Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#272817
Witam dziś przez pomyłkę wpialem bezpiecznik w środku pojazdu z boku w kokpicie w wolne miejsce a po odpaleniu auta miałem na zegarach powlaczane kontrolki od ABS, ESP, wspomaganie kierownicy, chęck engine i czerwony wykrzyknik jakby ręczny był zaciagniety. A kontrolki nie gasną podczas jazdy. Byłem na diagnostyce same błędy wszystkiego pokazuje, Ale przed wpieciem tego bezpiecznika było wszystko ok. Chodzi o bezpiecznik koło kierownicy nr 7 . Wyjąłem go i wsadziłem w miejsce nr 2. Nie wiem co mogło się stać
Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 17:44 przez Golf 5 fsi 2.0, łącznie zmieniany 1 raz.
#272823
Golf 5 fsi 2.0 pisze:
21 mar 2019, 16:32
Witam dziś przez pomyłkę wpialem bezpiecznik w środku pojazdu z boku w kokpicie w wolne miejsce a po odpaleniu auta miałem na zegarach powlaczane kontrolki od ABS, ESP, wspomaganie kierownicy, chęck engine i czerwony wykrzyknik jakby ręczny był zaciagniety. A kontrolki nie gasną podczas jazdy. Byłem na diagnostyce same błędy wszystkiego pokazuje, Ale przed wpieciem tego bezpiecznika było wszystko ok. Chodzi o bezpiecznik koło kierownicy nr 11 Wyjąłem go i wsadziłem w miejsce nr 5. Nie wiem co mogło się stać. Wrzucam fotki numerów bezpiecznikow. A i fotka co widać na zegarach nie uchwycił się moment jak miga kontrolka od rocznego. Licznik nie pokazuje też prędkości.
Obrazek
Obrazek

Dodano po 3 minutach 36 sekundach:
wojtas4589 pisze:
21 mar 2019, 17:18
Wyjałeś bezpiecznik od ABSu to się zapaliła kontrolka. Włożyłeś z powrotem ten bezpiecznik nr 2 ? Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki?
Właśnie sprawdzam bezpiecznik. Diagnosta mówił żeby podjechać jutro i zgraja program z golfa bo na chwile obecną nie mógł odczytać dokładnej lokalizacji błędu, bo niby komputer blokuje dostęp po przez wcześniejsze moje odłączenie plusowej klemy z ako.
#272826
yox2014 pisze:
21 mar 2019, 18:20
... dobre :tooth: zgrają "zgraja program z golfa" ciekawe ile skasują :D poczytaj o "nastawach podstawowych" (basic setting) ABS za pomocą VCDS
Cóż. Twierdzą że po zgraniu pojawi im się konkretny błąd i w tedy mogą coś zrobić. Ale czy to możliwe by po wpieciu bezpiecznika tak.jak pisałem zrobiło się coś takiego? A i lekko skręcając podczas jazdy zapalala mi się rezerwa a miałem lekko mniej niż pół baku paliwa
Czy może być przyczyną jakiś impulsator z skrzyni biegów? Ale czemu akurat po włożeniu tego bezpiecznik się by popsuł???
#272847
Dexter23pl pisze:
21 mar 2019, 22:25
Uruchom silnik. Wyprostuj kola. Daj max w lewo i trzymaj z 2sek. Odbij na wprost trzymaj 2sek. Daj w prawo max i trzymaj 2sek. Odbij na wprost i nie ruszając kiera przejedz po rownej plaskiej drodze na wprost z prędkością do 10km/h i zgasnie samo
Masz na myśli żeby zrobić adaptację wspomagania? Spróbuję tak zrobić jak wrócę z pracy ale co z reszta usterek czyli nie działający predkosciomierz ABS, check engine oraz zapalajaca się kontrolną od hamulca recznego?
Awatar użytkownika
By jihaad -  22 mar 2019, 8:42
 dolnośląskie
#272848
Ty weź kilka głębszych oddechów i napisz spokojnie co robiłeś i dlaczego, bo wątek rośnie i nic dalej nie wiadomo.

Co to znaczy "przez przypadek włożyłem bezpiecznik"? Ot tak otworzyłeś sobie klapkę, miałeś pod ręką bezpiecznik i włożyłeś sobie w pierwsze wolne miejsce?
#272851
jihaad pisze:
22 mar 2019, 8:42
Ty weź kilka głębszych oddechów i napisz spokojnie co robiłeś i dlaczego, bo wątek rośnie i nic dalej nie wiadomo.

Co to znaczy "przez przypadek włożyłem bezpiecznik"? Ot tak otworzyłeś sobie klapkę, miałeś pod ręką bezpiecznik i włożyłeś sobie w pierwsze wolne miejsce?
A więc tak, zastanawiało mnie czemu nie otwiera się klapa tylną z pilota w takim sensie że myślałem że ta klapa odskoczy z zamka i się uniesie samoczynnie naciskając przycisk przy pilocie.
Patrzę bezpiecznik w kokpicie te co pokazałem karteczkę na zdjęciu. Patrzę i nie widzę nic związanego z klapa(nie.ma niby czegoś takiego w golf 5 bo diagnosta tak mnie upewnić po całym.fakcie) ale zauważyłem oczywiście patrząc z tej karteczki opisu bezpiecznikow że nie ma w pozycji numer "zakładałem "bo źle spojrzałem że to pozycja nr 2 z karteczki czyli faktycznie pozycja.nr 5 że nie ma bezpiecznikow że to ABS ESP ale ta karteczka z opisem jest tak odczytywana że czyta się od prawej do.lewej bo w aucie numer 1 bezpiecznik jest z prawej w skrzynce bezpiecznikow a na kartce z lewej. Jeśli patrzysz na ta kartkę że zdjęcia z opisem bezpiecznikow to wpialem w pozycje numer 5 bezpiecznik czyli na.ilustracji jakaś książka,,, z pozycji nr 11 czyli jakby hak holowniczy. Odpaliłem auto i były w/w kontroli . Zgasiłam auto. Po czym.wyjalem z pozycji nr 5 bezpiecznik i włożyłem go do wcześniejszej pozycji nr 11 . Odpaliłem auto błędy były, nie znikły. Zgasiłam. Podłączyłem.kleme plus po 10 min podłączyłem, kontroli dalej się.palily..pojechalem na diagnostyce, okazało się że są błędy wszystkiego air bag klima.abs ESP.wspomaganie chęck. Diagnostyce powiedział że coś.blokuje dostęp i nie mógł.znalesc przyczyny błędu. Dziś.ma.zgrac "program" z auta i zobaczyć gdzie tkwi problem. I wgrać na nowo program i.miec nadzieję że pomoże.
#272859
wojtas4589 pisze:
22 mar 2019, 11:38
Ten golf to Anglik? I weź daj zdjęcie skrzynki, zobaczymy gdzie brakuje Ci bezpiecznika. Sprawdziłeś już wszystkie bezpieczniki czy nie spalony któryś? No chyba że wolisz płacić za wgranie nowego programu :tooth:
Tak to anglik. Zdjęcie dam po 14 . Bezpieczniki wszystkie jakie były posprawdzalem, w komorze silnika i w kokpicie. żaden nie był spalony. Spróbuję z ta adaptacja czyli skręt w lewo na 2 sek potem w prawo 2 sek ale czy to zniweluje check engine lub hamulec reczny?

Dodano po 2 godzinach 4 minutach 1 sekundzie:
Oto zdjecie
Obrazek

Dodano po 5 minutach 4 sekundach:
Kręciłem kierownicą tak jak mówiłeś i nic to nie dalo, robiłem dwie próby na asfalcie bez dziur.