Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Plewsoneq -  21 sty 2019, 20:47
 zachodniopomorskie
#271133
Witam. Temat tych ori xenonów mnie przeraża. Kupiłem xenony depo za 50euro bo mieszkam w irlandii. Lampy są nowe, były lekko uszkodzone ale już je naprawiłem. Nie posiadały przetwornic, starterów ani żarników, więc zakupiłem zestaw HID pod D2S. Mam też adaptery z 10 na 12pin. I dzisiaj dopiero znalazłem ten temat i jestem w szoku jak dużo rzeczy jeszcze trzeba dokupić, rozbierać, montować, składać i jeszcze kodować... oczywiście chciałbym mieć to zrobione tak jak z fabryki ale nie mam niestety czasu ani miejsca żeby się w to bawić i teraz mam pytanie czy ktoś mógłby opisać dokładnie co trzeba zrobić żeby te lampy założyć tak aby działały:
-bixenony
-manualne ustawianie wysokości pokrętłem z kabiny
lub
-ustawienie poziomu na sztywno tak żeby nic nie wariowało
-bez kodowania
-bez wlutowywania kabla pinu 11 w bordentz

Czyli ogólnie tak aby jak będzie przegląd to wsadzę stare lampy i będzie git.
Wiem że dla wielu ludzi to druciarstwo i bezsens no bo xenon to powinien być zrobiony jak należy ale nie każdego stać lub nie każdy ma tyle zdolności lub sprzętu żeby to ogarnąć.

Po prostu fartneło mi się kupić tani xenon i potrzebuje porady jak go założyć w sposób wyminiony wyżej. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By cbool333 -  20 lut 2019, 8:05
 kujawsko-pomorskie
#271923
A ja mam pytanie o żarówki h7 w lampach ksenon. Gdy komuś mrugam światłami to mruga h7 ale xenon też się otwiera. Źle zakodowane czy bordnetz z początkiem 3c0 tak mają?
Mam zaznaczone xenon w byte 0 bit 1 czyli "xenon headlights with shutter instaled" oraz Nie mam zaznaczone w byte 17 bit 2 czyli deactivation of additional high beam with bi-xenon"
Awatar użytkownika
By cbool333 -  20 lut 2019, 16:19
 kujawsko-pomorskie
#271930
Oczywiście chodzi o bi-xenon. Kojarzy mi się że ktoś tutaj na forum pisał że w Golfie 5 można ostrzegać tak żeby przesłona się Nie otwierała Tylko teraz nie mogę tego znaleźć lub Wydawało mi się że to widziałem
Awatar użytkownika
By lukasboss -  04 mar 2019, 10:38
 pomorskie
#272274
Z założenia gdy xneon jest wyłączony a chcemy mrugnąć drogowymi odpala się samo H7 aby oszczędzić nasze przetwornic, które nie lubią chwilowego odpalenia.

Anglik na YT wrzucał filmik jak zmienić aby przy wyłączonym xenonie można było mrugać H7 a przy włączonym pracowała tylko przesłona xenonu bez H7. Należało zmienić ustawienia w VCDS z Europy na USA. Filmu po latach jakoś nie mogeę już odnaleźć. U mnie przy module BCM z G6 to jednak nie działało...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 mar 2019, 12:37
 pomorskie
#272276
lukasboss pisze:
04 mar 2019, 10:38
nie lubią chwilowego odpalenia.
raczej nikt ich nie pytał o zdanie :P to ma takie znaczenie jak zeszłoroczny śnieg do moich aktualnych butów. Większość aut w EU ma światła ostrzegawcze na bi-xenonie i śmiem wątpić aby od tego psyły się przetwornice tym bardziej że jak dwa trzy razy w roku ich użyjesz to będzie wiele a auta ameryakńskie rzadko kiedy w ogóle mają xenon. Ale jeśli masz taką potrzebę to kombinuj
Awatar użytkownika
By lukasboss -  04 mar 2019, 13:32
 pomorskie
#272281
To bardzo proszę o wyjaśnienie dlaczego producent wymyślił , że przy "mruganiu" uruchamiane jest tylko H7 ? Przecież mógł by odpalać xenon razem z przesłoną ?

Połączenie H7 z bixenonem występuje np w Audi A6 C6 i tak pierwszy lepszy post z forum audi (przetwornica D2S):

"h7 w lampach po-liftowych bixenonowych swieca TYLKO gdy uzyjesz 'migniecia' dlugimi. Fukcje swiatel 'dlugich' drogowych spelnia tylko zarnik xenonowy. Swiatla mijania oraz drogowe realizowane sa lampa xenonowa (stad okreslenie bi-xenon). Uzycie zarowek h7 ma tu na celu wydluzenie zywotnosci lamp xenonowych ktore ' nie lubia' wlaczania na tak krotki czas jaki wystepuje podczas wlaczenia w momencie 'migniecia' manetka w celu ostrzegawczym/informacyjnym.

Nie ma mozliwosci zaprogramowania h7 do swiecenia na stale razem z xenonem w pozycji swiatel drogowych bo nie do tego sluzy w tym przypadku h7"


Przypomnę tylko, że w golfie 7 mam bixenon bez żarówki halogenowej i mruganie jest poprzez otwarcie przesłony w xenonie z tą różnicą, że tam siedzi D3S któremu to najwyraźniej nie robi różnicy jak w większości nowych aut.

Przetwornica D2S a D3S to zupełnie inna konstrukcja.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 mar 2019, 14:24
 pomorskie
#272284
lukasboss pisze:
04 mar 2019, 13:32
To bardzo proszę o wyjaśnienie dlaczego producent wymyślił , że przy "mruganiu" uruchamiane jest tylko H7 ? Przecież mógł by odpalać xenon razem z przesłoną ?
w moim a4 b8 jest bi-xenon i producent nic nie wymyślił, dlaczego? w e84 miałem bi-xenon i producent też wymyślił tak, że ostrzegawcze było na bi-xenonie

lukasboss pisze:
04 mar 2019, 13:32
, że tam siedzi D3S któremu to najwyraźniej nie robi różnicy jak w większości nowych aut.

Przetwornica D2S a D3S to zupełnie inna konstrukcja.
wyjaśnij mi proszę co robi różnicę w przetwornicy w DS3 i DS2? Wg mnie różnica tylko w zastosowanym żarniku i nie ma znaczenia, czy ostrzegawcze uruchamiasz b-xenonem na DS2 czy DS3


to tak samo panuje opinia, że nie wolno ściemniać bordem żarówek H7 w mijania czy halogenach, bo krócej będą świecić, co jest ewidentną bzdurą
dla mnie zawracanie sobie głowy pierdołami

lukasboss pisze:
04 mar 2019, 13:32


Połączenie H7 z bixenonem występuje np w Audi A6 C6 i tak pierwszy lepszy post z forum audi (przetwornica D2S):

"h7 w lampach po-liftowych bixenonowych swieca TYLKO gdy uzyjesz 'migniecia' dlugimi. Fukcje swiatel 'dlugich' drogowych spelnia tylko zarnik xenonowy. Swiatla mijania oraz drogowe realizowane sa lampa xenonowa (stad okreslenie bi-xenon). Uzycie zarowek h7 ma tu na celu wydluzenie zywotnosci lamp xenonowych ktore ' nie lubia' wlaczania na tak krotki czas jaki wystepuje podczas wlaczenia w momencie 'migniecia' manetka w celu ostrzegawczym/informacyjnym.


no tak, to na pewno wymyślone przez kogoś na forum A6, kto robił badania laboratoryjne i testy długodystansowe DS2 vs DS3

Może gdybyś mrygał codziennie po wiele razy ale te kilka razy na pół roku nie robi różnicy, ale jeśli ci to przeszkadza to kombinuj
Awatar użytkownika
By lukasboss -  04 mar 2019, 14:35
 pomorskie
#272286
A jaki jest rodzaj przetwornicy w A4 B8 nie ma tam d3s? Co do E84 był z tego co widzę D2S i to by było zastanawiające.

Nie odp mi na pytanie dlaczego konkretnie vw zrobił samo H7 przy mruganiu.

Co do D2S I D3S:

"D3S and D4S are mercury free versions of the D1S and D2x light sources.

They do not work with older D1x/D2x type ballasts because steady on voltage is only 36 V. Compare that to a D1x/D2x style, and u will see that voltage is 85 V. In detail, 42 +/- 9 V can be measured at a D3x/D4x bulb."

Ja mam zaprogramowane działanie tak jak przewidział to producent :) (chodzi o h7 przy wył xenonie). W mojej pierwszej odp. chodziło o to ze istnieje sposób na pozbycie się H7 podczas działania przesłony xenonowej.
Awatar użytkownika
By cbool333 -  08 mar 2019, 22:35
 kujawsko-pomorskie
#272391
Kurczę jaką burzę zacząłem :tooth: :tooth:
Szkoda, że przesłona idzie do góry nawet przy mega krótkim mrugnięciu... dlatego teraz po zmianie ze zwykłych halogenówek na lampy bi-xenon zmieniłem postępowanie na takie:
Wcześniej na zwykłych lampach mrugałem jak szalony aby dać sygnał a teraz na bi-xenon mrugam tylko raz (dla żywotności moich lamp i oczu postronnych) i to już wystarczy - działa na innych :hi:
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17