Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#242197
Budżak pisze:Aktual.

Bez VCDSa też da radę skasować przegląd (nie chodzi mi o inspekcję olejową, żeby była jasność).

Procedura: :oczko:
1. Włączamy światła awaryjne.
2. Naciskamy i trzymamy przycisk 0.0/SET.
3. Trzymając przycisk 0.0/SET włączamy zapłon.
4. Na FISie pojawi się komunikat "Czy cofnąć termin przeglądu?"
5. Klikamy OK.
6. KONIEC :cool:


Źródło:

jesteś pewny że to dotyczy Golfa V?
#242199
Mettenoos pisze:
Budżak pisze:Aktual.

Bez VCDSa też da radę skasować przegląd (nie chodzi mi o inspekcję olejową, żeby była jasność).

Procedura: :oczko:
1. Włączamy światła awaryjne.
2. Naciskamy i trzymamy przycisk 0.0/SET.
3. Trzymając przycisk 0.0/SET włączamy zapłon.
4. Na FISie pojawi się komunikat "Czy cofnąć termin przeglądu?"
5. Klikamy OK.
6. KONIEC :cool:


Źródło:

jesteś pewny że to dotyczy Golfa V?
No zapomniałem dodać, że chodzi o Golfa V z licznikiem Premium.

Zdjęcie wklejałem kilka postów wcześniej.
Obrazek
Awatar użytkownika
By arti8383 -  03 lut 2018, 16:22
 dolnośląskie
#261666
Panie i Panowie dzisiaj po jakimś miesiącu jazdy z inspekcją moje uszy w czasie poruszania się autem usłyszały długi sygnał wydobywający się z deski. Wcześniej miałem kluczyk pod spodem 8900km i zegarek z liczbą 30, po około 5-6odpaleniach został klucz z 8900km. Dzisiaj jadąc po około 1km słyszę piiiiiiiiii cisza i po minucie znów piiiiii. Zatrzymałem się i wykasowałem ręcznie inspekcję po czym jest cisza, nic już nie piszczy. Tu właśnie zwracam się do was z pytaniem, czy ten dźwięk informuje mnie o wizycie w aso? Płyny świeże, hamulce nowe a w czasie jazdy nic mi na zegarach się nie wyświetla.
#261667
arti8383 pisze:
03 lut 2018, 16:22
Zatrzymałem się i wykasowałem ręcznie inspekcję po czym jest cisza, nic już nie piszczy. Tu właśnie zwracam się do was z pytaniem, czy ten dźwięk informuje mnie o wizycie w aso? Płyny świeże, hamulce nowe a w czasie jazdy nic mi na zegarach się nie wyświetla.
samochód to nie istota myśląca i nie wie kiedy jest płyny ustrojowe wymieniasz, jest ściśle zaprogramowany na określony harmonogram prac, po każdej wymianie oleju czy też dokonanym przeglądzie w ASO lub też poza ASO - to nie ma znaczenia, należy zresetować wskazania komputera pokładowego to w przyszłości nie będzie ci zawracać głowy w trasie podczas słuchania Zenka, Sławomira czy też innego Twojego ulubionego wykonawcy :P . Jeśli robisz przegląd przed wskazaniem terminu przez komputer pokładowy to należy dokonać tzw. wywołania potrzeby serwisowej poprzez odpowiednią konfigurację klawiszy
#261676
Czyli krótko pisząc sygnał który się wydobywał był spowodowany nie wykasowaniem inspekcji?

Wiesz zawodowo prowadzę warsztat który reanimuje starszą motoryzację, kiedy przygotowuje golfa mk1 czy mercedesa w123 pod malowanie czy spawanie nie boję się komputera który może ześwirować. Tutaj mój mały pies siedzący na fotelu pasażera 4KG powoduje pipczenie :) dobrze że przy wymianie świec czy zmianie rozrządu nie muszę ustawiać VAGIEM specjalnego trybu serwisowego aby po wymianie wybudzić gofra w tryb użytkownika.

Z góry dziękuję za pomoc :)
#261690
arti8383 pisze:
03 lut 2018, 18:37
Czyli krótko pisząc sygnał który się wydobywał był spowodowany nie wykasowaniem inspekcji?
co prawda od 6 lat już nie mam golfa V ale nie kojarzę aby podczas jazdy "gongał" mi inspekcję serwisową, zawsze to było przy odpalaniu po włączeniu zapłonu więc podejrzewam coś innego i wskazanym byłoby zrobienie autoscanu VCDS-em
#261737
Miałem klucz pod nim 8900km po czym zegar i 30, po paru dniach przy odpalaniu tylko klucz inspekcji. Dzisiaj władowałem VAGA w OBD i prócz błędu anteny czysto. Tak jak opisałem usterkę wcześniej, zatrzymałem się z boku i skasowałem inspekcję, po wykasowaniu cisza a zrobiłem już 150km. Zastanawia mnie po co mi inspekcja się wyświetla prawie 9tyś przed wizytą i co oznacza zegar z liczbą 30. Domyślam się ze jest to jakaś informacja że coś i coś po 30odpaleniach się pojawi lub nie :) No i bonus :) inspekcja 8900km zrobiłem na jednym odpaleniu 350km i po ponownym przekręceniu kluczyka nadal 8900km.

Nie wiem może ten typ tak ma :) ważne że jest cisza i nic się nie wyświetla :)
#261742
OK a po 30dniach co się stanie jesli się nie zjawie w serwisie i zegarek dobije do zera? Na paru forach znalazłem odpowiedz że będzie piszczeć :) Dobra ok wchodzę na inne forum i czytam że pisk został rozwiązany wymianą baterii w nadajniku imo czyli w kluczyku? Pośmigam autem i jak zacznie piszczeć to dam znać no chyba że kolejny serwis oleje w sensie nie wykasuję inspekcji
#261748
arti8383 pisze:
05 lut 2018, 23:38
OK a po 30dniach co się stanie jesli się nie zjawie w serwisie i zegarek dobije do zera?
nastąpi godzina zero inaczej zwana godziną W - samochód wybuchnie i rozleci się w drobny mak. Naprawdę aż tak do tyłu jesteś z nowinkami i gadżetami w motoryzacji?

Nic się nie stanie poza nieustannym komunikatem który po zdaje się zacznie przechodzić w minusowe wskazania, jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi bo mogę już nie pamiętać
arti8383 pisze:
05 lut 2018, 23:38
Na paru forach znalazłem odpowiedz że będzie piszczeć :) Dobra ok wchodzę na inne forum i czytam że pisk został rozwiązany wymianą baterii w nadajniku imo czyli w kluczyku?
zestaw wskaźników nigdy nie pipczy :P bez powodu a powodów może być wiele i połączone to jest zawsze z zaświeceniem MIL w kolorze czerwonym ewentualnie żółtym lub komunikatem na FIS-ie, może tu być brak płynu do spryskiwaczy, może to być za mało płynu hamulcowego, może to być immobilizer, może to być za mało płynu chłodzącego i wiele innych, dyskutowanie o tym nie znając przyczyn, treści komunikatu czy rodzaju kontrolki to jak pójście 30 listopada do szkoły i wzięcie udziału w laniu wosku :tooth:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10