Strona 1 z 2

ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 28 sie 2019, 21:09
autor: kapuczo
Witam wszystkich Forumowiczów. Piszę do Państwa na tym Forum ponieważ mam problem ze swoim autem. Chodzi o wyłączający się po równo 10 minutach system ASR. Przeszukałem różne tematy jednak ne znalazłem podobnego przypadku. Otóż podczas jazdy po dokładnie 10 minutach wyłącza się system ASR . Kontrolka gaśnie dopiero po ponownym uruchomieniu zapłonu i znowu po 10 minutach pracy silnika się zapala. Dodam , że w aucie jest nowy akumulator, dziś autoelektryk wymienił szczotki , sprzęgiełko i wirnik w alternatorze i błąd nadal wyskakuje. Podczas odczytu skanerem VSCAN pokazał:
bład P1643 - sprawdz pamięć błedów modułu centralnej elektryki, zasilanie
błąd P1503- sygnał obciążenia dla zacisku DF alternatora - sygnał poza zasięgiem
błąd 001314 - moduł sterowania silnika
Samochód pali normalnie, jeździ normalnie, są normalne oborty. Czy ktoś jest mi w stanie coś doradzić?
Silnik 1.9 TDI BRU 226 tys. km

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 29 sie 2019, 5:58
autor: Cimek
@kapuczo Przed "naprawą" alternatora było ok? Jak ładowanie i styki od masy? Najlepiej zrobić cały AutoScan vcds, podjedź do kogoś z forum jak nie masz kabla, bo to że asr się świeci to chce Ci auto powiedzieć, żeby sprawdzić co tam u niego, niekoniecznie musi być problem z asr.
Ja obstawiam alternator.

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 29 sie 2019, 15:22
autor: kapuczo
Przed naprawą alternatora już ten błąd wyskakiwał, dlatego pierwsze "kroki" skierowałem w stronę alternatora i jego diagnozy oraz naprawy. Mechanik powiedział że ładowanie jest ok.

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 06 wrz 2019, 12:15
autor: kapuczo
Poczytałem troche w tym temacie i skłaniam się ku przewodom idacym z/do alternatora. Może ktoś mnie pokieruje które styki i kostki mam sprawdzić i w których miejscach ich szukać?

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 07 paź 2019, 18:22
autor: kapuczo
Styki sprawdzone, alternator wymieniony na inny i wciąż to samo. Cały problem pojawił się po tym jak zmieniłem akumulator z 64ah na 77ah. Czy to może być powód? Jeden z mechaników zasugerował mi ostatnio bym przypisał akumulator do ECU, że to może być powód?

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 07 paź 2019, 18:32
autor: yox2014
kapuczo pisze:
07 paź 2019, 18:22
Jeden z mechaników zasugerował mi ostatnio bym przypisał akumulator do ECU, że to może być powód?
... o ja p... :tooth: jesli oczekujesz pomocy, to zrób autoscan VCDS-em, jak sugerował kolega wyżej, jesli nie to przypisuj aku do ecu :D

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 07 paź 2019, 20:12
autor: Cimek
Trzeba sprawdzić w gateway czy jest bit 61 battery regulator czy coś podobnego, od klemy minusowej co takie modne u nas na forum :tooth: jeżeli jest niezakodowany, to jakaś bzdura, żeby przypisywać. Auto nie widzi co ma wsadzone, jedynie będą objawy fizyczne (niedoładowanie/przeładowanie, gorzej kręcił itp).
Więc teraz pytanie, co tam gateway gada? :hmmm:

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 08 paź 2019, 8:20
autor: kapuczo
yox2014 pisze:
07 paź 2019, 18:32
kapuczo pisze:
07 paź 2019, 18:22
Jeden z mechaników zasugerował mi ostatnio bym przypisał akumulator do ECU, że to może być powód?
... o ja p... :tooth: jesli oczekujesz pomocy, to zrób autoscan VCDS-em, jak sugerował kolega wyżej, jesli nie to przypisuj aku do ecu :D
Przecież wiadomo że to podstawa od której trzeba zacząć. Błędy które zostały zczytane to P1503- sygnał obciążenia dla zacisku DF alternatora - sygnał poza zasięgiem
błąd 001314 - moduł sterowania silnika.
Jak już wspomniałem alternator po regeneracji + założony inny i to samo. Przewody i wiązki sprawdzone przez dwóch elektryków dla pewności. Kombinuje, pytam i chwytam się każdej podpowiedzi

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 08 paź 2019, 8:46
autor: A-R-T-U-R
yox2014 pisze:
07 paź 2019, 18:32
kapuczo pisze:
07 paź 2019, 18:22
Jeden z mechaników zasugerował mi ostatnio bym przypisał akumulator do ECU, że to może być powód?
... o ja p... :tooth: jesli oczekujesz pomocy, to zrób autoscan VCDS-em, jak sugerował kolega wyżej, jesli nie to przypisuj aku do ecu :D
sorry ale nie qmam Twojej wypowiedzi...
ma go przypisać czy nie?

bo wg tego to bzdura
Cimek pisze:
07 paź 2019, 20:12
Trzeba sprawdzić w gateway czy jest bit 61 battery regulator czy coś podobnego, od klemy minusowej co takie modne u nas na forum :tooth: jeżeli jest niezakodowany, to jakaś bzdura, żeby przypisywać. Auto nie widzi co ma wsadzone, jedynie będą objawy fizyczne (niedoładowanie/przeładowanie, gorzej kręcił itp).
Więc teraz pytanie, co tam gateway gada? :hmmm:

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 08 paź 2019, 8:58
autor: Mettenoos
kapuczo pisze:
07 paź 2019, 18:22
Jeden z mechaników zasugerował mi ostatnio bym przypisał akumulator do ECU, że to może być powód?

Od kiedy w starym BRU z 2006 roku przypisuje się akumulator?

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 08 paź 2019, 9:54
autor: A-R-T-U-R
własnie też mnie to zastanawia...

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 08 paź 2019, 12:09
autor: kapuczo
Dlatego ja - laik pytam Was - osoby zorientowane czy to ma sens. Jeśli nie, to może mi ktoś nakresli co mam robić, bo się bujam od mechanika do mechanika, podlaczaja te swoje vcdsy i tylko kasuja hajs za to co już wiem :wacko:

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 08 paź 2019, 13:04
autor: A-R-T-U-R
wykodować regulator napięcia jeśli jest zakodowany w Gatewayu tak jak @Cimek podpowiedział

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 08 paź 2019, 17:25
autor: yox2014
...waht ? :D wklej normalny autoscan (VCDS), bo tak sobie można wróżyć :tooth:

---------------------

... sprawdz ciagłość przewodów lub zrób tymczasowe bypassy:

ECU T94/64 ----- Altek T2/2
Bord F/4 ------ Altek T2/1

... jedz do kogoś z VCDS-em, niech zrobi autoscan, wykasuje błędy, zrób jazdę, gdy objaw powróci, zrób ponowny autoscan, zgraj na pendrive, wklej na forum, wtedy dopiero zapłać :)

Re: ASR 10 minut z zegarkiem w ręku

: 08 paź 2019, 18:08
autor: Dexter23pl
EE przecież jk nikt nie zmieniał gatka na nowszy to w tym roczniku chyba takiego bajtu do bat reg w gatku nawet nie ma.