Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#231796
Dzięki Artur, ale z tego co widzę po moich zdjęciach tej wtyczki nie ma w tym samym miejscu. Te czarne plastiki przysłaniają mi dostęp do wtyczki. Co prawda śrub nie odkręcałem, wyjąłem tylko schowek, gdy robiłem te zdjęcia.
Lecz z tego co widzę to wtyczka powinna być na wysokości tej metalowej blachy, a u mnie tej wtyczki nie ma.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  20 cze 2016, 10:35
 dolnośląskie
#231800
rapet pisze:Dzięki Artur, ale z tego co widzę po moich zdjęciach tej wtyczki nie ma w tym samym miejscu. Te czarne plastiki przysłaniają mi dostęp do wtyczki. Co prawda śrub nie odkręcałem, wyjąłem tylko schowek, gdy robiłem te zdjęcia.
Lecz z tego co widzę to wtyczka powinna być na wysokości tej metalowej blachy, a u mnie tej wtyczki nie ma.
sprawdź moduł kierownicy. Auto masz z 2006 roku wiec kabelek powinien być już pociągniety
#231816
robson119 pisze:Żarło żarło... i zdechło :]
Dwa dni temu w trakcie jazdy na tempomacie zauważyłem, że się sam rozłączył, po chwili załączył i ponownie wyłączył się i tak do dziś.. :/ suwak na manetce w pozycji "on". Podpiąłem dziś pod vcds sprawdzając reakcje na przyciski (wszystko ok) oraz reakcja na pedała ( wszystko ok). Po wejściu w silnik wywaliło mi 2 błędy:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 B HW: 028 101 147 8
Component: R4 1,9L EDC G000SG 5645
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D9462687
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00000 028 00001
VCID: 224FEEBB845F

2 Faults Found:
18107 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel Electronics
P1699 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 124.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Bin. Bits: 11001000
Bin. Bits: 00000000
(no units): 1.0

16952 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
P0568 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 124.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Bin. Bits: 11001000
Bin. Bits: 00000000
(no units): 1.0

Readiness: 0 0 1 1 1

W kierownicy brak błędów. Co zrobiłem... na początku się wkur...em, a potem zabrałem się do roboty. Rozebrałem całą manetkę (sugerując się tym, że błąd E45 to podobno manetka). Sprawdziłem wszystkie kabelki (wszystko ok tylko dwa mają pęknięcie - sprawdziłem połączenie oraz oporność i wszystko git), połączenia na płytkach, ala"suwaki" które poruszają się po płytce (poodginałem blaszki) oraz styki z płytkami i wszystko OK. Przeczyściłem wszystko, poskładałem i dupa. Pytanie czy ścieżki na płytce mogły to spowodować tzn uległy wytarciu i dlatego taki problem? Jak np dzieje się to ze ścieżkami w silniczkach od klimatronika?
Panowie doszedłem o co kaman ehh... Zamówiłem moduł kierownicy o nr 1K0-953-549-A HW 034 i SW 0070 a moj oryginalny sterownik był o nr tym samym czyli 1K0-953-549-A z tym ze HW 012 i SW 0030. Zamontowałem kupiony moduł, włączyłem tempomat i odrazu kontrolka sie zaświeciła na desce :D zadowolony przeszedłem do adaptacji czujnika G85 (bo po odłączeniu modułu traci sie adaptacje czyli brak wspomagania) no i tu powstał problem bo nie mogłem go zaadoptować :/ kierują sie ciekawością wszedłem w steering wheel sprawdzić nr modułu hmm... Co sie okazało nr to 1K0-953-549-AF masakra czyli typ 2 taśma a według tabeli http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Versions mam typ 1 no i dupa. Zamontowałem stary moduł zakodowalem g85 i wszystko działa oprócz tempomatu :] zamówiłem kolejny moduł z tym ze o takim samym HW I SW. Dziwne bo jeżeli moduły występują z oznaczeniem A i AF to czemu na tym który zamówiłem było oznaczenie z literka "A" ,a w steering wheel pokazuje "AF". Idź pan w ch.j z taka robotą :)
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  20 cze 2016, 15:22
 dolnośląskie
#231847
rapet pisze:To prawda, listopad 2006 dokładnie.
kabelek powinien być. sprawdź głębiej nad bordnetzem przy samej ścianie grodziowej. przyświeć latarką - wtyczka musi być :cool:
rapet pisze:Wyjaśnij określenie "sprawdź moduł" proszę. Na pewno będzie w wersji LOW jako, że w aucie nie ma nic (żadnej multi kiery, komputera pokładowego itd.)
drugim sposobem jest rozbebeszenie kierownicy (wyjecie poduszki oraz demontaż modułu kierownicy). jeśli jest kabelek a obstawiam że jest, to masz we wtyczce modułu kierownicy zajęty pin nr 13 :oczko:
#232386
Ja w swojej golfinie tempomat mam seryjnie, jednak... Jest to samochód niestety od handlarza i ostatnio wyszły problemy:
Tempomat nie zawsze działa. Te same warunki raz działa raz nie działa. Wyłączenie w włączenie silnika nic nie daje.
Jest jednak w tym pewna prawidłowość. Gdy przestaje działać tempomat przestaje również prawidłowo działać przednia prawa szyba i prawe lusterko. Opis sytuacji (szyba lekko uchylona) pociągam przycisk od szyby zeby sama się zamnęła (aut. szyby), a szyba zaczyna się otwierać do końca. Tak samo się dzieje przy domykaniu szyb z kluczyka. Jakiś pomysł co z tym zrobić? Dodam ze po diagnostyce nie było błędów.
#232390
kamilex101 pisze:Ja w swojej golfinie tempomat mam seryjnie, jednak... Jest to samochód niestety od handlarza i ostatnio wyszły problemy:
Tempomat nie zawsze działa. Te same warunki raz działa raz nie działa. Wyłączenie w włączenie silnika nic nie daje.
Jest jednak w tym pewna prawidłowość. Gdy przestaje działać tempomat przestaje również prawidłowo działać przednia prawa szyba i prawe lusterko. Opis sytuacji (szyba lekko uchylona) pociągam przycisk od szyby zeby sama się zamnęła (aut. szyby), a szyba zaczyna się otwierać do końca. Tak samo się dzieje przy domykaniu szyb z kluczyka. Jakiś pomysł co z tym zrobić? Dodam ze po diagnostyce nie było błędów.
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=5 ... ykam+a+ona
#232406
Dexter23pl pisze:
kamilex101 pisze:Ja w swojej golfinie tempomat mam seryjnie, jednak... Jest to samochód niestety od handlarza i ostatnio wyszły problemy:
Tempomat nie zawsze działa. Te same warunki raz działa raz nie działa. Wyłączenie w włączenie silnika nic nie daje.
Jest jednak w tym pewna prawidłowość. Gdy przestaje działać tempomat przestaje również prawidłowo działać przednia prawa szyba i prawe lusterko. Opis sytuacji (szyba lekko uchylona) pociągam przycisk od szyby zeby sama się zamnęła (aut. szyby), a szyba zaczyna się otwierać do końca. Tak samo się dzieje przy domykaniu szyb z kluczyka. Jakiś pomysł co z tym zrobić? Dodam ze po diagnostyce nie było błędów.
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=5 ... ykam+a+ona
Czyli wystarczy coś podłożyć pod szybę? A masz jakiś pomysł z tempomatem?
#232427
kamilex101 pisze:
Dexter23pl pisze:
kamilex101 pisze:Ja w swojej golfinie tempomat mam seryjnie, jednak... Jest to samochód niestety od handlarza i ostatnio wyszły problemy:
Tempomat nie zawsze działa. Te same warunki raz działa raz nie działa. Wyłączenie w włączenie silnika nic nie daje.
Jest jednak w tym pewna prawidłowość. Gdy przestaje działać tempomat przestaje również prawidłowo działać przednia prawa szyba i prawe lusterko. Opis sytuacji (szyba lekko uchylona) pociągam przycisk od szyby zeby sama się zamnęła (aut. szyby), a szyba zaczyna się otwierać do końca. Tak samo się dzieje przy domykaniu szyb z kluczyka. Jakiś pomysł co z tym zrobić? Dodam ze po diagnostyce nie było błędów.
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=5 ... ykam+a+ona
Czyli wystarczy coś podłożyć pod szybę? A masz jakiś pomysł z tempomatem?
Raczej wymiana sterownika najlepsza opcja.
Z tempomatem nie wiem. sprawdź jaki jest błąd w sterowniku

Taka ciekawostka do do tempomatu.... kiedyś pisałem że nie da się lub za wolno jechałem uaktywnić tempomat na biegu wstecznym. A wczoraj odkryłem że to nie taki prosty mechanizm,,, jedziemy na tempomacie, wybijamy z biegu na luz bez sprzęgła.
I po chwili obroty silnika spadają i tempomat sam się wyłącza.... hmm ciekawe,,,, Może komp widzi że mimo dodania gazu prędkość się nie zwiększa?
#232605
A-R-T-U-R pisze:
rapet pisze:Dzięki Artur, ale z tego co widzę po moich zdjęciach tej wtyczki nie ma w tym samym miejscu. Te czarne plastiki przysłaniają mi dostęp do wtyczki. Co prawda śrub nie odkręcałem, wyjąłem tylko schowek, gdy robiłem te zdjęcia.
Lecz z tego co widzę to wtyczka powinna być na wysokości tej metalowej blachy, a u mnie tej wtyczki nie ma.
sprawdź moduł kierownicy. Auto masz z 2006 roku wiec kabelek powinien być już pociągniety
modul juz znany :)
1K0 953 549 AN
#234037
Witam, chce zamontować tempomat w moim 2008, manetkę już założyłem, kabelek jest na miejscu, muszę jeszcze zmienić moduł kierownicy bo mój jest lowline z końcówką BB sw0070, stąd moje pytanie czy moduł może być z software niższym niż mój czy musi być sw0070 lub wyższy? Doczytałemw tym temacie, że moduły BC potrafią kaprysić z tempomatem. Chcę założyć moduł Midline że względu na cenę i brak potrzeby dalszych modyfikacji.
Czy podejdzie np. moduł AF - też ma sw 0070 i czujnik skrętu i jest w wersji midline. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  14 lip 2016, 16:51
 warmińsko-mazurskie
#234073
Może lepiej troszkę poczekać, może coś przyoszczędzić i kupić lepszy moduł kierownicy np. highline żeby na przyszłość mieć większe pole popisu przy jakimś modzeniu :oczko: :unsure: sam wiem z własnego doświadczenia,: a nic nie będę robił tylko tempomat zamontuje i starczy :) kupiłem moduł AF tylko pod tempomat i jakoś było, ale tak człowiek popatrzył w kartoteki i gdzieś na necie co można porobić-pomodzić przy autku i co Koledzy mieli porobione to się też zachciało różnych rzeczy i tak trochę się nazbierało tego i można powiedzieć, że apetyt rośnie w miarę jedzenia :oczko: trzeba wszystko podmieniać-zmieniać ale teraz wychodzę z takiego założenia że od razu kupić lepszą rzecz i mieć spokój na dłużej :) ogólnie to na Twoim miejscu to bym przyoszczędził trochę $$$ i bym kupił jakiś lepszy moduł, a na pewno się przyda na przyszłosć :yes2: Oczywiście zrobisz jak uważasz, jak to ja mówię : jesteś dorosły i wiesz co robisz :oczko:
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 80