkodzona pod kątem sterownika ? czy celować w kabelki i elektrykę ? na geometrię szkoda mi jechać wywalać kasę jeżeli przyjdzie jednak wymieniać znowu przekładnię na starą lub jeszcze inną
jutro podjadę do elektryka i zlecę sprawdzenie wiązek kabli jak polecił Krzycho
Czy zmienili koncowke,czy nie,to maglownica z jednego auta nie bedzie plug&play w innym aucie.
Pasowalo by zbieznosc zrobic.
Poza tym,jesli kierownica nie jest ustawina na wprost,auto powinno sciagac,bo system "mysli" ze mamy zajebisty boczny wiatr i probuje tak jakby "kontrowac"
By puen -  28 maja 2014, 16:06
 dolnośląskie
#133041
zrobiłem geometrię teraz kierownica jest na wprost czy potrzebna jest po tym jeszcze adaptacja czujnika skrętu ?
podjechałem do elektryka i wyszło że prąd startowy jest mocno zaniżony
z miernikiem na ostudzonym silniku przy rozruchu prąd był za niski a po 1-2 sekundach auto łapie odpowiedni prąd i wspomaganie w tym samym momencie zaczyna działać
wsadzono inny akumulator wystudzono silnik i podobne zachowanie
na ciepłym silniku przy ponownym odpalaniu nie ma objawu zaniżonego prądu oraz wspomaganie działa od razu
1-2 sekundy jestem w stanie przeżyć opóźnionego startu wspomagania ale ten prąd startowy jest niepokojący
puki co pośmigam i zobaczę czy ten czas do startu wspomagania się nie wydłuży
By puen -  28 maja 2014, 16:36
 dolnośląskie
#133044
akumulator kupiłem jako nowy
Bosh Silver S4 (008) 680A (EN) 74Ah
0 92 S40 080
na test wsadzono akumulator o takich samych parametrach
a wy jakie macie aku w swoich piątkach ?

EDIT:
problem powrócił znowu czas do wystartowania wspomagania się wydłużył
czy w te ciepłe dni świece żarowe mogą mieć wpływ na zaniżony prąd rozruchowy ?
kolejne pytanko czy immobilizer może mieć związek ze wspomaganiem ? może po wymianie akumulatora jakoś się rozkodował ?
po odpaleniu silnika dioda immobilizera sygnalizuje kilka mrygnięć kiedy się to uspokaja zaczyna działać wspomaganie
immo marki SEO PERFECT zamontowane fabrycznie w polskim salonie VW
By emess -  03 lip 2014, 7:51
 -------
#136529
Witam wczoraj wjechałem w wielką dziurę prawym kołem, zatrzymałem się żeby zobaczyć czy nic się nie stało, zgasiłem silnik. Wsiadam odpalam a tu kontrolka od wspomagania świeci się na czerwono. Czy ktoś może mi powiedzieć co jest grane ?
i jeszcze jedno, jutro muszę zrobić 300 km czy mogę tak jechać ? Pozdrawiam.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12