Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By fredric -  31 sty 2010, 19:33
 mazowieckie
#21239
maluszek pisze:
kazik g5 pisze:Halogeny chyba niedozwolone, wdaje mi się ,że drogowe ze zmniejszonym natężeniem będą lepsze i mniej będą rzucać się laikom w oczy.
Światła przeciwmgielne potocznie zwane halogenami maja bardzo krótki zasięg i są umieszczone bardzo nisko, więc doskonale się nadają na światła dzienne.
maluszek te na soczewce maja inna homologacje dopiero te z odbłyśnikiem mogą służyć jako dzienne przynajmniej tak wynika z oferty helli :)
Ja tam latam na xenonach cały boży rok i przynajmniej jestem dobrze widoczny, no chyba że zakupie okrągłe ledy helli :)
Awatar użytkownika
By maluszek -  31 sty 2010, 19:36
 mazowieckie
#21240
Ja mam ksenony i dzienne skandynawskie ustawione na przeciwmgielnych. Oprócz samych przeciwmgielnych świecą sie tylne pozycyjne LEDy i przednie pozycyjne żarówki. Ksenony się włączają czujnikiem światła. Do tego mam włączone doświetlanie zakrętów przeciwmgielnymi. Doświetlanie można też zrobić na żarówkach halogenowych wewnętrznych świateł ksenonowych.

Osobiście twierdzę, że przeciwmgielne są najlepsze do roli świateł dziennych przy ksenonach.
Awatar użytkownika
By Danielo -  31 sty 2010, 19:44
 dolnośląskie
#21241
fredric pisze:
maluszek pisze:
kazik g5 pisze:Halogeny chyba niedozwolone, wdaje mi się ,że drogowe ze zmniejszonym natężeniem będą lepsze i mniej będą rzucać się laikom w oczy.
Światła przeciwmgielne potocznie zwane halogenami maja bardzo krótki zasięg i są umieszczone bardzo nisko, więc doskonale się nadają na światła dzienne.
maluszek te na soczewce maja inna homologacje dopiero te z odbłyśnikiem mogą służyć jako dzienne przynajmniej tak wynika z oferty helli :)
Ja tam latam na xenonach cały boży rok i przynajmniej jestem dobrze widoczny, no chyba że zakupie okrągłe ledy helli :)
tez mam przeciwmgielne na soczewce i robia u mnie za swiatla do jazdy dziennej . Jezdze tak z jakies 6 miechow i jeszcze nie mialem z tego tytulu jakis problemow :wink:
By kazik g5 -  31 sty 2010, 20:29
 -------
#21243
Maluszek- wybacz,mam kilka pytań
-Czy halogeny mają zmniejszone natężenie światła?
-Na jakiej wysokosci są halogeny , bo nie mierzyłem.
-Po co światła pozycyjne z przodu i z tylu jak są niewymagane.
-Kiedy ci się włącza u ciebie doświetlanie.
-nie rozumie -co to za żarówki halogenowe wewnętrzne, do czego służą,- pewnie mają swoją nazwę
Awatar użytkownika
By maluszek -  31 sty 2010, 23:00
 mazowieckie
#21250
fredric pisze:
maluszek pisze:
kazik g5 pisze:Halogeny chyba niedozwolone, wdaje mi się ,że drogowe ze zmniejszonym natężeniem będą lepsze i mniej będą rzucać się laikom w oczy.
Światła przeciwmgielne potocznie zwane halogenami maja bardzo krótki zasięg i są umieszczone bardzo nisko, więc doskonale się nadają na światła dzienne.
maluszek te na soczewce maja inna homologacje dopiero te z odbłyśnikiem mogą służyć jako dzienne przynajmniej tak wynika z oferty helli :)
Ja tam latam na xenonach cały boży rok i przynajmniej jestem dobrze widoczny, no chyba że zakupie okrągłe ledy helli :)
A ktoś sprawdza te homologacje? Nie daję nikomu po oczach, więc nie widzę problemu.

Sterownik Golfa mk6 ma oddzielne wyjście na światła dzienne i oddzielną żarówkę świateł dziennych w przednich światłach. Ciekawe czy takie wyjście było przewidziane w mk5...
Awatar użytkownika
By maluszek -  31 sty 2010, 23:23
 mazowieckie
#21252
kazik g5 pisze:-Czy halogeny mają zmniejszone natężenie światła?
Halogeny jako takie pewnie nie, ale sterownik pozwala na zmniejszenie natężenia świateł dziennych, które by to nie były.
kazik g5 pisze:-Na jakiej wysokosci są halogeny , bo nie mierzyłem.
Ja też nie :D Za leniwy jestem :D :D :D
kazik g5 pisze:-Po co światła pozycyjne z przodu i z tylu jak są niewymagane.
W trybie skandynawskim tak jest zaprogramowany sterownik, że zapala światła pozycyjne i mijania. Ja tam się ciesze, bo żarówek przednich pozycji do niczego praktycznie nie używam, a tylne LEDy przetrwają pewnie korozję całej karoserii, zanim coś się przepali. A przynajmniej jestem widoczny i z przodu i z tyłu.
kazik g5 pisze:-Kiedy ci się włącza u ciebie doświetlanie.
Przy włączonym kierunku na postoju, albo bez kierunku przy przekręceniu kierownicy (do prędkości 40km/h).
kazik g5 pisze:-nie rozumie -co to za żarówki halogenowe wewnętrzne, do czego służą,- pewnie mają swoją nazwę
W bixenonach masz dodatkowe żarówki halogenowe świateł długich. Jak przełączasz z mijania na długie, to otwiera się przesłona w bixenonach. Ale masz wyłączone światła i zamrugasz komuś długimi, to włączają się żarówki halogenowe - żarówki ksenonowe mają za duże opóźnienie przy włączaniu.
Awatar użytkownika
By fredric -  01 lut 2010, 7:32
 mazowieckie
#21255
maluszek pisze:
A ktoś sprawdza te homologacje? Nie daję nikomu po oczach, więc nie widzę problemu.
Tu nie chodzi czy komuś dajemy po oczach ale o ciekawskich policjantów, a w moim regionie różne cuda się zdarzają.
Ostatnio koledze w nowym a3 kazali wyłączać pasek ledowy bo to zabronione hehe..... i weź się sprzeczaj.
By kazik g5 -  02 lut 2010, 9:56
 -------
#21326
Tu nie chodzi czy komuś dajemy po oczach ale o ciekawskich policjantów---
No i mamy odpowiedz--- panowie są przepisy i trzeba ich przestrzegać , samochód to nie choinka, dlatego zadawałem tyle pytań.
Halogeny przeciwmgielne są powyżej 25cm i to by pasowało, ale nie mają homologacji do świateł dziennych , więc ten wariant odpada.
Obok soczewki jest żarówka halogenowa H7 do świateł drogowych, więc można by było zmniejszyć natężenie i zrobić światła dzienne, ale klosz jest gładki, nie ma rozproszenia,RL, itd, więc też brak homologacji-odpada.
Pozostają światła mijania na ksenonie,i tu mam pytanie , czy ktoś zmniejszał natężenie na ksenonie , czy to przedłuży żywot urządzenia i da oszczędności finansowe.
Może nie mam racji, więc proszę o komentarze, ale ble ble ble niezgodne z przepisami mnie nie interesuje, i każdy jak zauważy jakąś pomyłkę w interpretacji przepisu powinien zareagować, bo zrobimy statki kosmiczne, które przy pierwszym wyjeździe będą odstawione do stacji diagnostycznej. Szanujmy innych użytkowników.
By dareckiigo2 -  02 lut 2010, 10:13
 dolnośląskie
#21330
Niestety w ksenonie nie da się zmniejszyć napięcia. ja podebrałem patent jednego z użytkowników Octavia Club
Zastosowano tu reflektory do jazdy dziennej w pełni homologowane polskiej firmy WESEM
Rozebranie (wyjęcie odbłyśnika) halogenu nie stanowi żadnego problemu, nie trzeba nic rozklejać, wycinać itp. i zawsze jest możliwość włożenia go z powrotem. Dzienne WESEM powinny pasować idealnie w szkło/oprawę halogenu i nie trzeba przerabiać instalacji. Narazie czekam na reflektory, jak uda się i zamontuję to zrobię opis.
Awatar użytkownika
By Tadek -  04 lut 2010, 12:15
 zachodniopomorskie
#21457
Podczas wczorajszej wizyty w ASO przełączyli mi światła do jazdy dziennej z xenonów na halogeny i zostały ustawione na ok 45% świecenia. Próbowali też ustawić funkcje coming-home i nie dało rady :( czy może ich komputer sobie z tym nie poradził?? nie wiem. Ale przy okazji coś im sie pokiełbasiło i mi przestawili funkcje wycieraczek, tylna wycieraczka w ogóle mi nie działa a jak pryskam wodę na szybę to xenon spryskuje przednia wycieraczka zaczyna chodzić woda nie leci, a co najlepsze spryskuje tylną wycieraczkę :D hehe. W którym miejscu usunąć ten błąd żebym im pokazał i będzie łatwiej i szybciej (który to bajt)?? z góry dzięki za pomoc :) pozdro
Awatar użytkownika
By Tadek -  06 lut 2010, 19:07
 zachodniopomorskie
#21528
co sie okazało to był tam jakiś konflikt nie wiadomo dlaczego :( to nie była wina ASO. mam teraz ustawione światła dzienne na Skandynawie i jest wszystko ok. Myślę, że to wina sterownika. Zrobię foto i pokarze jak to u mnie wygląda. pozdro
By dareckiigo2 -  07 lut 2010, 11:53
 dolnośląskie
#21541
Ja nabyłem drogą kupna światła do jazdy dzienne z homologacją firmy WESEM mam ustawiony tryb amerykański i przekierowanie dziennych na halogeny.
Po wymontowaniu halogenów trzeba wyjąć odbłyśnik wykręcając śrubę do jego regulacji i wypiąć go z dwóch zatrzasków
Nałożyć na lampę do jazdy dziennej gumową uszczelkę z oryginalnego odbłyśnika i umieścić ją w obudowie jednocześnie mocując. Można mocować za pomocą klejów, silikonów itp, ja przymocowałem za pomocą opasek samozaciskowych
Podpiąć pod kostkę halogenów, zamontować i gotowe
Teraz mam prawie legalne światła do jazdy dzienne.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 45