Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#286863
Tak, dostałem paragon i jest na to 12 miesięcy gwarancji.
Korci mnie w tym momencie zakup używanej, polecanej przez was pompy BJ, ale w moich okolicach na portalach ogłoszeniowych wołają za nią 500-550 zł. Trochę dużo, to po pierwsze, po drugie nie mam pewności czy będzie sprawna i czy też po czasie nie nawali, a po trzecie to dochodzi jeszcze kwestia kodowania, którego sam nie ogarnę, a magik z kompem chce za to 300 zł. Za jej zakodowanie. Dodajmy do tego jeszcze kwestie montażu i odpowietrzenia i robi się nam kolejny 1000 zł... :(

Aha, i jeszcze jedno. Czy przy zmianie pompy na inną przebieg w niej zapisany będzie już inny, czy zsynchronizuje się z moim obecnym po prawidłowym zakodowaniu?
#286902
Wszyscy piszą, że wykodowali sobie poprawne kody z jakiś kalkulatorów w sieci. Ja przez prawie dwie godziny szukania nigdzie żadnych kalkulatorów nie znalazłem. Co jedynie taką stronę https://www.carprogonline.com/smallsoft ... alculator/
Ale aby uzyskać ten kod, trzeba zapłacić. I nie ma pewności, czy wygeneruje go poprawnie i czy to w ogóle jest bezpieczne...
Drugą stronę jaką znalazłem to http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ics_(MK60)
Ale tu o kodowaniu nie ma żadnej wzmianki, więc nie wiem, skąd wy wszyscy bierzecie wygenerowane te kody? Nie chcę po prostu utopić kolejnych stów w błoto...

Dodano po 4 godzinach 1 minucie 14 sekundach:
I jeszcze jedno pytanie. Jak sprawdzić czy posiadam TPMS? Na liczniku takowa kontrolka nigdy się nie wyświetla, nawet podczas włączenia zapłonu czy podczas testu kontrolek i czy to też zależy od wersji pompy ABS?
#286954
Zadam może już chyba ostatnie pytanie w kwestii zakupu pomp...
Na czym polega trudność w kodowaniu w sterownikach o oznaczeniu BM, BS, CB, CC ?
I dlaczego tak dużo rodzajów tych sterowników jest i czy czymś szczególnym one się różnią?
Czy ma znaczenie też numer silnika pompy? Bo co oznaczenie sterownika to całkiem inny numer silnika - nie będzie kolidować jedno z drugim?
Dlatego tak pytam, bo nie chcę się sparzyć po raz kolejny. Mam na oku polecaną BJ, ale nic taniej niż 550 zł nie ma w sieci. Parę BM znalazłem, może i tańszych, ale pisaliście, że od tych nr już jakieś problemy bywają... A o nr BE i BD? Tego też parę znalazłem w "przyzwoitych" pieniążkach...
#286973
Dexter23pl pisze:
28 sie 2021, 23:31
bm....cc to sterowniki 20 byte,
jest problem z adaptacją w standardowym mk5.
a jest tyle wersji bo różnią się czy mają hhc czy nie,
i co rok robili nowe oznaczanie tego samego alfabetycznie.
nr na pompie zawsze jest inny,
BE i BD pasuje
Jeśli więc kupię BE lub BD to też będę miał HHC? Bo akurat te numery znalazłem w nieco niższej cenie niż BJ, za który wszyscy krzyczą średnio po 550 zł! No i z doświadczenia waszego zapytam, czy jeśli z zewnątrz pompa, sterownik czy sam silnik wyglądają bardzo ładnie, nie są zniszczone, nie posiadają żadnych wżerów, żadnej rdzy czy innych osadów, to jest szansa, że taka pompa może być w miarę młoda lub z niskim przebiegiem? Czy nie zwracać na coś takiego uwagi? Idzie po tych numerach seryjnych coś odczytać, który to rok produkcji? I czy kraj produkcji ma znaczenie? Bo większość to Węgry, ale parę znalazłem z produkcją w Meksyku.

Dodano po 1 dniu 7 godzinach 14 minutach 12 sekundach:
I czy po założeniu drugiej pompy będę mógł normalnie jeździć dopóki nie zostanie poprawnie zakodowana? Będzie ją mimo to można odpowietrzyć?

Kupiłem BJ. 13 września będą mi ją wymieniać i jak sobie sam nie poradzę, a podejrzewam, że sobie nie poradzę, to proszę kogoś z Was o pomoc, oczywiście za $$ - nic za darmo.
Swoją drogą, gość ze szrotu powiedział mi, że moja AD to podobno najdroższa pompa...
#287012
Kurczę... czy na prawdę nikt nie jest w stanie udzielić mi informacji, czy po wymianie mojej pompy na inną, w tym wypadku na BJ, będę mógł normalnie jeździć autem, dopóki nie zostanie ona poprawnie zakodowana? Oraz czy mechanik będzie mógł ją normalnie odpowietrzyć? Po wymianie nadal będą świecić kontrolki ABS i ESP i wykrzyknik (kontrolka hamulca)?
#287036
seebst pisze:Kurczę... czy na prawdę nikt nie jest w stanie udzielić mi informacji, czy po wymianie mojej pompy na inną, w tym wypadku na BJ, będę mógł normalnie jeździć autem, dopóki nie zostanie ona poprawnie zakodowana?
Normalnie tak ale bez absu.
seebst pisze:
Oraz czy mechanik będzie mógł ją normalnie odpowietrzyć?
jak ogarniety to zrobi bez problemu. Jak jest leniwy to nie ogarnie.
seebst pisze: Po wymianie nadal będą świecić kontrolki ABS i ESP i wykrzyknik (kontrolka hamulca)?
będą. I bedzie piszczec z licznika 3 razy.
Za dużo kąbinujesz i cudujesz z tym tematem. Te pytania to mechanikowi powinienes zadac.
Jak nie zna odpowiedzi to dobrze radzę znajdź innego ogarniętego co ma jakąś podstawową wiedze a nie jest wymieniaczem i naprawia auta kasowaniem błędów komputerem.
Jak za pompę 500zl do mk5 wydaje Ci sie dużo to lepiej zmienic auto na tańsze. To element bezpieczenstwa za drobne pieniadze w porównaniu do turbo lub dwumasy lub skrzymi biegów które w końcu kiedys sie zepsują.
A jeśli chodzi ze tyle ktos zarabia na danej części to odejmij z tej kwoty 10% prowizji all i potem paragon około 20%.
To komuś zostaje 350zl.
Auta za darmo na czesci tez nie kupi . oplaty trzeba zrobic itp.
#287038
A czy to źle, że pytam tu na forum? Pytam, bo chcę też wiedzieć co nieco i być przygotowanym na różne ewentualności. Pierwszy raz z czymś takim się spotykam, że muszę wymieniać pompę ABS, bo jest wadliwa. Do tej pory tyle lat jeździłem i nigdy z nimi problemów nie miałem. A teraz strach nawet mocniej zahamować, bo jeszcze ABS przestanie działać... Masakra.

A co do ceny, nie pytałem czy 500 zł za pompę to dużo, w sensie takim, że tyle pieniędzy za nią muszę dać - nie jestem jakimś skąpcem, tylko od samego początku pisałeś w tym temacie, że bez problemu BJ można kupić za 300 zł i dlatego tej wersji się trzymałem. Dlatego też ich cena wydawała mi się trochę spora - 500 zł to nie 300 zł przecież. Byłbym w stanie już nawet i 1000 zł dać, żeby tylko mieć pewność, że ta usterka nie powróci, żeby nie musieć jeździć z duszą na ramieniu, bo za jakiś czas znów ABS zagości na liczniku. A to nie jest element, który odkręca się, minuta czasu, wyciąga i wkłada następny. Stąd też moje szczegółowe pytania. Mechanika mam ogarniętego, ale nie na tyle, żeby mi ją zakodował - on nie jest elektronikiem.

Trudno, będę próbować sam walczyć z tym kodowaniem. Jak się nie uda to wyciągnę ten głośniczek z licznika, bo już te kontrolki tak człowieka nie *****... jak ten cholerny pisk.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11