Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Bruce -  20 lis 2011, 15:23
 mazowieckie
#54609
Hej, czy ktos dysponuje zdjeciem schematu modulu komfortu ?
Szukalem, sa od Passata, Golf IV, nie moglem znalesc od Golf'a V'tki :/
Bede wdzieczny za wrzucenie linka, foty ...
#85202
Z nieznanych przyczyn bardzo szybko /po dwóch dobach/rozładowuje się akumulator podczas garażowania. W dwu warsztatach próbowano znaleźć usterkę w instalacji elektrycznej i nie udało się jej wykryć. Wymieniono moduł komfortu, czujnik temperatury w układzie chłodzenia, sprawdzono zasilanie radiootwarzacza. Nie wiem, co jeszcze sprawdzano w instalacji elektrycznej podczas 10-dniowego przetrzymywania auta w warsztacie.
Czy ktoś z użytkowników tego forum może mi poradzić, jak rozwiązać opisany problem? Za radę i pomoc z góry dziękuję.
#85344
Sprawdź czy w ogóle coś pobiera prąd na lewo. Wystarczy do tego zwykły miernik. O ile dobrze pamiętam odkręcasz plusową klemę i miernikiem sprawdzasz pobór, w necie na pewno jest to dokładnie opisane. Jeśli nic nie ciągnie prądu (oczywiście zawsze trochę będzie pobierać np. alarm) to trzeba przetestować akumulator, jeżeli on będzie ok, to w dalszej kolejności sprawdź ładowanie, być może alternator słabo ładuje i nie wystarcza. Jeżeli natomiast alternator też będzie ok, to może wina leży po stronie stylu jazdy. np. do pracy masz niedaleko i w trakcie słuchasz radia bardzo głośno, wówczas jest duży pobór prądu i akumulator też nie zdąży się naładować. W takiej sytuacji radzę co jakiś czas podłączyć na noc akumulator pod prostownik.
By maverick -  23 paź 2012, 20:55
 lubelskie
#85371
byly przypadki ze bodnetz padal.niby wszystko bylo w porzadku,wszystko dzialalo,a prad gdzies ginál.
tak mialem w poprzednim golfie.chociaz mi az tak szybko sie nie rozladowywal
Awatar użytkownika
By fredric -  23 paź 2012, 20:59
 mazowieckie
#85372
U mnie w can-ie był zimny lut i dlatego kradło mi prąd. Najprościej sprawdzić to podłączyć miernik i po kolei odpinać moduły bezpieczniki i trzeba patrzeć w którym momencie prąd zniknie.



Połączyłem wątki.
By florek -  23 paź 2012, 21:03
 -------
#85375
Witam. Z opisanym problemem borykam się bezskutecznie od kilku już miesięcy. Po dwu dobach akumulator rozładowuje się do zera. Złodzieja prądu w moim golfie v 1,4 fsi nie udało się wykryć już w dwu warsztatach elektromechanicznych, w których auto przetrzymywano łącznie 16 dni. Może ktoś poda mi adres dobrego fachmana od elektryki samochodowej w północno-wschodniej Polsce, który potrafiłby znaleźć i usunąć taką usterkę.
Informacja dla Bruce : - fotkę modułu komfortu do golfa v znajdziesz na allegro. Ja w swoim golfie wymieniłem /prawdopodobnie niepotrzebnie/, nabywając go w sklepie z częściami oryginalnymi używanymi pod adresem <[email protected]> ; tel.: - stacj.: 61 670 63 57; kom.:603 222 802 lub 600 659 827.
By maverick -  23 paź 2012, 22:24
 lubelskie
#85394
florek pisze:Witam. Z opisanym problemem borykam się bezskutecznie od kilku już miesięcy. Po dwu dobach akumulator rozładowuje się do zera. Złodzieja prądu w moim golfie v 1,4 fsi nie udało się wykryć już w dwu warsztatach elektromechanicznych, w których auto przetrzymywano łącznie 16 dni. Może ktoś poda mi adres dobrego fachmana od elektryki samochodowej w północno-wschodniej Polsce, który potrafiłby znaleźć i usunąć taką usterkę.
Informacja dla Bruce : - fotkę modułu komfortu do golfa v znajdziesz na allegro. Ja w swoim golfie wymieniłem /prawdopodobnie niepotrzebnie/, nabywając go w sklepie z częściami oryginalnymi używanymi pod adresem <[email protected]> ; tel.: - stacj.: 61 670 63 57; kom.:603 222 802 lub 600 659 827.
Zlodziej pradu,to poprostu jakies wieksze lub mniejsze zwarcie.
U ciebie,przy tak szybkim rozladowywaniu sie aku,to zwarcie jest raczej spore,a co za tym idzie cos gdzies powinno sie grzac i to dosc solidnie.moze sprobuj ta drogá
By hubson77 -  26 paź 2012, 11:53
 mazowieckie
#85544
najprościej zrobić jak koledzy piszą, podłączyć miernik i odłączać wszystko po kolei i patrzeć, jeżeli pobór spadnie do ok. 0,02A to ok. dobry warsztat? zazwyczaj naprawiam samochód w Przasnyszu, czyli na południe od warmińsko-mazurskiego. jak Cię to interesuje to napisz na priv.
By Tomasqtno -  27 gru 2012, 12:19
 -------
#89524
Witam. Mam problem. Rozładował mi sie nowy aku. oddałem na gwarancje, okazało sie ze sprawy. podjechalem do elektryka, luknął i jest duży pobór prądu. niestety nie mogł wziasc auta bo ma juz w kolejce. za 2 dni podjechałem do innego i ku mojemu zdziwieniu zero poboru. w swieta samochód stał 2 dni i aku zdechło :/ wychodzi na to ze raz robi sie jakieś spięcie czy cos a raz nie. wiecie co to moze byc? borykał sie ktoś z czyms takim??? help! :cry:
By mwsoft -  27 gru 2012, 12:25
 dolnośląskie
#89526
Tomasqtno pisze:Witam. Mam problem. Rozładował mi sie nowy aku. oddałem na gwarancje, okazało sie ze sprawy. podjechalem do elektryka, luknął i jest duży pobór prądu. niestety nie mogł wziasc auta bo ma juz w kolejce. za 2 dni podjechałem do innego i ku mojemu zdziwieniu zero poboru. w swieta samochód stał 2 dni i aku zdechło :/ wychodzi na to ze raz robi sie jakieś spięcie czy cos a raz nie. wiecie co to moze byc? borykał sie ktoś z czyms takim??? help! :cry:
Ile tego prądu brał? Poza tym, po jakim czasie od zamknięcia auta mierzył? Sterowniki potrzebują trochę czasu na uśpienie (kilka minut nawet).

Masz tam jakiś alarm dokładany? Żarówki ledowe we wnętrzu albo jakaś inna rzeźba związana z oświetleniem wnętrza?
By Tomasqtno -  27 gru 2012, 14:00
 -------
#89528
0,3 miliampera chyba albo 0,3 amper. elektryk powiedzial ze w ch** dużo. no jak sprawdzal mi dzisiaj to bylo 0.003 czy 0,03 miliampera albo ampera, nie pamietam... No ostatnio założył wlasnie ten sam fachura immobilizer. poza tym zero zmian w elektronice.