Strona 13 z 17

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 21 maja 2016, 0:02
autor: Charakterek
lukasboss pisze: Tak jak podałeś wykodowanie H7 z działania powoduje, że przy wyłączonym xenonie mrugamy komuś już nie H7 lecz bixenonem. Nie jest to wskazane dla żywotności żarnika i przetwornicy lecz jako ciekawostkę podam, że takie same fabryczne rozwiązanie mam w Golfie 7 na bixenonie gdzie nie ma w ogóle dodatkowego odbłyśnika pod halogen a na tą sekundę mrygamy właśnie bixenonem.
Golf 7 ma D1S, które są przystosowane do tego typu eksperymentów (są zintegrowane z zapłonnikiem). D2S jakie my mamy bardzo tego nie lubią, więc nie będę H7 wyłączał.

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 21 maja 2016, 0:13
autor: lukasboss
Ja w tej chwili planuje lekką przeróbkę instalacji czyli wykodowanie h7 i zrobienie na nim dziennych z odpowiednio ograniczoną mocą świecenia (mam osobne wyjście w BCM pod DRL - łącznie z przygasaniem dziennych przy włączonych kierunkowskazach). Trzeba tylko pamiętać aby za często nie mrugać przy wyłączonym xenonie :oczko:

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 22 maja 2016, 10:21
autor: Hiszpanek_28
Witam. prawa soczewka świeci cały czas długim światłem ,wygląda na to ze przysłona jest cały czas otwarta.

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 07 cze 2016, 8:36
autor: lukasboss
Czy ktoś z Was miał problem, że przy adaptacji w "Xenon range" jeden z reflektorów podnosi się do góry i tak zostaje ? Drugi pracuje góra dół. Nie wiem czy to problem z silniczkiem czy modułem ale aby go obniżyć muszę wyjmować reflektor i ręcznie "odkręca" silniczek. Brak błędów :ireful:

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 08 gru 2016, 20:05
autor: pablochorzow1985
Kompletuje osprzęt pod xenon przetwornice, startery brał ktoś może od tego sprzedawcy ?
http://allegro.pl/przetwornica-xenon-al ... 47373.html

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 04 sty 2017, 16:29
autor: Mettenoos
ciekawy artykuł, warto się zapoznać
Uwaga absurd: producenci nabijają nas w butelkę

Jeszcze do niedawna reflektorom ksenonowym w autach obowiązkowo towarzyszyły spryskiwacze i układy samopoziomowania. Dziś producenci tłumaczą, że nie są one potrzebne, i rezygnują z nich. A jak jest naprawdę?

Wysokie dopłaty do reflektorów ksenonowych w nowych samochodach jeszcze do niedawna dało się w miarę uczciwie uzasadnić. Obok reflektorów wyposażonych w palniki wyładowcze należało umieścić pod maską przetwornice, zapłonniki, a ponadto – na podstawie obowiązujących przepisów – trzeba było zaprojektować układy automatycznego spryskiwania reflektorów i samopoziomowania ich, by uniknąć oślepiania aut nadjeżdżających z przeciwka. Tyle że obowiązek montowania spryskiwaczy nie wynikał (i nie wynika – nic się w tej kwestii nie zmieniło) z samego faktu, że lampy są ksenonowe, lecz z tego, że źródło światła (żarówka lub palnik ksenonowy) emituje strumień świetlny (po naszemu: ilość światła) ponad 2 tys. lumenów. Do niedawna palniki ksenonowe emitowały 3,2 tys. lumenów i miały moc nominalną 35 W, co pozwalało uzyskać doskonałe oświetlenie drogi przed autem.

Z punktu widzenia producentów aut ich wadą był obowiązek montażu kosztownego osprzętu. Z czasem pojawił się jeszcze inny kłopot: palnik ksenonowy (część eksploatacyjna – odpowiednik żarówki), dawniej bardzo drogi, stał się powszechnie dostępny. Za 100-150 zł można dziś kupić markowy, oryginalny palnik dobrej jakości, a za znacznie mniej – dalekowschodni zamiennik.

Nie może być lepiej, ale może być inaczej!

Tzw. wiodący producenci oświetlenia we współpracy z producentami samochodów postanowili zaradzić tym problemom i dać zajęcie swoim fabrykom ksenonów na kolejne lata: wymyślono typy palników, które trafi ają pod maski wielu nowych aut. Nowe typy palników (np. D5S, D8S i in.) mają już nie 35 W mocy, lecz tylko 25 W i emitują strumień świetlny nie na poziomie 3200, tylko 2000 lm. Zalety: nie trzeba już obowiązkowo montować spryskiwaczy, samopoziomowanie lamp też jest już tylko wyborem producenta. Korzyść kolejna: na rynku nie ma zamienników palników ksenonowych (odpowiedników żarówek) nowych typów. Choć koszt produkcji jest zbliżony w przypadku starszych i nowszych palników, to dzięki całkowitemu brakowi zamienników np. Citroën może pozwolić sobie, by za jeden 25-watowy palnik typu D5S do nowego C4 Picasso żądać, uwaga, 840 zł! Inni producenci nie są dużo bardziej wyrozumiali dla kieszeni swoich klientów. Nie ma w tym, jak się łatwo domyślić, żadnego technicznego uzasadnienia. Dodajmy, że taka banalna rzecz jak palnik nie jest obecnie dostępna w każdym autoryzowanym serwisie. Zamówisz – sprowadzimy, a na razie autem można pojeździć w dzień.

Jeśli chodzi o punkt widzenia klientów, to trzeba to powiedzieć jasno: lampy 25-watowe dają mniej światła niż 35-watowe, i choć efekt oświetleniowy zależy w dużej mierze od dopracowania optyki, to nie brakuje już na rynku aut z ksenonami, które świecą tylko trochę lepiej niż lampy z żarowkami halogenowymi.

Przyszłość rysuje się ciemno Przyszłością są lampy diodowe, ale i w tym przypadku nie oczekujmy, że nowoczesne znaczy lepsze. Po pierwsze, nie jest prawdą, że diody są wieczne: nie są, pod wpływem ciepła stopniowo zmniejsza się ich wydajność. Po drugie, producentom i w tym przypadku zależy, by ograniczyć wydajność oświetleniową refl ektorów, co pozwala zrezygnować ze spryskiwaczy (nie ma ich nawet w najnowszym Mercedesie E) i innych drogich rozwiązań. Co nie znaczy, że w razie jakiejkolwiek usterki koszty naprawy będą niskie – na to lepiej nie liczyć


Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 15 mar 2017, 18:06
autor: zio
Robił ktoś z was samopoziomowanie używając tej wiązki? http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6692796781

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 14 kwie 2017, 1:28
autor: Paffeu
Jaki jest całkowity koszt założenia xenonów (razem ze wszystkim) do auta, w którym oryginalnie były zwykłe reflektory?

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 14 kwie 2017, 8:24
autor: SZARWUS
Paffeu pisze:Jaki jest całkowity koszt założenia xenonów (razem ze wszystkim) do auta, w którym oryginalnie były zwykłe reflektory?
Trochę ponad 2tys.

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 14 kwie 2017, 9:08
autor: Mettenoos
@SZARWUS jak liczysz koszt lamp i pozostałych elementów + czyjaś praca? Coś moim zdaniem mało podałeś

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 14 kwie 2017, 17:36
autor: Paffeu
Dzięki za odpowiedź. Szczegółów na razie nie potrzebuję, bo jednak na tę chwilę nie będę tego robił.

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 14 kwie 2017, 23:03
autor: SZARWUS
Mettenoos pisze:@SZARWUS jak liczysz koszt lamp i pozostałych elementów + czyjaś praca? Coś moim zdaniem mało podałeś
No może troszkę mało. Ale ponad 2tys trzeba mieć.

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 15 kwie 2017, 9:28
autor: lukasboss
SZARWUS pisze:
Mettenoos pisze:@SZARWUS jak liczysz koszt lamp i pozostałych elementów + czyjaś praca? Coś moim zdaniem mało podałeś
No może troszkę mało. Ale ponad 2tys trzeba mieć.
Spryskiwacze, reflektory, przetwornice, żarniki, BCM z obsługą przesłon, samopoziomowanie, instalacje + własna robota wyszło około 2600.

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 15 kwie 2017, 9:45
autor: Mettenoos
Jak doliczysz "nie własną" robotę to wyjdzie ponad 3 tys zł

Re: Xenon Bi-Xenon montaż

: 15 kwie 2017, 10:53
autor: lukasboss
Zgadza się. Zależy też w jakim stanie kupimy części. Reflektory szukałem ze 3 miesiące zanim trafiłem idealne w przystępnej cenie.