Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  01 lip 2020, 19:01
 warmińsko-mazurskie
#282382
Golfino pisze:Aha, czyli w moim przypadku nie trzeba zmieniać 000002 na 000022 ale przeprowadzić kodowanie modułu?
W Twoim przypadku masz dać kodowanie 000042, a później aktywować w adresie 01 silnik>kodowanie II wpisując kod 11463 i naciskając OK. Przeczytaj troszkę temat, bo ciągle pytasz o to samo, a wszystko jest dokładnie opisane.
Awatar użytkownika
By Golfino -  01 lip 2020, 19:30
 warmińsko-mazurskie
#282383
Wojtas korzystam z urządzenia: SKANER DIAGNOSTYCZNY VAG LITE

w Sekcji 16 Silnika (u mnie nazywa się to LOGOWANIE) i zaczyna się od:
1. 5 i 7 cyfrowy kod PIN
2. Kod dilera
3. Kod kraju
4. data

nie mogę wogóle nigdzie znaleźć pozycji która miałaby 6 cyfr - nie wiem gdzie wprowadzić to 000042.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  01 lip 2020, 19:58
 warmińsko-mazurskie
#282384
Niestety ja tego urządzenia nie znam, pewnie jak większość tutaj osób, lepiej będzie jak znajdziesz kogoś z vcdesem. Poza tym jeśli już zdecydujesz się tym coś kodować to w sekcji silnik musisz podać tylko ten login 11463 żeby ECU silnika dostał informacje że masz zamontowany tempomat, a kodowanie 000042 to już nie w silniku tylko w module pod kierownicą, a jak to jest wpisane w twoim skanerze to nie wiem :blush: lepiej nie kombinuj bo możesz coś przestawić przypadkiem a później tym urządzeniem nie dojdziesz o co chodzi.
Awatar użytkownika
By Golfino -  01 lip 2020, 20:07
 warmińsko-mazurskie
#282385
Jest też sekcja KOŁO KIEROWNICY. Zmieniłem tam na 0000042. Wszystko zapisało. Potem w Silniku na kodowanie II - 11 i 11463.

W błędach SILNIKA jednak widnieje:
28884
U12212
Moduł sterowania kolumny kierownicy BRAK POŁĄCZENIA

zaś w
KOŁO KIEROWNICY:
000889 płytka klaksonu
01044 Moduł sterowania nieprawidłowo zakodowany

No i zapaliły się lampka kierownicy oraz ESP...
Awatar użytkownika
By Golfino -  01 lip 2020, 20:56
 warmińsko-mazurskie
#282388
Te kontrolki to pewnie z powodu błędnego kodu który mi pozostali podawali (końcówka 22 a nie 42 jak ten od Ciebie Wojtas).

Skasowałem błędy, kontrolki zgasły i przejechałem się i okazało się, że tempomat działa.

DZIĘKI WOJTAS. Jesteś tasmańso wielki.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  01 lip 2020, 21:08
 warmińsko-mazurskie
#282390
Jak działa...? Aktywujesz górnym przełącznikiem manetki ON... rozpedzasz się i naciskasz dolny boczny guzik i powinien trzymać prędkość. Możesz ją wtedy zwiększyć lub zmniejszyć guzikiem + lub -
Przełączenie na OFF... lub dotknięcie sprzęgła, hamulca gazu dezaktywuje tempomat :super:
Awatar użytkownika
By Golfino -  01 lip 2020, 21:40
 warmińsko-mazurskie
#282391
A nawet ponadto:

Rozpedz auto min 50 km/h
Przelacz suwak na ON
Wcisnij SET - Auto bedzie utrzymywac predkosc.
Gdy wcisniesz hamulec, tempomat przestanie utrzymywac predkosc. Wcisniesz RES, auto powroci do wczesniej ustalonej predkosci.

Podczas utrzymywania predkosci przez tempomat przytrzymaj SET - auto bedzie powoli zwiekszalo swa predkosc po puszczeniu tempomat ja utrzyma.
Analogicznie do RES, tylko predkosc bedzie malec.
#283148
1.9 TDI Variant Trendline. Tempomat założony. Zrobiliśmy to mniej więcej tak:
Kolega podłączył kompa i zakodował tempomat. Nic nie wywaliło więc tak upewniliśmy, że auto jest pod niego przystosowane i nie trzeba przeróbek. Podmieniliśmy manetkę i juz bez żadnego kodowania więcej tempomat zaczął działać. Żałuję, że tak późno się do tego zabrałem :blush:
By Pablo -  28 sie 2020, 22:56
 małopolskie
#283175
wojtas4589 pisze:
01 lip 2020, 21:08
Jak działa...? Aktywujesz górnym przełącznikiem manetki ON... rozpedzasz się i naciskasz dolny boczny guzik i powinien trzymać prędkość. Możesz ją wtedy zwiększyć lub zmniejszyć guzikiem + lub -
Przełączenie na OFF... lub dotknięcie sprzęgła, hamulca gazu dezaktywuje tempomat :super:
Nie do końca tak jest :oczko:
Dotknięcie gazu nie dezaktywuje tempomatu.
Żeby się wyłączył, musisz przyspieszyć o więcej niż 10 km/h przez dłużej niż 5 minut.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  29 sie 2020, 9:41
 warmińsko-mazurskie
#283177
Pablo pisze:
wojtas4589 pisze:
01 lip 2020, 21:08
Jak działa...? Aktywujesz górnym przełącznikiem manetki ON... rozpedzasz się i naciskasz dolny boczny guzik i powinien trzymać prędkość. Możesz ją wtedy zwiększyć lub zmniejszyć guzikiem + lub -
Przełączenie na OFF... lub dotknięcie sprzęgła, hamulca gazu dezaktywuje tempomat :super:
Nie do końca tak jest :oczko:
Dotknięcie gazu nie dezaktywuje tempomatu.
Żeby się wyłączył, musisz przyspieszyć o więcej niż 10 km/h przez dłużej niż 5 minut.
Wystarczy, że lekko nacisne pedał gazu i tempomat się wyłącza, bez czekania i bez zmiany prędkości.
#283858
czy mogłaby jakaś dobra dusza podpowiedzieć jaki nr katalogowy modułu kierownicy muszę kupić do montażu tempomatu? mój obecny (który nie obsługuje tempomatu) to 1K0 953 549 BB

moduł silnika tempomat obsługuje, sprawdzone u mechanika. polecono mi jedynie kupno nowej manetki kierunku i modułu kiero przed montażem.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80