Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By yox2014 -  08 paź 2019, 18:29
 spoza Polski
#277544
... przeciez nawet na tym "wynalazku" ma błedy:

P1503- sygnał obciążenia dla zacisku DF alternatora - sygnał poza zasięgiem
błąd 001314 - moduł sterowania silnika.

... za to odpowiada ECU :D (sterowanie alternatorem)
... ale czy to sa stare błedy ? czy jak ? to juz wrózenie ;) problem dot. ASR dlatego bez śweżego autoscanu to sobie mozna "przypisywać aku do ECU" :tooth:

... a te "61 Reg. Battery" dot. alternatorów sterowanych po LIN, ale to ne ta półka :no: :D
Ostatnio zmieniony 09 paź 2019, 5:15 przez yox2014, łącznie zmieniany 1 raz.
By kapuczo -  10 paź 2019, 14:03
 mazowieckie
#277600
Skan zrobiony a oto logi:

Wersja VCDS: AKP 17.8.1.0
Wersja danych: 20171214 DS276.6
www.vcds.pl


VIN: WVWZZZ1KZ6B092761 Numer rejestracyjny:


Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-MK70.LBL
Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 P
Komponent i/lub wersja: ASR FRONT MK70 0105
Kodowanie: 0017025
Kod serwisu: WSC 00046 412 00000
VCID: 3F8DF5FE6E7DBABEA8-806A
Kody błędów zostały skasowane.

Znaleziono 1 błąd:
01314 - Sterownik silnika
013 - Odczytać pamięć usterek



Wersja VCDS: AKP 17.8.1.0
Wersja danych: 20171214 DS276.6
www.vcds.pl




Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.clb
Oznaczenie elementu: 03G 906 016 FS HW: 028 101 195 5
Komponent i/lub wersja: R4 1,9L EDC 0000SG 6124
Kodowanie: 0000071
Kod serwisu: WSC 00046 412 00000
VCID: 79F95BE630D9548ED6-802C
Znaleziono 1 błąd:

17911 - Sygnał obciążenia zacisku DF alternatora
P1503 - 000 - niewiarygodny sygnał
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 798 /min
Moment obrotowy: 30.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 13.98 V
Bity binarnie: 11000100
Obciążenie: 0.0 %
(bez jednostek): 1.0


Kody gotowości: 0 0 1 1 1
By kapuczo -  10 paź 2019, 19:47
 mazowieckie
#277607
Nie będę tu sciemnial, mam cały autoscan, ale zrobiony zaraz po włączeniu auta. Tam tych błędów jeszcze nie ma. Błąd wyskakuje dopiero po 10 minutach a gość ktory mi to podlaczal zgral błędy z poszczególnych sekcji, które tutaj wstawiłem. Napiszę szczerze że myślałem że tyle Wam wystarczy by móc coś powiedzieć na ten temat.
By kapuczo -  10 paź 2019, 20:27
 mazowieckie
#277609
Mam ci edytować każdy znak byś nie udzielał swych niepotrzebnych wypowiedzi? Interesują mnie tu tylko merytoryczne podpowiedzi automaniaków, a nie uwagi - za przeproszeniem z tyłka - laureata konkursu ortograficznego. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By jihaad -  10 paź 2019, 21:00
 dolnośląskie
#277610
Tak się nie da. Bez własnego interfejsu ciężko walczyć z elektroniką w dość nowoczesnym samochodzie za pomocą forum.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 paź 2019, 21:46
 pomorskie
#277612
to raczej nie jest wina kodowania, nie wynika to z błędu, raczej kwestia regulatora lub samego alternatora, zresztą ross-tech też to tak tłumaczy
17911 / P1503 - Sygnał obciążenia z terminu alternatora. DF: Range / Performance / Implausible Signal
Możliwe przyczyny
Uszkodzony alternator
Uszkodzony regulator napięcia
Uszkodzone okablowanie i / lub połączenia
Możliwe rozwiązania
Sprawdź / wymień alternator
Sprawdź / Wymień regulator napięcia
Sprawdź okablowanie i połączenia
Sprawdź skrzynkę bezpieczników, która znajduje się w szufladzie baterii, może być spalona, ​​bezpiecznik lub cała skrzynka plastikowa (dość powszechna awaria Sharan, ponieważ przenosi tak duże obciążenie elektryczne). Jeśli tak, zmień całą skrzynkę bezpieczników, jeśli nie jest to zbyt kosztowna naprawa.
Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
kapuczo pisze:
10 paź 2019, 20:27
Mam ci edytować każdy znak byś nie udzielał swych niepotrzebnych wypowiedzi? Interesują mnie tu tylko merytoryczne podpowiedzi automaniaków, a nie uwagi - za przeproszeniem z tyłka - laureata konkursu ortograficznego. Pozdrawiam
spokojnie, milczenie jest złotem, czasami lepiej ugryźć się w język, akurat @yox2014 jest znawcą w kwestii kodowań
By kapuczo -  10 paź 2019, 22:22
 mazowieckie
#277613
Mettenoos pisze:
10 paź 2019, 21:50
to raczej nie jest wina kodowania, nie wynika to z błędu, raczej kwestia regulatora lub samego alternatora, zresztą ross-tech też to tak tłumaczy
17911 / P1503 - Sygnał obciążenia z terminu alternatora. DF: Range / Performance / Implausible Signal
Możliwe przyczyny
Uszkodzony alternator
Uszkodzony regulator napięcia
Uszkodzone okablowanie i / lub połączenia
Możliwe rozwiązania
Sprawdź / wymień alternator
Sprawdź / Wymień regulator napięcia
Sprawdź okablowanie i połączenia
Sprawdź skrzynkę bezpieczników, która znajduje się w szufladzie baterii, może być spalona, ​​bezpiecznik lub cała skrzynka plastikowa (dość powszechna awaria Sharan, ponieważ przenosi tak duże obciążenie elektryczne). Jeśli tak, zmień całą skrzynkę bezpieczników, jeśli nie jest to zbyt kosztowna naprawa.

Najgorsze jest to, że wrzuciłem drugi altek i jest to samo. Zresztą w tamtym wymieniłem regulator napięcia. Dwóch "elektromechaników" sprawdzało okablowanie i połączenia i stwierdzili, iż jest wszystko ok. Może do trzech razy sztuka, bo już nie wiem co mam robić..
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  10 paź 2019, 23:12
 śląskie
#277614
Często takie zagadki rozpracuje właściciel auta. A to dlatego że elektryk nie ma na hydrozagadki czasu. Posprawdza na szybko po łebkach i odpuszcza temat. Lepiej zrobić 3-4 auta niz siedzieć nad jednym kilka godzin i zarobić 1/3 tego co mógł by zarobić nie robiąc tego tematu.
Niestety tak to wygląda w praktyce.
A właściciel ma swój czas i może spędzić nad tematem kilka dni i nic go to nie kosztuje a ma satysfakcje że to on znalazł winowajce a 2 elektryków nie dało rady.
Odkręć główny bezpiecznik chyba pierwszy po lewej stronie skrzynki bezp pod maską i przeczyść styki i sprawdź stan zakutego konektora i to samo przy altku.
Rozbierz wtyczkę która jest podpięta do altka czy nie zaśniedziały przewody.
W mk5 czasami przeciera się wiązka pod podstawą akumulatora.
Wątpię aby elektryk ją wyjmował.
Tam też sprawdź. Potem wyjmij ecu i zobacz czy wtyczka jest w dobrym stanie.
Odkręc również bezpiecznik chyba nr6 który idzie na elektrykę skrzynki bodajże 80A i przeczyść.
Teraz przewody z dwu pinowej wtyczki alternatora;
pin nr 1 oznaczony L idzie do bordnetza wtyczka F pin4. ( po drodze poprzez złącze 4 pinowe koło rozrusznika)
pin nr 2 oznaczony DFM idzie w BRU do ecu silnika pin 64.( tak samo to złącze 4 pinowe i potem do wtyczki w podszybiu pod mechanizmem wycieraczek i do ecu)
Sprawdź to po kolei i temat powinien się rozjaśnić.
Awatar użytkownika
By yox2014 -  11 paź 2019, 5:25
 spoza Polski
#277619
... chłopie tu nie o ortografie chodzi ale proste zroumienie treści. Kolega @Cimek juz 26/08/19 prosił Ciebie o AUTOSCAN i co ? dziś mamy 11/10/19 a Ty dalej masz problem. Dostałeś wskazówki, z których i tak nie korzystasz. Chcesz merytorycznej odpowiedzi ? Przyypisz aku do ecu :tooth:

Dodano po 11 godzinach 22 minutach 17 sekundach:
Mettenoos pisze:
10 paź 2019, 21:50
to raczej nie jest wina kodowania,
... pewnie, że nie, po co CAŁY autoscan ? ano po to, żeby sie upewnić czy inne sterowniki nie maja problemu komunikacji z ECU, gdyż jak wyika z tych "strzepów" wspólny mianownik, który powoduje problemy (ABS, Alternator) to ECU a raczej wiązka/wtyczka. Dostał chłop podpowiedż, które piny sparawdzić (alternator) ale po co lepiej wymienić 3 raz, co do połączenia ABS-a to zapraszam do ELSA
... tyle moich "rad z tyłka"
By kapuczo -  26 lis 2019, 19:39
 mazowieckie
#278751
Witam! Po długich miesiącach zwłoki, w końcu się za to zabrałem, a w zasadzie mechanik elektryk. Problem był w wiązce przy wentylatorze chłodnicy, jeden przewód zwisał swobodnie. Z tego miejsca dziękuję wszystkim za pomoc.