Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By ezop11 -  17 lis 2008, 21:59
 -------
#13113
Wiesiek74 pisze:Jak wyg³±da procedura aktywacji jaki kana³ i jakie warto¶ci trzeba wpisaæ?
Prosze bardzo:
modó³ kierownicy - (16)
0?xxxxx: Vehicle Type
0 = Normal
1 = Special Purpose (e.g Taxi)
0x?xxxx: Transmission
0 = Manual Transmission
1 = Automatic Transmission
0xx?xxx: Steering Wheel
0 = Steering Wheel without Multifunction
1 = 3-Spoke Steering Wheel without Multifunction
2 = 3/4-Spoke Steering Wheel with Multifunction without Cruise & Voice Control
3 = 3/4-Spoke Steering Wheel with Multifunction with Cruise & Voice Control
0xxx?xx: Additional Equipment
+1 = Tiptronic (Shift Paddels)
0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS)
0 = w/o Board Computer and w/o Cruise Control System (CCS)
1 = with Board Computer and w/o Cruise Control System (CCS)
2 = w/o Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
4 = with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
0xxxxx?: Rear Wiper
1 = Rear Wiper not installed
2 = Rear Wiper installed
ze strony: http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_ ... 281K/5M%29 jeszcze jedna strona gdzie mo¿na zapoznaæ siê z kodowaniem : http://de.openobd.org/vw/golf_1k.htm
By Mohikan -  18 lis 2008, 15:23
 -------
#13118
Moze ktos powiedziec dok³adnie do czego jest ten czarny kabelek do³aczony w zestawie z manetka tempomatu???
Tempomat za³ozony ale nie aktywowany...cos mnie pokusi³o i chcia³em za³ozyc w servisie skody.Po montazu manetki ch³opaki po konsultacjach ze swoim serwisem vw stwierdzili ze nie moga go aktywowac bo mam z³y sterownik kolumny kierowniczej.Moze ktos ma jakies sugestie jak to rozwiazac bo na chwile obecna manetka zalozona a tempomatu niet...zosta³ mi ten czarny kabelek i nie wiem czy jego montaz jest konieczny czy nie......
Awatar użytkownika
By maluszek -  18 lis 2008, 16:50
 mazowieckie
#13122
Mohikan pisze:Moze ktos powiedziec dok³adnie do czego jest ten czarny kabelek do³aczony w zestawie z manetka tempomatu???
Ten kabelek s³u¿y dok³adnie do komunikacji pomiêdzy modu³em kierownicy i ECU odno¶nie prêdko¶ci tempomatu. Bez niego ECU nie dostaje sygna³u przy jakiej prêdko¶ci w³±czyæ tempomat.
Mohikan pisze:Po montazu manetki ch³opaki po konsultacjach ze swoim serwisem vw stwierdzili ze nie moga go aktywowac bo mam z³y sterownik kolumny kierowniczej.
Tu masz wszystko opisane:

http://wiki.ross-tech.com/index.php/Cru ... tting_(1K)

Adres trzeba przekleiæ razem z tym nawiasem na koñcu.
Potrzebujesz co najmniej mid-line. Typ I lub II w zale¿no¶ci od ta¶my pod kierownic±. Skonsultuj z ch³opakami w serwisie. Mo¿e siê okazaæ, ¿e kacia³y nie umiej± zrobiæ adaptacji...
Interesuj±ce. Z ciekawo¶ci przy¶wiecê tam dzisiaj latar±.
By ezop11 -  18 lis 2008, 22:37
 -------
#13130
Sprawa modu³ów i manetek wygl±da nastêpuj±co:
modu³y:
s± dwa rodzaje jeden jest zwyk³y tylko do ubs³ugi czujnika k±ta sktêtu wycieraczki, kierunkowskazy, ¶wiat³a d³ugie
drugi dodatkowo ma uk³ad podtrzymania prêdko¶ci (tempomat) i obs³ugê MFA z manetki lub przycisków na kierownicy ( szczególnie trudne jest dopasowanie odpowiedniego modu³u, ta¶my zgranie z przyskami na kierownicy ale nie bêdê siê rozpisywa³ bo to nie jest tematem) zreszt± ju¿ by³o Maluszek chyba w tym temacie na du¿± wiedzê.
Je¿eli modó³ nie obs³uguje tempomatu zamontowanie manetki z funkc± tempomatu nic nie pomo¿e. Je¿eli jest w samochodzie MFA modó³ obs³uguje tempomat. Tak wynika z ETKI je¿eli siê mylê to proszê mnie poprawiæ. Jak rozpoznaæ? trzeba sprawdziæ na pomoc± VAGA numer. Co do pod³±czenia przewodu w module jest tylko jedna kostka 20 pinowa obok kostki w kolorze ¿ó³tym 4 pinowowej. Na stronie któr± poda³ Maluszek http://wiki.ross-tech.com/index.php/Cru ... tting_(1K) jest opisana adaptacja tempomatu (je¿eli chodzi o modó³ to rozumiem , ale je¿eli chodzi o aktywacje w sterowniku silnika ?????? nigdzie nie czyta³em na ten temat mo¿e koledzy siê wypowiedz±, którzy montowali.
By remik71 -  18 lis 2008, 22:46
 -------
#13131
W ka¿dym aucie grupy VAG nale¿y aktywowaæ tempomat w ECU kodem 11463.
By Mohikan -  19 lis 2008, 13:19
 -------
#13143
oki,powoli zaczynam cos kumac:)))auto mam z 2007 roku, jezeli MFA to ten caly komputerek który pokazuje przejechane kilometry,srednie spalanie itd to tez go mam....tempomat kupi³em 1K0 054 690 a.Wiec powinno...dzia³ac.Nadal jednak nie kumam po cholere ten czarny kabelek????czy musi byc zamontowany czy jak twierdzili Ci ktorzy montowali manetke nie musi..? By³o to dla mnie dziwne bo skoro w opakowaniu jest manetka,kabelek i sciagacze to producent ot tak sobie nie wrzuca kabelka......
By remik71 -  19 lis 2008, 13:58
 -------
#13147
Do Mohikan:
Ten kabelek, którego temat jest ju¿ tyle wa³kowany jest do³±czony do zestawu tylko dlatego, ¿e w niektórych autach go fabrycznie nie ma. Z regu³y nie trzeba go zak³adaæ, bo jest fabrycznie zainstalowany (kolor czarny z bia³ym od 13-tego pinu sterownika kolumny do niebieskiej kostki).
Patrz klika postów wy¿ej na zamieszczone przeze mnie fotki. W tamtym przypadku zastosowano przedmiotowy przewód w kolorze ¿ó³tym- bo dok³adany.
Jak masz MFA, to tempomat musi chodziæ na Twoim sterowniku kolumny.
Do sprawdzenia jedynie obecno¶æ przewodu i odpowiednie kodowania.
By Mohikan -  19 lis 2008, 14:08
 -------
#13148
by³em przy nich jak montowali manetke,przewod jest szaro bia³y jesli mnie pamiec nie myli ale nie przypominam sobie zeby wbijali jakis kod w ECU,najprawdopodobniej poprostu ch³opaki nie potrafili go aktywowac wkoncu to servis skody a nie vw
By remik71 -  19 lis 2008, 15:53
 -------
#13152
W skodzie octavi II jest 100% tak samo jak w golfie 5.
Awatar użytkownika
By team-am -  19 lis 2008, 16:37
 łódzkie
#13153
Znajomy pracuj±cy w Skodzie mowi³ ze oprogramowanie serwisowe Skody nie ma dostêpu to kompa VW/Audi, jedynie co moga robic to kasowaæ inspekcje itp.
By Wiesiek74 -  19 lis 2008, 16:44
 dolnośląskie
#13154
Wniosek z tego taki ¿e jak jest ju¿ fabrycznie zamontowany ten kabelek, to mo¿na sobie darowaæ otwieranie ECU, bo jest on widoczny pod kierownic±.
By ezop11 -  19 lis 2008, 20:05
 -------
#13162
Znalaz³em jeszcze jedn± informacjê na temat manetek z tempomatem czyli manetka 1K0 054 690 jest tylko do modu³u obs³uguj±cego MFA natomiast manetka 1K0 054 691; 692 jest do modu³u bez MFA.
Mohikan pisze:by³em przy nich jak montowali manetke,przewod jest szaro bia³y jesli mnie pamiec nie myli ale nie przypominam sobie zeby wbijali jakis kod w ECU,najprawdopodobniej poprostu ch³opaki nie potrafili go aktywowac wkoncu to servis skody a nie vw
. Chyba ten serwis jest kiepski, czas go zmieniæ. Z tego co piszesz wszystko jest OK je¿eli chodzi o czê¶æ mechaniczn± tylko odpowiednie kodowanie. Autoryzowany serwis Skody i VW korzysta z tego samego urz±dzenia diagnostycznego czyli VASA i mo¿na robiæ pe³n± diagnostykê Skody i VW a w twoim przypadku jest problem z osobami obs³uguj±cymi to urz±dzenie. Przepraszam ¿e tu obra¿ê trochê pracowników ASO ale oni korzystaj± z tych urz±dzeñ tylko do celów diagnostycznych ¿eby sczytaæ kody usterek i ustawiæ czas do nastêpnego przegl±du na podstawie ¶ci±gi zrobionej przez doradcê serwisowego na zasadzie naci¶nij przycisk, nastêpnie jak ci siê pojawi okienko to wpisz warto¶æ itp., oczywi¶cie nie wszyscy ale w 50% napewno. Zreszt± poczytajcie sobie panowie i panie opinii na forum odno¶nie ASO.
Link do strony odno¶nie monta¿u tempomatu: http://www.team-dezent.at/homepage/umba ... uesten.pdf
By Wiesiek74 -  20 lis 2008, 13:42
 dolnośląskie
#13168
To jest w³a¶nie to co mniinteresowa³o, WIELKIE DZIÊKI ezop11, wynika z tego ¿e do zamontowania tego kabelka wystarczy dojscie od do³u bez otwierania ECU [/b]
Awatar użytkownika
By krz_p -  03 gru 2008, 16:15
 wielkopolskie
#13387
od dzisiaj tempomat mam i ja :D
dodatkowo na skutek problemów z zaprogramowaniem ustrojstwa dosta³em nowe oprogramowanie steruj±ce silnikiem
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 80