Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Kuba18 -  11 kwie 2016, 16:41
 kujawsko-pomorskie
#224074
Mettenoos pisze:
Bartolomeo171 pisze:Tak, wiem to ze słyszenia i z doświadczenia(golf IV - lampa zwykła H7 vs Hella Celis H7)

Myślę, że ma na to wpływ obecność przesłony która pochłania sporo światła, gdyby ją wypolerować na lustro(nawet w xenonie) to albo by dała więcej światła albo by spowodowała jakieś załamania światła :) :laugh:
A co z lampami soczewkowymi w reflektorach które nie mają przysłony? Jest soczewka na długie i odrebna soczewka na krótkie bez przysłony, tam nie powinno być straty

Dodano po 35 sekundach:
Nie mówię o golfie
I tak i tak jest tam przysłona ale nieruchoma,przykład halogenu soczewkowe w golf V . Tam jest przysłona ale nieruchoma :) Jak by nie było przysłony to by świeciły jak nasze bi-xenony na długich,czyi w każdą stronę :D
Awatar użytkownika
By lukasboss -  11 kwie 2016, 17:10
 pomorskie
#224077
Pamiętajcie, że ogromne znaczenie ma jakość odbłyśnika jak i samej szklanej soczewki. Taka firma DEPO/TYC nie może być porównywana do jakości lamp Hella. Dwie takie same soczewki na H7 a jakość i różnica w świeceniu spora.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2016, 17:19
 pomorskie
#224080
Kuba18 pisze: Jak by nie było przysłony to by świeciły jak nasze bi-xenony na długich,czyi w każdą stronę :D
Może i tak jest w soczewkach

np. u mnie w krótkich halogenowych nie ma osłony żarówki H7 jak ma to miejsce w mk5 czy innych vagach, ciekawe rozwiązanie bo nikogo nie oślepia
Awatar użytkownika
By lukasboss -  11 kwie 2016, 17:49
 pomorskie
#224086
Mettenoos pisze: np. u mnie w krótkich halogenowych nie ma osłony żarówki H7 jak ma to miejsce w mk5 czy innych vagach, ciekawe rozwiązanie bo nikogo nie oślepia
Ale żarówka H7 sama w sobie ma "wylaną" osłonę na górze, co powoduje rozproszenie światła dookoła a nie jak w przypadku H1 również od góry/przodu.

Obrazek

A co do tematu:

Obrazek
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2016, 18:14
 pomorskie
#224090
lukasboss pisze:
Ale żarówka H7 sama w sobie ma "wylaną" osłonę na górze, co powoduje rozproszenie światła dookoła ]
racja, wyleciało mi z głowy
Awatar użytkownika
By lukasboss -  25 kwie 2016, 11:05
 pomorskie
#225923
Pytanie - czy da się zrobić adaptacje poziomowania tylko z jednym tylnym czujnikiem na wahaczu (bez przedniego) ?
Awatar użytkownika
By lukasboss -  27 kwie 2016, 7:53
 pomorskie
#226118
Zasugerowałem się wpisem z forum, że da się zrobić adaptacje a sam teraz widzę, że to niewykonalne... No nic muszę zakupić przedni.
RekinPoznan pisze:Akurat koszt czujników to najmniejszy koszt układanki , po prostu jest z tym więcej pracy.... ja mam u siebie tylko jeden czujnik poziomowania Tylny , przedni czeka jeszcze na montaż niemniej przy jednym czujniku nie ma problemów a adaptacją i późniejszym samo poziomowaniem.
Przy próbie adaptacji bez przedniego czujnika prawy reflektor chodzi góra dół a lewy idzie tylko do góry i tak zostaje (świeci xenon w niebo). Niestety aby znów obniżyć soczewkę musiałem wyjąć silniczek z reflektora i ręcznie go opuścić (pisałem w innym temacie http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=53&t=16897). Sprawdziłem instalacje, wtyczki, napięcia jak i sam silniczek i wszystko jest ok. Pytanie czy to wina braku adaptacji czy coś innego jest pomieszane ? :wacko:
Awatar użytkownika
By RekinPoznan -  29 kwie 2016, 20:18
 wielkopolskie
#226385
Witam

Golfina się nigdy nie doczekała drugiego czujnika , teraz dokładnie nie pamiętam jak to było adaptacje udało mi się wykonać za pierwszym razem (a może się pomyliłem) , w sterowniku zasięgu miałem zawsze błąd przedniego czujnika bo go nie było , błąd widoczny tylko z poziomu VCDS-a , samo poziomowanie działało jednak bez zarzutów na obydwu lampach , nawet robiłem testy i obciążałem tył i było ok ;)
Może masz coś z lampą ? swoją drogą nie myślałem że będę przekopywać temat ponownie teraz ale w innym aucie :)
By adek -  07 maja 2016, 14:12
 łódzkie
#227222
Cześć,

Jak wygląda kwestia montażu ori lamp ksenonowych z pominięciem czujników samopoziomowania ? Czy ksenon wtedy normalnie odpala ale jest na jednej pozycji i da się z nim jeździć ?
Awatar użytkownika
By lukasboss -  07 maja 2016, 15:01
 pomorskie
#227227
adek pisze:Cześć,

Jak wygląda kwestia montażu ori lamp ksenonowych z pominięciem czujników samopoziomowania ? Czy ksenon wtedy normalnie odpala ale jest na jednej pozycji i da się z nim jeździć ?
Da się ale warto ustawić go niżej aby nie oślepiać innych - a najlepiej zainwestować w samopoziomowanie, które nie jest drogie ale wymaga trochę pracy.
RekinPoznan pisze:Witam

Golfina się nigdy nie doczekała drugiego czujnika , teraz dokładnie nie pamiętam jak to było adaptacje udało mi się wykonać za pierwszym razem (a może się pomyliłem) , w sterowniku zasięgu miałem zawsze błąd przedniego czujnika bo go nie było , błąd widoczny tylko z poziomu VCDS-a , samo poziomowanie działało jednak bez zarzutów na obydwu lampach , nawet robiłem testy i obciążałem tył i było ok ;)
Może masz coś z lampą ? swoją drogą nie myślałem że będę przekopywać temat ponownie teraz ale w innym aucie :)
Z jednym czujnikiem nie ma takiej możliwości, To nie golf 6 z xenon- em po CAN gdzie jest tylko jeden czujnik. Jedyne co działa to opuszczenie i podnoszenie świateł po odpaleniu auta, ale w czasie jazdy poziomowanie nie działa. Nie ma możliwości przejścia adaptacji tylko z jednym czujnikiem.
By Charakterek -  20 maja 2016, 11:23
 mazowieckie
#228585
A mam takie pytanko - czy światła drogowe (te gdzie są żarówki) da się jakoś niezależnie od xenonu ustawić? Bo Xenon świeci OK ale te żarówki wypadało by troszkę jednak opuścić, bo według mnie świecą za wysoko. W Passacie była niezależna regulacja zwierciadeł, a czy w Golfie też jest? Jeśli tak, to gdzie kręcić, by nie ruszyć soczewki.
By adzi -  20 maja 2016, 11:32
 kujawsko-pomorskie
#228587
W golfie nie ma raczej takiej możliwości, można jedynie zakodować długie tak żeby po włączeniu działał tylko sam ksenon (otwierała się przesłona)
Awatar użytkownika
By lukasboss -  20 maja 2016, 23:55
 pomorskie
#228678
Charakterek pisze:A mam takie pytanko - czy światła drogowe (te gdzie są żarówki) da się jakoś niezależnie od xenonu ustawić? Bo Xenon świeci OK ale te żarówki wypadało by troszkę jednak opuścić, bo według mnie świecą za wysoko. W Passacie była niezależna regulacja zwierciadeł, a czy w Golfie też jest? Jeśli tak, to gdzie kręcić, by nie ruszyć soczewki.

Zewnętrzna regulacja w lampie odpowiadająca za regulację góra dół za pomocą klucza imbusowego jednocześnie podnosi lub opuszcza soczewkę z odbłyśnikiem H7.

Z tego co pamiętam regulując śrubę ze zdjęcia korygujemy położenie soczewki względem odbłyśnika H7, (H7 świeci wyżej lub niżej od soczewki)

Czyli przykładowo gdy H7 świeci za wysoko to po podniesieniu soczewki do góry za pomocą tej śruby zmniejsza się różnica właśnie między nią a odbłyśnikiem H7.

Obrazek

Gdy miałem reflektor w rękach to bawiłem się tą śrubą i na 90% dawało to taki efekt. :fluff: ale jest to do zweryfikowania przez kogoś na aucie !
adzi pisze:W golfie nie ma raczej takiej możliwości, można jedynie zakodować długie tak żeby po włączeniu działał tylko sam ksenon (otwierała się przesłona)
Tak jak podałeś wykodowanie H7 z działania powoduje, że przy wyłączonym xenonie mrugamy komuś już nie H7 lecz bixenonem. Nie jest to wskazane dla żywotności żarnika i przetwornicy lecz jako ciekawostkę podam, że takie same fabryczne rozwiązanie mam w Golfie 7 na bixenonie gdzie nie ma w ogóle dodatkowego odbłyśnika pod halogen a na tą sekundę mrygamy właśnie bixenonem.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2016, 0:06 przez lukasboss, łącznie zmieniany 4 razy.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17