Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By rgti -  30 sty 2010, 12:41
 -------
#21168
hej

Borykam sie od jakichs 3 tygodni z problemem zwiazanym ze wspomganiem kierownicy. Mianowicie na silniku elektrycznym wspomagania jest obudowa od sterowania tym silnikiem elektrycznym ktora ulegla u mnie uszkodzeniu od jakiegos uderzenia albo rozszczelnienia sie( jazda w taka pogode i po dobrych zaspach powoduje gromadzenie sie w okolicy tej obudowy sniegu). W kazdym razie ta czesc spalila sie i wspomaganie przestalo dzialac(zapalila sie kontrolka na desce''kierownica'').

Podpialem pod komputer to nawet neichcial sie polaczyc ze wspomaganiem. Jesli chodzi o wymiane tego to nie mozna dokupic samej obudowy albo silnika elektrycznego w aso jako calosci. Mozna jedynie zamowic cala maglownice czy tez przekladnie kierownicza ktora kosztuje 5 tys zl!!!!(*****??). Dodatkowo na tej obudowie ktora ulegla uszkodzeniu byl numer czesci na naklejce, ktorej nie mam. Ten numer nie wystepuje w etce bo wyglada na to ze przy zamawianiu calosci trzeba kierowac sie nr. maglownicy. Jako ze nie mam auta na gwarancji kupilem maglownice uzywana o tym samym nr czesci co u mnie.

Wyglada identycznie, silnik oraz ta obudowa. Wiec wymienilem obudowe na ta sprawna, i wspomaganie zaskoczylo. Nie wiem czy wspomaganie elektryczne odpowietrza sie, ale zrobilem taki sam motyw jak przy pompach wspomagania na pasku czyli maksymalnie skrecilem kierownice w jedna strone i przytrzymalem kilka sekund, powtorzylem to w druga strone i po chwili mialem juz wspomaganie takie jak powinno byc, przy okazji kontrolka ''kierownica'' zgasla na desc. Pojezdzilem tak 3 dni wszystko bylo super.

Wczoraj w nocy zawracalem autem na ulicy i mialem kierownice skrecona do oporu, po wyprostowaniu zapalila sie kontrolka i wspomaganie znow skonczylo sie. Dzis sprawdzilem od dolu wszystko ok, rozpialem kostki przepialem od nowa. wyczyscilem je sprezarka. Niestety nic sie nie dzieje. Wspomagania nie ma. Tylko zastanawia mnie jedno, bo slychac jakby cykanie gdzies na tym silniku elektrycznym co kilka sekund -auto nie jest odpalone, nie ma przekreconej stacyjki, jedynie prad z akumulatora.

jesli chodzi o silniki elektryczne wspomagania to jest wiele identycznych pasujacych od passata golfa vw caddy, audi a3 - wizualnie sa takie same, wszystkie pasujace jedynie, maja na obudowie naklejke z nr i numery sie roznia koncowkami niestety nie potrafie stwierdzic jaki ja mialem nr...

Dzis poznym popoludniem pojade na komputer moze cos pokaze...

jesli ktos moze cos wie na temat takiej przypadlosci to prosze o pomoc

pozdrawiam
By art1122 -  20 cze 2010, 20:36
 śląskie
#26838
Witam zaświeciła mi sie kontrolka wspomagania kierownicy na żółto podjechałem z tym na kompa aby skasować ten błąd . Po skasowaniu przejechałem ok 40 km i kontrolka znów sie zaświeciła wie ktoś co to moze być ? miał ktoś podobny problem ?
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2010, 15:12 przez art1122, łącznie zmieniany 1 raz.
By poek -  21 cze 2010, 21:37
 śląskie
#26897
Poza tym.... zanim skasujesz błąd, pomyśl co go spowodowało i postaraj się usunąć usterkę.
By art1122 -  07 wrz 2010, 15:00
 śląskie
#29607
Witam dziś podłączyłem VAG'a i wyświetliłmi sie taki błąd :
00573 czujnik momentu obrotowego kierownicy (G269)
008 - Niezrozumiały sygnał

Dodam że jezeli krece kierownicą w lewo to nie wyskakuje ten bład natomiast przy skrecie w prawo od razu wyskakuje na nowo
Co radzicie ? Ktoś kiedyś mi coś gadał zeby przeprowadzić adaptacje wie ktoś czy to pomoże i jak to zrobić ?

Wyświetlił mi sie równiez 2 bład a mianowicie :

17057 świeca żarowa cylinder 3 (Q12): usterka elektryczna w obwodzie
P0673 - 000 - -
By krisv -  07 wrz 2010, 15:27
 mazowieckie
#29610
art1122 pisze:Witam dziś podłączyłem VAG'a i wyświetliłmi sie taki błąd :
00573 czujnik momentu obrotowego kierownicy (G269)
008 - Niezrozumiały sygnał

Dodam że jezeli krece kierownicą w lewo to nie wyskakuje ten bładnatomiast przy skrecie w prawo od razu wyskakuje na nowo
Co radzicie ? Ktoś kiedyś mi coś gadał zeby przeprowadzić aadaptacje wie ktoś czy to pomoże i jak to zrobić ?

Nie Skrecaj w prawo :P

Zarcik :)

Mam u siebie ten sam problem. poki co od czasu do czasu usuwam blad. Wspomaganie np u mnie smiga bez zarzutow. U mnie nawet podobny blad wyskakuje :/
By art1122 -  07 wrz 2010, 15:39
 śląskie
#29612
u mnie też działa normalnie tylko swieci kontrolka co mnie denerwuje i chciałbym sie pozbyc tej usterki

co do błedu ze świecą to własnie je zmierzyłem i 3 mają po ok 1,5 ohma a jedna ma (grubo poleciała :D ) ok 98 ohma wiec jest uszkodzona i teraz moje pytanie brzmi czy wymienic tylko ta 1 czy wszystkie 4 ?
By pszczolek -  12 wrz 2010, 21:09
 mazowieckie
#29851
Nie chce straszyć ale ten błąd świadczy o tym ze bedziesz miał za jakis okres czasu problem z elektrycznym wspomaganiem.
Kiedys czytalem na forum vw podobny watek..zakonczylo się to wymiana wspomagania.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 wrz 2010, 16:06
 pomorskie
#29886
fredric pisze:
Ale mogę się mylić :)

niestety tak jest, w Mk5 nie ma żadnego zbiorniczka i płynu hudraulicznego, listwę napędza silniczek elektryczny


pszczolek
od razu nie strasz kolegi, ja przede wszystkim podpiął bym pod VAG-a i w blokach pomiarowych koła kierownicy sprzawdził, czy przypadkiem jakiś magik źle nie założył kierownicy względem sterownika modułu kierownicy, podobny przypadek miał kumpel w Mk4 z palącą się kontrolką a jak wszedłem w bloki pomiarowe to przyczyna okazała się banalna, ktoś kiedyś zdejmował kierownicę i ponownie założył ją źle tzn. nie ustawił odpowiednio czujnika skrętu względem kiery gdyż był przestawiony o jeden obrót, dodatkowo słyszalny był "zgrzyt" taśmy przy maksymalnym skręcie w jedną stronę - to wynik źle ustawionego czujnika skrętu bo taśmy już nie starczało, no i adaptacje warto też zrobić
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12