Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By pszczolek -  18 sty 2010, 12:16
 mazowieckie
#20470
W związku z tym ze od 2009 roku weszła nowelizacja ustawy dotyczacej świateł dziennych w naszych samochodach, a dokładnie mówiąc nie ma juz obowiazku aby światła tylne pozycyjne musiały się palic w czasie uzywania wyzej wymienionych świateł przedstawiam wam poradnik jak uruchomic tą funkcje w naszych samochodach ;)

Wiec tak musimy posiadac CO NAJMNIEJ 21 bitowy lub z większą liczbą bitów sterownik centralnej elektryki
Przy użyciu VAG@COMA lub VCDS mozemy to sprawdzic.

Nastepnie jezeli juz to sprawdzilismy przechodzimy do centralnej elektryki BIT [09]


Aktywujemy BAJT 0 BIT 4 (Światła do jazdy dziennej Ameryka Północna)

W tym momencie przednie światla mijania spełniaja role świateł do jazdy dziennej. Pozostałe światła (światła pozycyjne przód, tył, światła obrysowe są w tym momencie nie aktywne)

Jezeli chcemy zmniejszyc natęzenie światła do jazdy dziennej to przechodzimy do BAJTU 8 i zmieniamy tam % natęzenie świecenia żarówek

Nie polecam jednak tego robic dla osób posiadajacych xenony poniewaz można w ten sposób zniszczyć żarniki
Opcja jak najbardziej wskazana dla samochódów posiadajacych zwykłe zarówki halogenowe ;)

Jezeli natomiast mamy zamontowane Xenony lub Bixenony (jak ja) to osobiscie radze aby role świateł do JD spełniały światła przeciwmgielne

Aby to zmienic musimy aktywowac BAJT 17 BIT 4

Jasnosc swiecenia Halogenow jako swiatła do JD mozemy zmienic w BAJCIE 20

I to by było na tyle

Od tej pory światła do JD będą aktywne gdy mamy włącznik od wlączania świateł w pozycji 0 i włożony kluczyk w pozycji zapłonu.
Jezeli natomiast nie chcemy aby się świeciły światła (gdy np czekamy na kogos na parkingu gdy pracuje silnik) wystarczy zaciągnac ręczny i światła do jazdy dziennej się dezaktywuja.

Myśle ze mój tutorial będzie dla was pomocny poniewaz mało jest rzeczowych informacji na ten temat w internecie ;)
By the way zaoszczędzimy w ten sposób parenaście ładnych wacików :mrgreen:
By pszczolek -  18 sty 2010, 14:07
 mazowieckie
#20483
Juz cytuje ;)
Ministerstwo Infrastruktury zmienia przepisy dotyczące stosowania świateł do jazdy dziennej. Dotychczasowe uregulowania wymagały, by w pojazdach wyposażonych w światła dzienne przy uruchomieniu silnika włączały się również tylne światła pozycyjne (barwy czerwonej). Problem polegał na tym, iż większość nowych aut fabrycznie wyposażonych w światła do jazdy dziennej nie posiada funkcji automatycznego włączania tylnych świateł pozycyjnych. Tak więc używanie takich świateł w myśl obowiązujących w Polsce przepisów była nielegalna. Teraz uległo to zmianie.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dzięki ostatniemu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.

Dodatkowe wymagania dotyczące świateł dziennych pozostają bez zmian. Ich umiejscowienie powinno znajdować się nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 - 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszcza się również wyposażenie pojazdu w sygnał kontrolny informujący o działaniu świateł, ale nie ma takiego obowiązku. Jednak istnieje wymóg automatycznego włączania się świateł do jazdy dziennej w momencie, kiedy urządzenie włączające silnik (np. stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.
Awatar użytkownika
By team-am -  18 sty 2010, 15:32
 łódzkie
#20494
Jest mozliwosc zeby swiatła dzienne (halogen) automatycznie przełączały sie na xenon gdy robi sie ciemno a pokretło od swiatel jest w pozycji Auto :?: tak jak jest to np w Audi Q7 gdzie orydinalnie sa swiatla dzienne, czy to juz za duzo :?: :D
Awatar użytkownika
By team-am -  18 sty 2010, 15:50
 łódzkie
#20497
pszczolek pisze:Oczywiscie ze jest taka mozliwosc ;)
Trzeba tylko dokupic czujnik zmierzchu oraz aktywowac go przez Vaga
Czujnik zmierzchu posiadam i raczej jest aktywowany. xenon sam wlacza sie gdy wlacznik jest w pozycji Auto.
Wiesz co trzeba zmienic zeby połączyc obie te funkcje?
Awatar użytkownika
By Tadek -  18 sty 2010, 15:51
 zachodniopomorskie
#20498
team-am pisze:Jest mozliwosc zeby swiatła dzienne (halogen) automatycznie przełączały sie na xenon gdy robi sie ciemno a pokretło od swiatel jest w pozycji Auto :?: tak jak jest to np w Audi Q7 gdzie orydinalnie sa swiatla dzienne, czy to juz za duzo :?: :D
nie tylko w Q7 tylko w nowszych Audi a także w golfach 6, a mianowicie chodzi mi o światła dzienne że długie sie świeca na 30% i jak się ściemnia przełącza się na ciemno. jest to tylko możliwe z pakietami: sensor świateł, sensor deszczu, i lusterko wsteczne samo-ściemniające. Ale mogłem coś pominąć.

Nad halogenami będzie trzeba sie zastanowić bo w wersji hamerykańskiej mam takie coś ale na xenonie ;/ więc lepiej to przełączyć na halogena :)

pozdro
By pszczolek -  18 sty 2010, 18:38
 mazowieckie
#20513
team-am niestety jeszcze sie ucze obsługiwac VCDS wiec nie jestem w stanie udzielic ci konkretnej odpowiedzi
Mam nadzieje ze wkrótce sie dowiem cos konkretniejszego na ten temat ;)
Ilosc bitów jakie posiada sterownik mozesz sprawdzic po wejsciu do centralnej elektryki.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 45